Wanbetalers?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Marie Louise
Bead Discoverer
Contacteer:
Wanbetalers?

Bericht door Marie Louise » vr 04 jul 2003 11:28

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die een eigen webwinkeltje hebben en die te maken hebben met wanbetalers? Zo ja, hoe lossen jullie dat op? Bij mij is het uiteraard zo dat klanten vooruit betalen maar een vaste klant krijgt op een gegeven moment wel de kans om achteraf te betalen. Zo heb ik helaas moeten ontdekken dat ook je beste klant uiteindelijk wanbetaler kan worden.....

Verder vroeg ik me af of het zinvol is om gezamelijk met een aantal site-owners een soort van lijst op te stellen waar wanbetalers op vermeld worden zodat je eventueel vooraf kunt controleren met wie je te maken hebt. Het is me namelijk opgevallen dat bepaalde mensen een soort van ?geschiedenis? hebben met het bestellen bij meerdere webwinkels.

Reacties hier of prive op: laia@laia-sieraden.com

Groetjes,
Marie Louise
http://www.laia-sieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Carola
Bead Believer

Bericht door Carola » vr 04 jul 2003 13:08

Ho Marie Louise,

Het lijkt me erg vervelend als je met deze mensen te maken krijgt. Ik ben zelf bezig een site te maken en als er gekocht wordt, dan moet bij mij iedereen vooraf betalen. ik denk niet dat het echt zin heeft om een lijst met wanbetalers te maken, omdat deze mensen zo gemeen zijn en dan wel onder een andere naam gaan kopen. Dat valt gewoon niet makkelijk te achterhalen. I kdenk dat de enige oplossing is om iedereen vooraf te laten betalen en dan pas de artikelen toe te sturen.

Succes.
Liefs Carola

kralenboetiek
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralenboetiek » vr 04 jul 2003 18:02

Hallo,

Ik laat iedereen vooruit betalen, alleen voor vaste klanten maak ik een uitzondering. Gelukkig is dat vertrouwen nog nooit misbruikt. Toch denk ik dat een lijstje wel handig kan zijn. Dan weet je dat je met die mensen uit moet kijken.
Er zijn toch wel een behoorlijk aantal mensen wat bestelt en dan nooit meer iets laat horen.

Groetjes Myra

Marie Louise
Bead Discoverer
Contacteer:

Wanbetalers

Bericht door Marie Louise » vr 04 jul 2003 23:56

Hoi Carola,

Daar heb je ook gelijk in, het is heel makkelijk om anoniem te blijven als je echt wilt en tegen die mensen kun je niet zoveel doen. Maar vreemd genoeg zijn er ook mensen die onder hun eigen naam steeds weer de boel oplichten en ook steeds bij andere bedrijfjes, die mensen kun je er dan misschien tussenuit vissen. Ook al is het maar ??n keer dat je iemand kunt tegenhouden, dat is dan toch meegenomen.

Hoi Myra,

Zelf vraag ik inderdaad ook vooruitbetaling, alleen na een bepaalde tijd krijgen vaste klanten de rekening gewoon bij de bestelling meegestuurd. Dat gaat bijna altijd goed maar soms wordt je verrast door mensen die ineens blijken niet zo eerlijk te zijn dan je dacht. Daar schrik ik toch steeds weer van, heel gek.

Dat lijstje was zomaar een ideetje dat in me opkwam omdat wij sieradenmaaksters onderling toch vaak contact hebben en we misschien ervaringen hebben met dezelfde mensen die niet betalen of bestellen en niets meer laten horen. Hoe dat praktisch gezien moet gaan met zo?n lijst weet ik niet precies, misschien een soort centraal meldpunt waar je als verkoper informatie kan opvragen? Ik kijk in ieder geval even of er meer mensen zijn die het idee zien zitten en die misschien ook een idee hebben over de werkwijze. Want het moet natuurlijk wel op een integere manier gedaan worden, zodat je niemand?s privacy schend, of dat je mensen informatie verstrekt die daar verkeerde dingen mee doen of zo....

Ik vind zo jammer dat je mensen hebt die niet eerlijk zijn, ik krijg juist heel veel fijne reacties en dan schrik je toch altijd als er zoiets vervelends gebeurd. Maar ja, zo is er overal wel wat........hihi, ?t kan vriezen, ?t kan dooien zullen we maar zeggen .

Groetjes!
Marie Louise

Gesloten