Online bestellen

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 29 okt 2005 01:21

Mariska_V schreef:maar wat bedoel je hiermee? dat ze dan een nieuwe levering moeten sturen? kostenloos?
wordt een duur grapje
Inderdaad. Maar zo is de wet ja, art 7:11 van het burgerlijk wetboek. Het risico van levering ligt bij de verzender. Ik verstuur ook niet altijd aangetekend maar soms gaat het mis, ongeacht van de vermelding van iets op de envelop.
Natuurlijk kan iemand daar misbruik van maken door te zeggen dat iets (steeds) niet is aangekomen, maar gemiddeld valt dat wel mee. Bovendien kan je dan bij die klant wel de verplichting van altijd aangetekend verzenden doorvoeren, tegen betaling. En dan heb je dat in één keer ondervangen omdat er voor getekend moet worden.
Dan nog kan het misgaan omdat bijv. de buurvrouw getekend heeft en het niet afgegeven heeft, maar dan kan je verhaal gaan halen bij de TPG omdat er een handtekening is gezet.
Hierbij moet je wel in de gaten houden dat aangetekenden tot een maximum bedrag van 46 euro zijn verzekerd, dus je krijgt nooit meer terug dan dat. Als het meer waard is, dan kun je beter aangetekende en verzekerde verzending doen. Dat gaat tot 450,00. Dat kost 7,25 per pakje.

isa
Bead Interested

Bericht door isa » za 29 okt 2005 07:50

Als je aangetekend en verzekerd laat verzenden, is dit dan hetzelfde als onder rembours?

Ik heb zelf nog nooit via internet besteld. Ik twijfel ook steeds of ik dit een keer zal doen, en dan vooral swarovskikralen, omdat deze vaak toch wel lekker goedkoop zijn op internet. Ik vind het namelijk erg leuk om de kralen ook 'live' te zien als ik ze koop. Daarnaast zijn de prijzen op internet natuurlijk wel aantrekkelijk, maar als ik alles verzekerd moet laten verzenden, vraag ik me af of ik uiteindelijk niet zo ongeveer hetzelfde kwijt ben. :?
Groetjes van Isa

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 29 okt 2005 07:53

het is niet jouw plicht bestellingen verzekerd te laten versturen. officieel gezien is het de shop zijn verantwoordelijkheid te zorgen dat het compleet aankomt. vele shops vermelden op de site dat zij niet aansprakelijk zijn als het niet aankomt, maar officieel gezien zijn zij wel aansprakelijk.

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » za 29 okt 2005 07:56

Ik bestel ook vaak wat via internet, ben er heel tevreden over ook!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 29 okt 2005 08:19

isa schreef:Als je aangetekend en verzekerd laat verzenden, is dit dan hetzelfde als onder rembours?

Ik heb zelf nog nooit via internet besteld. Ik twijfel ook steeds of ik dit een keer zal doen, en dan vooral swarovskikralen, omdat deze vaak toch wel lekker goedkoop zijn op internet. Ik vind het namelijk erg leuk om de kralen ook 'live' te zien als ik ze koop. Daarnaast zijn de prijzen op internet natuurlijk wel aantrekkelijk, maar als ik alles verzekerd moet laten verzenden, vraag ik me af of ik uiteindelijk niet zo ongeveer hetzelfde kwijt ben. :?
Nee rembours is wat anders, dan betaal je het hele bedrag aan de postbode. Dat is een tamelijk dure optie.
Als klant loop je wat verzending geen risico eigenlijk. Hoewel je natuurlijk altijd enigszins risico loopt door e.e.a. te bestellen en te betalen voor je het in handen hebt. Dus ik vind dat dit wel een beetje in evenwicht is: beide partijen enig risico.

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » za 29 okt 2005 09:07

bedankt voor jullie reacties en adviezen..!!
Mijn bestelling is nu ongeveer 30 Euro bij elkaar..
Wat is jullie advies?? aangetekend.. of gewoon op de gok via de post??
Groetjes T@mara :geluk:

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 29 okt 2005 11:43

isa schreef: Daarnaast zijn de prijzen op internet natuurlijk wel aantrekkelijk, maar als ik alles verzekerd moet laten verzenden, vraag ik me af of ik uiteindelijk niet zo ongeveer hetzelfde kwijt ben. :?
Ik koop veel in Amerika en laat het in veel gevallen gewoon standaard verzenden. De 'betere' shops hebben vaak een eigen verzekering die een verloren pakket dekken. Daarvoor is het wel nodig dat het juiste waardebedrag op de enveloppe wordt geschreven. Bij grotere bestellngen loop je dan wel weer het risico dat je er uit gepikt wordt door de douane, maar als je regelmatig koopt en besteld in het buitenland, heb je toch zeker nog voordeel, want niet alles wordt door de douane tegen gehouden :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 29 okt 2005 14:45

aangetekend is 6,- extra, dat is 20% meer kosten...
ik zou dan de gok nemen bij een shop die betrouwbaar overkomt, of boven de 80,- bestellen waardoor de 6,- wel de moeite waard is...

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 30 okt 2005 12:16

Madelief schreef:Bij mij is er tot hier toe *hout vasthouden* nog geen enkel pakketje kwijtgeraakt! :wink:
Hier in de afgelopen 2 jaar ook nog niets en :bid: dat dat zo blijft :roll:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » zo 30 okt 2005 15:44

Ik doe meestal gewoon laten verzenden, behalve bij echt hele grote bestellingen, dan laat ik het aangetekend verzenden. Voor mijn eigen gemoedsrust
groetjes ikke
Afbeelding

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » zo 30 okt 2005 17:11

Ik laat mijn bestellingen gewoon verzenden. Ik heb één keer de bstelling aangetekend opgestuurd gekregen, maar dat was de actie van de webwinkel (de webwinkel betaalde de extra kosten).
Nog nooit problemen mee gehad. Ik heb wel één keer gehad dat mijn bestelling niet aangekomen was en toen kreeg ik het nog een keer opgestuurd (ik twijfel nog steeds of de webwinkel het wel had afgestuurd).

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » ma 31 okt 2005 11:27

Mar-JoYa schreef:
Madelief schreef:Bij mij is er tot hier toe *hout vasthouden* nog geen enkel pakketje kwijtgeraakt! :wink:
Hier in de afgelopen 2 jaar ook nog niets en :bid: dat dat zo blijft :roll:
same here :lol: had al een paar keer dat er iets niet klopte maar alles komt wel altijd aan hoor :lol:
ipoingtudut

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 31 okt 2005 12:05

Ik heb het een keer gehad dat iets niet was aangekomen
groetjes ikke
Afbeelding

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » za 05 nov 2005 18:21

kHeb zojuist m'n bestelling verstuurd.. naar Monique Kralen Boutique.. kBen heel benieuwd.. kheb voor 62 eurootjes
kBen erg benieuwd.. tisj de eerste keer
Groetjes T@mara :bid: nagelbijten vakantie3

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » za 05 nov 2005 21:18

W:shock:W dat is best goed voor een eerste keer! :lol: Kun je straks hele mooie dingen maken :wink:
Ik heb nu trouwens voor de eerste keer een pakje niet gekregen. Een webshop had de verkeerde kralen opgestuurd en zou de goede alsnog opsturen. Nog niet gekregen dus... Gelukkig was het maar één zakje 8)

Gesloten