11-10 baby enkelbandjes

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
jokevbiesen
Bead Intelligent
11-10 baby enkelbandjes

Bericht door jokevbiesen » vr 11 okt 2013 18:16

Een collega van mij is oma geworden van een tweeling. Deze kinderen zijn 8 weken te vroeg geboren en na weken in het ziekenhuis nu ongeveer 3 weken thuis. Het is een ééneiige tweeling, 2 jongetjes, en ze wegen nu krap 3 kg. Echter niemand kan ze uit elkaar houden, ook de ouders niet. Ze hebben elk een eigen kleur rompertje, maar die gaan ook aan en uit. Soms wordt er een nageltje gelakt. Nu vroeg mijn collega of ik enkelbandjes kan maken met de naam erop. Ik denk zelf aan een bandje met klittenband. Heeft iemand misschien een handig, slim, leuk idee? Het moet slijtvast zijn, nat mogen worden, en geen scherpe onderdelen bevatten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Dank alvast voor een reactie!

Vengy
Bead Fanatic

Re: 11-10 baby enkelbandjes

Bericht door Vengy » vr 11 okt 2013 20:04

oeh moeilijk
ik zou denk ik kiezen voor een letterkraaltje met een simpele waxkoord draad of zoiets
daar kun je makkelijke schuifknoop in maken
die kunnen wel wat nat worden en niets scherps voor de zachte huidjes.
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Moniek74
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Moniek74 » za 12 okt 2013 08:56

Ik zou op zo' n teer babyhuidje helemaal geen kettinkje doen. Want waar je het ook van maakt, gaat altijd ofwel schuren, of smetten of anderszins irriteren. Klittenband prikt en steekt ook. Zachte stof is het enige dat zou kunnen, maar mag weer niet nat worden. Een gelakt nageltje vind ik een mooie oplossing. Misschien minder leuk, maar voor die kleintjes beter is mijn idee....
Hartelijke groet van Moniek

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » za 12 okt 2013 09:05

Ik zag bij een groothandel rekbaar lint in allerlei kleuren. Schijnt een nieuwe trend te moeten worden. Misschien zoiets?
Groetjes, Marjan

xxCheriexx
Bead Interested

Bericht door xxCheriexx » za 12 okt 2013 16:52

Dat lint gebruiken ze volgens mij voor Ibiza armbandjes om allerlei schuifkralen op te doen, volgens mij is het zacht en rekbaar, ik zou een stukje om het beentje of armpje doen met een knoopje, kan er niks mee gebeuren, en als het niet mooi meer is gewoon afknippen en een nieuwe omdoen.
Succes met de tweeling.
Gerry.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » za 12 okt 2013 18:12

Ja precies, dat bedoel ik. Het lijkt mij erg fijn materiaal, al heb ik het zelf nog niet in het echt gezien.
Groetjes, Marjan

SeaBeads
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door SeaBeads » za 12 okt 2013 22:59

Volgens mij is micro-macramé heel erg geschikt. Het is erg sterk, kan tegen water en is ook nog eens prachtig om te zien. Het enige is het slotje.............. Misschien weet Margroetje raad, zij is tenslotte onze micro-macramé expert.

Groeten van Karin.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » zo 13 okt 2013 08:10

Micro macramé is veel te hard tegen een babyhuidje, dat moet je niet doen. Je moet wel bedenken dat zo'n kindje de hele dag ligt. Dus er is altijd wel contact met het bandje, dat gaat schuren en plekjes veroorzaken.
Groetjes, Marjan

jokevbiesen
Bead Intelligent

Bericht door jokevbiesen » zo 13 okt 2013 18:52

Bedankt voor alle reacties en tips!

Gesloten