Item in Shownieuws, SBS6: kuise meisjes oorhangers

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Algante
Moderator
Item in Shownieuws, SBS6: kuise meisjes oorhangers

Bericht door Algante » wo 04 mei 2011 18:34

De originele ontwerpsters schijnen boos te zijn op de door hunnie geïnspireerde oorhangermakers m/v. Over paar minuutjes vertellen ze hun verhaal. (het is nu 19.34 uur)
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

nienkesieraden
Bead Fanatic
Contacteer:

Re: Item in Shownieuws, SBS6: kuise meisjes oorhangers

Bericht door nienkesieraden » wo 04 mei 2011 18:44

Hey, k zet m net op, reclame nu. Ist al geweest? Boos erover? Zoiets is te verwachten toch, zoiets kan nooit uniek enzo blijven. Dat heb je altijd.

Algante
Moderator

Bericht door Algante » wo 04 mei 2011 19:05

Ik heb het gezien, is waarschijnlijk wel terug te kijken, vanavond? En anders via uitzendinggemist.

Ja, boos natuurlijk: ze krijgen heel veel reacties van mensen die ze elders goedkoper zien :D ze gaan hun advokaat raadplegen of er iets tegen te doen is.

Maar ze zijn wel verguld dat het een trend is geworden [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » wo 04 mei 2011 19:12

Heb ik gemist maar hoe kan je iemand verhinderen een bloem aan een ring te maken met wat bungeltjes erbij?

Ik koop zo vaak iets om het na te maken en dan zeker niet alleen sieraden. Moet er wel bij zeggen dat ik het namaak voor mezelf en de enge familiekring, niet voor de verkoop.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

nienkesieraden
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door nienkesieraden » wo 04 mei 2011 19:37

Rechtzaak lukt toch niet, tegen 1000den mensen/

Metisse
Bead Reader

Bericht door Metisse » wo 04 mei 2011 20:47

wat ik eruit heb begrepen is dat het verkocht wordt met het idee dat het de "orginele" zijn terwijl dat niet zo is....en inderdaad zij krijgen dan allemaal vragen hoe het kan dat het ergens anders goedkoper is dan op hun site.

moisame
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door moisame » wo 04 mei 2011 21:23

Hier het filmpje:
http://www.shownieuws.tv/video/sieraden ... nagemaakt/" onclick="window.open(this.href);return false;

nienkesieraden
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door nienkesieraden » wo 04 mei 2011 22:55

Kheb t net ff gekeken t filmpje. Maar ja, weet niet goed wat ik ervan moet denken (zeker niet nu k n stuk of 4 biertjes op heb haha). Maar zoiets kunnen ze verwachten. Als iemand een gaaf model jurkje aanheeft (one shoulder) of een nieuwe broek (skinny) gaan ook alle zaken en fabrikanten dat model namaken. Etc. etc.

daisy81
Bead Producer

Bericht door daisy81 » do 05 mei 2011 08:13

nou ik vind t gewoon dom gezeur, zon simpele creatie kan iedere hobbyist namaken en dus ook andere bedrijfjes. en dan moeten ze zoveel mensen aanklagen ,
en ik vind het eingelijk wel logisch dat ze nagemaakt worden want ze verkopen ze zelf heel erg duur en der zit maar paar euro onderdelen in

Haagse
Bead Starter

Bericht door Haagse » do 05 mei 2011 08:25

Ik denk dat ze doordat anderen ze veel goedkoper namaken, ze veel inkomsten missen. Wat ik me wel kan voorstellen. Vraag me af of ze dit wel aan kunnen pakken.

heaven7
Bead Interested

Bericht door heaven7 » do 05 mei 2011 09:06

Filmpje doet het niet? Hij blijft maar laden..

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 05 mei 2011 11:24

Ik geef ze gelijk en ik begrijp ze helemaal.
Zoals al gelijk als eerste in het filmpje wordt genoemd en gezegd zijn er bedrijven die goed geld verdienen aan het idee en ontwerp van iemand anders.
Onbeschaamd worden deze verkocht terwijl men weet dat men plagiaat pleegt en het copyright schendt en dat is strafbaar.

En als het dan zo simpel te bedenken is, waarom wordt het dan niet door een copycat zelf bedacht? Of bedenken ze juist wat anders als tegenhanger van deze oorbellen?

Waarschijnlijk omdat de meeste dat niet kunnen en dan zijn er heel veel die denken "beter goed gestolen dan slecht bedacht." Als het eenmaal bedacht is hoor je velen roepen: "Dat had iedereen kunnen bedenken." Ja.... had dat dan ook gedaan! Had het dan zelf bedacht!

Mensen begrijpen het allemaal als een Nike of een Adidas gerechtelijke stappen of maatregelen neemt tegen nep-merkkleding die hun label opgenaaid krijgen.... dit is in feite precies hetzelfde!
Het is gewoon diefstal van het idee, het ontwerp, omzet en inkomen!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

trutdelamode
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door trutdelamode » do 05 mei 2011 11:33

Ik snap wel dat ze er zo'n probleem van maken, maar ik moet toegeven dat ik ook wel snap waarom mensen de oorbellen namaken en verkopen aangezien ze naar mijn idee echt veel duurder zijn dan je van dat soort simpele oorbellen zou verwachten.

Maar ja, creaties van anderen namaken, en zeker de naam die zij eraan verbonden hebben ervoor gebruiken is gewoon plagiaat! Als nou gewoon iedereen ze bloemenoorbellen ofzo zou noemen zouden ze op zich geen poot hebben om op te staan, maar ja, als je even kuise meisjes oorbellen googled zie je snel genoeg dat de meeste hobbyisten de naam ook hebben gejat.

nienkesieraden
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door nienkesieraden » do 05 mei 2011 11:38

Hun zullen mssn ook niet problemen hebben tegen dames als ons maar wel als h&m ze bijvoorbeeld voor 2,95 in de winkel hangt.

trutdelamode
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door trutdelamode » do 05 mei 2011 11:45

nienkesieraden schreef:Hun zullen mssn ook niet problemen hebben tegen dames als ons maar wel als h&m ze bijvoorbeeld voor 2,95 in de winkel hangt.
Denk juist eerder dat ze problemen hebben met iedereen op internet en bv marktplaats, aangezien dat de mensen zijn die de door hen verzonnen naam gebruiken (H&M weet wel beter) waardoor verwarring ontstaat.

Gesloten