kvk nodig om sieraden te mogen verkopen?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
kvk nodig om sieraden te mogen verkopen?

Bericht door Sandra » zo 29 jun 2003 21:13

Hallo Sandra,

Ik ben van plan om mijn sieraden op een site te zetten om ze te verkopen. Aangezien jij daar ervaring mee hebt, wil ik je graag wat vragen.
Kun je zomaar verkopen via een site of moet je daar nog iets voor regelen. Bijvoorbeeld met de Kamer van Koophandel of de Belastingdienst?
Ik weet namelijk niet of het gezien wordt als bijverdienste.

Kun je me daar wat over vertellen?

Alvast bedankt voor de info!
Dit soort vragen krijg ik heel vaak. Voor de zekerheid start ik hier een nieuwe topic over.
Je mag sieraden verkopen zonder dat je ingeschreven bent als bedrijf. Sieraden maken is je hobby en je mag circa E3000,- per jaar verdienen met je hobby. Mocht het veel meer zijn, dan is het beter je als bedrijf te registreren. Voordelen van bedrijf zijn is dat je de artikelen dan bij de groothandel inkoopt wat het wat goedkoper maakt. Nadeel is dat je dan belasting over je inkomsten moet betalen en alles netjes moet registreren. Ook koop je de kralen dan in grotere getallen, bijvoorbeeld 100 dezelfde kralen.

dus: je mag sieraden verkopen zonder dat je echt bedrijf bent. veel succes allemaal met de verkoop!

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 29 jun 2003 21:43

Tot 3000 euro??? Amai, dat is wel heel veel! Ik zou eens moeten navragen of in Belgi? dezelfde regels gelden.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 30 jun 2003 10:11

dacht het wel hoor, zoiets, of het moet inmiddels 1500,- zijn door de euro/gulden verschil. maar goed, je mag heus wel wat als hobby verdienen, wees maar blij ook, al dat gedoe met belasting enzo, het moet wel leuk blijven.

Gesloten