Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
-
Kraaltjes
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Kraaltjes » vr 19 nov 2004 19:48
hadewijch schreef:heb het boek" de mooiste sierraden" van de bib meegebracht en vind er niet zoveel instaan(kanje misschienookeens gaan kijken heb je een idee wel boek je nog graag wil
"van kraal tot sierraad "heb ik ook van de bib en dit is wel een goed en mooi boek
inhoud is
-kralen
-eenvoudig rijgen
-kettelen
-rijgen en kettelen
-jasseron schakelketting
-rijgen en draaien met metaal
-tweedraads rijgen
-kralenkant
-vierdraads rijgen
-zesdraads rijgen
-achtdraads rijgen
Ik zou van "kraal tot sierraad" toch op je lijstje zetten hoor
erg interessant
Dus dit boek is ook wel geschikt voor een beginner

(ik heb een x de hobbyhandig namelijk gekocht omdat er veel over sieraden in stond en ik snapte er niks van

)
Madelief schreef:Ik heb nog een boek om op een lijstje te zetten: Kralen Sieraden... (van Janny en Marie-Jose Bonthuis)
Daarstraks in een winkel gezien en eens doorbladert: er staan echt h??l mooie dingen in, zo van die moderne sieraden, niet alleen met kleine rocailles maar echt heel verscheiden dingen... En het is ook een heel mooi boek, lekker kleurige foto's enzo!
Ik kan dit boek nergens op internet vinden ! Is het dat z'on nieuw boek wat wat je verrteld spreekt me erg aan!

Groetjes Eveline
-
Pee
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door Pee » vr 19 nov 2004 20:05
KalenSieraden is zo'n klein vierkant boekje, vekopen ze ook bij Pipoos enzo.
Nu is er een soort van omnibus uitgekomen, waarin sieraden uit dat boekje staan en uit Hippe Sieraden en nog een boekje (naam ff kwijt....)
Liefs, Petra
Just bead it!

-
Kraaltjes
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Kraaltjes » vr 19 nov 2004 20:09
Pee schreef:KalenSieraden is zo'n klein vierkant boekje, vekopen ze ook bij Pipoos enzo.
Nu is er een soort van omnibus uitgekomen, waarin sieraden uit dat boekje staan en uit Hippe Sieraden en nog een boekje (naam ff kwijt....)
Oh is het z`on boekje, ik heb het boekje Hippe Sieraden laats geleend bij de bieb maar vond het erg tegen vallen. De sieraden waren niet echt mijn smaak. Die ominibus heb ik op internet zien staan maar omdat het boekje hippe sieraden er dus ook bij zit wou ik hem niet hebben.
Best moeilijk om een boek te zoeken als je er niet kan inkijken. Jammer genoeg hebben de boekenzaken helemaal niet zulke boeken. Hoogstens de kleine boekjes van Hobbymee ofzo. Daarbij heb ik niet echt veel tijd nu het kerstrapport eraan komt en alle leraren paniek beginnen te krijgen omdat ze niet genoeg cijfers hebben. Dat word dus de komende tijd leren

Groetjes Eveline
-
Pee
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door Pee » vr 19 nov 2004 21:56
Volgens mij is het een hobbymee boekje, maar die van kralen hebben ze idd niet overal... papierknutsels enzo kom je veel vaker tegen...
Liefs, Petra
Just bead it!

-
hadewijch
- Bead Chatter
Bericht
door hadewijch » vr 19 nov 2004 22:04
Kraaltjes schreef:hadewijch schreef:heb het boek" de mooiste sierraden" van de bib meegebracht en vind er niet zoveel instaan(kanje misschienookeens gaan kijken heb je een idee wel boek je nog graag wil
"van kraal tot sierraad "heb ik ook van de bib en dit is wel een goed en mooi boek
inhoud is
-kralen
-eenvoudig rijgen
-kettelen
-rijgen en kettelen
-jasseron schakelketting
-rijgen en draaien met metaal
-tweedraads rijgen
-kralenkant
-vierdraads rijgen
-zesdraads rijgen
-achtdraads rijgen
Ik zou van "kraal tot sierraad" toch op je lijstje zetten hoor
erg interessant
Dus dit boek is ook wel geschikt voor een beginner

(ik heb een x de hobbyhandig namelijk gekocht omdat er veel over sieraden in stond en ik snapte er niks van

)
Madelief schreef:Ik heb nog een boek om op een lijstje te zetten: Kralen Sieraden... (van Janny en Marie-Jose Bonthuis)
Daarstraks in een winkel gezien en eens doorbladert: er staan echt h??l mooie dingen in, zo van die moderne sieraden, niet alleen met kleine rocailles maar echt heel verscheiden dingen... En het is ook een heel mooi boek, lekker kleurige foto's enzo!
Ik kan dit boek nergens op internet vinden ! Is het dat z'on nieuw boek wat wat je verrteld spreekt me erg aan!
voor een echte beginner zou ik eerder naar het blauwe (ringen ) en het roze boekje gaan (dit is enkel rijgen)
Van kraal tot sierraad staat ook wel veel in (zie inhoud van alles wat) maar weet niet of dit echt beginnend is
ik ben zelf ook nog niet zolang bezig en ben zelf met het bauwe en roze boekje begonnen
hangt er ook vanaf wat voor sierraden je wil maken rijgen, kettelen ,enz.
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen
-
Kraaltjes
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Kraaltjes » za 20 nov 2004 11:27
voor een echte beginner zou ik eerder naar het blauwe (ringen ) en het roze boekje gaan (dit is enkel rijgen)
Van kraal tot sierraad staat ook wel veel in (zie inhoud van alles wat) maar weet niet of dit echt beginnend is
ik ben zelf ook nog niet zolang bezig en ben zelf met het bauwe en roze boekje begonnen
hangt er ook vanaf wat voor sierraden je wil maken rijgen, kettelen ,enz.
Die heb ik wel eens van de grote bieb geleend, een leuk boekje!
Ik denk dat ik voor de van kraal tot sierraad ga. Nu nog kijken of ik hem krijg

Groetjes Eveline
-
meggie
- Bead Addict
Bericht
door meggie » za 20 nov 2004 12:48
-
Madelief
- Bead Chatter
Bericht
door Madelief » zo 21 nov 2004 21:48
Hihi, ik vond het ook zo'n leuk boek.
Enneuh, ik weet niet, misschien hebben jullie een ander boek voor, maar 't is niet zo'n dun klein boekje hoor, het is echt een Boek

Mooie harde kaft, lekker dik, prachtige foto's en heel mooie sieraden met allerlei technieken... Niet alleen van die meer 'klassieke' sieraden die je in de meeste andere boekjes vindt...
-
hadewijch
- Bead Chatter
Bericht
door hadewijch » ma 22 nov 2004 07:28
nee het is echt een klasse boek

maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen