Glazen kroon

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Krista
Bead Designer
Contacteer:
Glazen kroon

Bericht door Krista » zo 20 nov 2011 11:08

Zoals jullie misschien wel weten is glas mijn groooooooooooootse passie. Voor mijn afstudeerproject ben ik momenteel bezig met het maken van een kroon van glas en ik ben allerlei technieken aan toepassen om deze te vervaardigen en de juiste kroon te 'vinden'.

Deze is gegoten in zand (sandcasting)en deze techniek is mijn ultieme kick, beetje spelen met vloeibaar glas :(L) :(L) Onze lieve juf wilde er graag model mee staan! :D Al weegt ie een ton ...

Afbeelding

Deze hieronder is gemaakt aan de blaaspijp door een glasblazer als 'studie' voor mij. Ik was erbij toe het gemaakt werd. Gezien glasblazen een flinke uitdaging is voor mij heb ik hem gevraagd te laten zien hoe ik het zou moeten maken. Dat was heel tof van hem! Want nu weet ik hoe ik het kan aanpakken. Dit is zijn resultaat geshowd door moi :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Krista op zo 20 nov 2011 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
glass is hot

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: Glazen kroon

Bericht door SandraM » zo 20 nov 2011 11:17

Prachtig, het lijkt me zo gaaf om je eigen creaties te kunnen maken. Helemaal uniek!

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » zo 20 nov 2011 14:08

De voorbeelden zijn erg mooi, ik hoop dat het je lukt. Succes!
Groetjes, Marjan

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » zo 20 nov 2011 15:28

heel mooi! :D
Altijd aan het kralen...

Krista
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Krista » zo 20 nov 2011 16:13

Kikkertje schreef:De voorbeelden zijn erg mooi, ik hoop dat het je lukt. Succes!
't Glas-gieten ben ik goed in en de massieve kroon op de 1e foto is echt super goed gelukt, glasblazen is een totaal andere tak van sport. Maar gaat vast & zeker lukken!
glass is hot

Klazine
Bead Starter

Bericht door Klazine » zo 20 nov 2011 16:29

Ik denk bij blazen altijd aan iets bols, maar dit is gewoon imposant, dat dat mogelijk is. Wat voor kleur is het gegoten glas?

Algante
Moderator

Bericht door Algante » zo 20 nov 2011 17:23

Fantastisch beautiful, allebei. De 'sandgecaste' ziet er prachtig uit, heel mooi mat. Lijkt me helemaal beeldschoon met wat waxinelichtjes erin op de schoorsteenmantel of op een feestelijk gedekte tafel.

En die van de glasblazer... :(L) :(L) :(L) geweldig als je zoiets kan maken!

Veel plezier en succes met de studie en hetmaken van de creaties toegewenst.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Krista
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Krista » zo 20 nov 2011 18:53

Klazine schreef:Ik denk bij blazen altijd aan iets bols, maar dit is gewoon imposant, dat dat mogelijk is. Wat voor kleur is het gegoten glas?
Hoi Klazine, je kunt zoveel met glas qua vorm.
http://www.youtube.com/watch?v=ABU3eosT--c" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een filmpje van Martin Jenacky, hij sculptuurt met glas. Zijn startpunt is een geblazen bol.

Zelf werk ik met transparant glas met casting, ik houd niet van kleur in dit soort werk. Het leid zo af van wat ik ermee zeggen wil.
Er zit nog zand op het glas van de mal, daardoor lijkt het alsof het niet transparant is.

De kroon van de glasblazer is gezandstraald, vandaar de melkwitte kleur aan de buitenzijde.
Laatst gewijzigd door Krista op zo 20 nov 2011 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
glass is hot

Krista
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Krista » zo 20 nov 2011 18:54

Algante schreef:
Veel plezier en succes met de studie en hetmaken van de creaties toegewenst.
Dank je Algante!!
glass is hot

Gesloten