Camera

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Zina
Bead Intelligent
Contacteer:
Camera

Bericht door Zina » ma 02 jul 2012 23:02

Hoi allemaal,

Ik heb nog even de tijd nodig, maar ik ben langzaam aan het sparen voor een digitale camera. Ik zie hier vaak prachtige foto's voorbij komen en ondanks dat ik weet dat er misschien hier en daar wat bewerkt wordt, moeten achter die foto's ook wel goeie camera's zitten neem ik aan.

Nou is mijn vraag, welke camera hebben jullie en/of welke zouden jullie op dit moment aanraden?

Ik wil graag een camera waar ik gegarandeerd mooie foto's en ook close-ups mee kan maken van mijn sieraden. De camera zal ook hoofdzakelijk hiervoor gebruikt worden. Ik ga er tegen die tijd ook een mini studio bij kopen, dus aan de omgeving heb ik al gedacht, het gaat me dus puur om de camera.

Alvast erg bedankt, want uit die zee van camera's kan ik nooit een keuze maken. :shock:
Altijd aan het kralen...

lidewij
Bead Lover
Contacteer:

Re: Camera

Bericht door lidewij » di 03 jul 2012 09:18

hoi zina

ik heb een canon EOS 1000D
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... EOS_1000D/" onclick="window.open(this.href);return false;
waar we 2 jaar terug rond 550 euro voor hebben betaald waar nu nog plezier van hebben.
is veel geld maar moeite waard je zulke duidelijk foto,s en details zijn zo duidelijk.
wij gebruiken voor prive en sieraden.veel plezier van. een echte aanrader.

dit is opvolgde van die mij:
http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-1100d ... 011191124/" onclick="window.open(this.href);return false;

succes met zoeken. :byebye
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Krista
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Krista » di 03 jul 2012 10:42

Canon IXUS 1100 HS gebruik ik voor mijn sieraden, kleine compacte camera waar je al een heel eind mee komt.
Maar blijft lastig de juiste glans op de plaat te krijgen.
Zelf doe ik er niet veel aan qua bewerking, maar je kunt met Photoshop natuurlijk allerlei bewerkingen toepassen.
glass is hot

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » di 03 jul 2012 16:20

Sony Cybershot DSC-W170
Op mijn homepage kun je zien hoe hij het doet. Ik photoshop maar zelden.

Ik heb wel wat pech met dat ding (lang verhaal) maar toch een identiek apparaat gekocht omdat het goed afgeprijsd was en ik extra batterijen en geheugen had en dat niet voor een nieuw systeem weer wilde aanschaffen.

De reparateur zei dat mijn pech voorkomt uit het feit dat ik extreem veel foto's maakte; mensen die dat doen hebben over het algemeen een hogere klasse camera.

Succes op je zoektocht, het is niet eenvoudig.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Algante
Moderator

Bericht door Algante » di 03 jul 2012 16:37

Heeeeel moeilijk, een goede fotocamera te vinden.Eventueel kun je, als een aantal opties hebt gekregen, via vergelijkingswebsites zien wat voor jou belangrijk is.
Hier is een aantal: http://www.google.com/webhp?as_qdr=all# ... 67&bih=614

Ik heb zelf veel plezier van een Canon IXUS.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » di 03 jul 2012 16:47

Bedankt allemaal! ik ga ze eens even vergelijken :D
Altijd aan het kralen...

Bianc
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Bianc » di 03 jul 2012 19:19

Ik zou aanraden om er ééntje te nemen die niet met oplaadbare batterijen (AA) werkt... Ik heb zelf de sony dsc h2. Kwaliteit fantastisch... batterijen... rampzalig! :lol:

Succes!!!

Juul
Bead Interested

Bericht door Juul » wo 01 aug 2012 11:40

Er zijn verschillende optie's...Bij een compact camera hoef je geen extra lenzen te kopen en kun je al vaak goed inzoomen.
Wil je voor het grotere werk dan is een spiegelreflex (dus met extra lenzen) wat voor jou.
Met een spiegelreflex kun je b.v. een macro lens kopen waar je echt in detail kunt treden. Maar er zit een prijskaartje aan....

Als je een studiootje erbij wil kopen zou ik niet gaan voor iets als wat ze verkopen bij xenos..simpel alleen omdat de lampjes geel licht geven. Dan kun je veel beter met zonlicht gaan werken;)
Het hangt er dus vanaf wat je wil investeren en wat je met je camera wil doen...

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » wo 01 aug 2012 14:21

Toppie, bedankt! :D
Altijd aan het kralen...

Per Elle
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Per Elle » wo 01 aug 2012 21:16

Ik heb een handzame compactcamera (Pentax) met 10 MP en werkt op een accu. Ik heb hem gekocht bij een fotospeciaalzaak en daar kunnen ze je altijd uitstekend adviseren. Op mijn website kun je zien wat voor foto's de camera maakt.

Succes ermee,
Ellen

Gesloten