maat van een (wikkel) armband
- kwebbel-86
- Bead Starter
Misschien een hele stomme vraag maar stel ik wil m'n wikkelarmbandjes verkopen of voor iemand maken of wat dan ook. Hoe weet ik dan of ik de goede maat heb ? Ik kan ze wel aanbieden maar hoe weet ik dan of het bij diegene past ? Zijn daar speciale truucjes voor?
When your heart is heavy, He'll lift it for you
- kwebbel-86
- Bead Starter
Re: maat van een (wikkel) armband
ik denk dat niemand het weet
ligt aan iemand's pols ofzo? Je kan m dus altijd wel vastmaken maar dan zit ie bij de één wat losser dan bij de ander?
De maten van sieraden staan oa in dit topic: viewtopic.php?f=4&t=23955&p=330667&hili ... en#p330667" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor wikkelarmbanden, memorywire: http://www.creadream.nl/product_info.php?p_id=3902" onclick="window.open(this.href);return false; de polsmaat staat erbij
en voor wikkelarmbanden, memorywire: http://www.creadream.nl/product_info.php?p_id=3902" onclick="window.open(this.href);return false; de polsmaat staat erbij
~Groetjes Margriet~
- kwebbel-86
- Bead Starter
thnx, heb het ff opgeslagen in de pc dan kan ik het altijd terugvinden. Kon m niet vinden 
- kwebbel-86
- Bead Starter
de maat van een armband snap ik maar nog niet van een wikkelarmband, ik kan niet zomaar iets voor iemand maken want ik weet nooit of het past! Stel de omtrek van diegene de pols is 18cm... hoe moet ik dan de draad afmeten???
Wat bedoel je met wikkelarmband? Zo'n spiraalarmband of zo'n gevlochten veterarmband die je een paar keer om je pols wikkelt?
Groetjes van Monica
- kwebbel-86
- Bead Starter
spiraalarmband
vandaar ook ws dat ik m niet snapte 
- kwebbel-86
- Bead Starter
waarschijnlijk kan ik met gecoat dingesdraad of idd zo'n gevlochten band makkelijker meten hoe of wat anders moet ik het wikkeldraad meenemen naar die persoon en pas dan kan ik m passend maken.. Weer wat geleerd 
Een spiraalarmband is bijna altijd op maat, tenzij die persoon hele dunne polsjes heeft. Spiraaldraad kun je ook aan 1 stuk laten en eerst lekker gaan rijgen totdat je bijv. 3 windsels hebt volgeregen. Pas 'm even om je eigen pols, want dan kun je goed zien hoe ie ongeveer uitkomt met het aantal rondjes. Als je hele grote, zware kralen gebruikt, dan rekt de armband wel iets uit en daar heb ik zelf geen ervaring mee hoe het dan valt. Ik heb zelf een spiraalarmband gemaakt met edelsteensplit en wat metalen kraaltjes en het draad pas afgeknipt nadat ik 'm om m'n pols had gepast.
Groetjes van Monica
- kwebbel-86
- Bead Starter
ik heb een polsmaat van ongeveer 18 cm dus ik denk wel dat ik een gangbare maat heb. Nou ja, ik kan de memorywire voor mezelf houden en met gecoat staaldraad bijv. voor andere mensen maken waar ze uit kunnen kiezen.