Hoe zit het met invoerkosten?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
EllenM
Bead Interested
Contacteer:
Hoe zit het met invoerkosten?

Bericht door EllenM » zo 29 jan 2012 18:23

Ik wil iets in Hong Kong bestellen via Etsy. Het komt op 13,80 dollar. Kan ik dan nog te maken krijgen met extra kosten? Ik heb gegoogled maar ik word er niet echt wijzer van. Weet iemand dat hier?

Marley
Bead Discoverer

Re: Hoe zit het met invoerkosten?

Bericht door Marley » zo 29 jan 2012 19:24

Je mag tot 22 euro invoeren dan betaal je geen invoerrechten en ook geen BTW.
Tot 150,- betaal je geen invoerrechten maar wel BTW.

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » zo 29 jan 2012 21:11

Dit zat ik me toevallig laatst ook af te vragen :D
Ik lees met je mee :D
Altijd aan het kralen...

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » ma 30 jan 2012 10:20

Ik heb het gehad dat ik btw over een zending moest betalen en toen heeft TNT er toen nog eens ¢12 boven op gegooid, inklaringskosten noemden ze het. Hier even wat er over bij postnl staat.

Als u een zending van buiten de Europese Unie (of in bepaalde gevallen binnen de Europese Unie) ontvangt waarop douanerechten (voorheen invoerrechten), btw en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn, doet PostNL de inklaring voor u. Dit betekent dat PostNL douaneaangifte doet en de verschuldigde douanerechten, btw en andere invoerheffingen int.

Voor welke zendingen betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten?
Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.

Hoeveel belastingen (invoerrechten, btw en accijns) moeten worden betaald, verschilt per goederensoort. De belastingen die moeten worden betaald zijn meestal:

Omzetbelasting (19%, 6% of 0% over de waarde van de goederen)
Douanerechten, dit varieert per goederensoort. (Er gelden bijvoorbeeld verschillende tarieven voor de douanerechten van spijkerbroeken, cd's en boeken)
Accijnzen (alleen voor goederen waarover accijns moet worden betaald, zoals whisky en wijn)

De Douane kan u precies informeren voor welke goederen dit geldt. Meer informatie vindt u op http://www.douane.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of via telefoonnummer 0800-0143.

U betaalt vervolgens, buiten de verschuldigde douanerechten, btw en andere invoerheffingen, een bijdrage in de kosten voor het inklaren. Dit zijn de inklaringskosten.

Hoeveel bedragen deze extra kosten?
De wettelijke geldende inklaringsprocedures verschillen voor EMS en overige postzendingen. Dit brengt verschillende kosten met zich mee. Voor EMS-zendingen bedragen de inklaringskosten € 17,-. De inklaringskosten voor overige postzendingen bedragen € 12,50.

Let op: Voor EMS-zendingen waarbij nader onderzoek nodig is, omdat bijvoorbeeld de gegevens over de inhoud en/of waarde ontbreken, moet na ontvangst van de gegevens altijd een aangifte worden gedaan. Hiervoor worden inklaringskosten voor berekend, ook al zijn de btw, douanerechten en/of andere invoerheffingen gesteld op € 0,-.

Waaruit bestaan de inklaringskosten?

De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte
Het voorschieten van de verschuldigde douanerechten (voorheen invoerrechten), btw en/of andere invoerheffingen aan de overheid
Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn
Het vaststellen van product en waarde
Opslag- en bewaarkosten
Incassokosten
Administratieve kosten

Maar laat je niet ontmoedigen, ik heb al herhaaldelijk via ebay besteld in China en in Hongkong, en in de meeste gevallen gaat het gewoon door zonder extra kosten. :D
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » ma 30 jan 2012 10:26

Als je de verzender vraagt het te versturen als geschenk, dan heb je minder kans op invoerrechten.
Zelf kreeg ik laatst van een bedrijf in China het bericht dat de invoerrechten tot max. 30% van je aankoopbedrag zijn. Helaas hadden wij toen onze bestelling al gedaan en ja hoor, we moesten die 30% betalen.

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » ma 30 jan 2012 13:23

Ik heb wel regelmatg gehad dat TNT de waarde van de spulletjes aardig aan de lage kant had, waardoor ik het dan toch nog mee vond vallen.

Ik hou altijd rekening met 30% extra rekening.
20%btw over goederen
5% invoerrechten (over goederen PLUS over verzendkosten PLUS over btw)
-inklaringskosten

Wegen die extra 30% niet op tegen wat ik wil hebben, dan koop ik het niet.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gesloten