Buitenlandse bestelling??

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
EllenM
Bead Interested
Contacteer:
Buitenlandse bestelling??

Bericht door EllenM » zo 13 mar 2011 08:25

Hallo allemaal,

Als iemand vanuit België bij mij een ketting wil kopen. Hoe werkt het dan met de betaling en verzending?
Ik las iets van een BIC nummer en I BAN nummer...maar kost dat mij of de koper dan extra geld? En waar moet ik aan denken?
En moet je bij verzending naar het buitenland altijd een "priority" zegel op de envelop plakken?

sofi@
Bead Reader

Re: Buitenlandse bestelling??

Bericht door sofi@ » zo 13 mar 2011 08:40

idd!
je iban en bic-nr geven voor een buitenlandse overschrijving te kunnen uitvoeren en die vind je zelf bovenaan ergens op een rekeningaftrekksel.
verder zou ik het wel aangetekend verzenden,zodat je zeker ervan bent dat ze heeft aangekregen en dat ze niet kan zeggen dat ze het niet heeft gehad terwijl ze het wel heeft gehad.
ook moet ze zelf de verzendingskosten laten betalen en het pakketje pas versturen als het geld op je rekening staat.
zo,hopelijk heb je hier iets aan.

EllenM
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door EllenM » zo 13 mar 2011 10:00

Ik heb inderdaad de Bic code en I BAN code gevonden op mijn afschrift. Maar wat ik nog niet weet is of het geld ontvangen uit het buitenland nu extra kosten met zich mee brengt?

Ik verstuur wel meer pakketjes binnen Nederland en deze gaan gewoon met brievenbuspost dus dit kan dan toch ook gewoon met brievenbuspost naar België? Ik ben geneigd om dit niet aangetekend te doen. In Nederland is het bij mij nog nooit mis gegaan.

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » zo 13 mar 2011 10:05

Ik dacht niet dat daar extra kosten bij kwamen.

DZG
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door DZG » zo 13 mar 2011 10:17

nee, voor particuliere rekeninggebruikers kost het niets extra. Zakelijke rekeningen kunnen wel wat extra rekenen volgens mij, maar dat zal per bank verschillen.

Pakketjes naar het buitenland gaan in de regel via gewone pakketpost wel goed, maar het is meer voor jezelf, dat ze niet kan beweren dat ze het pakketje nooit ontvangen heeft. Met aangetekende post moet zij ervoor tekenen, bij gewone pakketpost niet, en dat geeft jou meer zekerheid. Aangetekend buitenland kost wel een stukje meer volgens mij, maar aangetekend binnenland is maar een verschil van 25 ct, bij het laagste gewicht.

Groetjes Bianca

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 13 mar 2011 11:16

EllenM schreef:Ik heb inderdaad de Bic code en I BAN code gevonden op mijn afschrift. Maar wat ik nog niet weet is of het geld ontvangen uit het buitenland nu extra kosten met zich mee brengt?
...
Als er euro overgemaakt wordt van EU land naar EU land, bv Belgie naar Nederland of bv Frankrijk naar Duitsland, dan kost het niets, mits:
- iban en bic zijn ingevuld
- bij het formulier zal iets staan over kosten, je moet dan shared (gedeelde kosten) selecteren, dan kost het je niets.

Stel je maakt geld over naar Engeland, met de ponden, dan kost het wel geld. Het verschild per bank maar gaat meestal om 5 a 10 euro.

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » zo 13 mar 2011 20:00

ik werk enkel met de bic en iban code
het gedeelde shared kosten moet ik nooit invullen als ik een overschrijving doe
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Bella Victoria
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Bella Victoria » vr 18 mar 2011 22:10

Met iban en bic code gaat het prima met een buitenlandse betaling; er zijn geen extra kosten aan verbonden.Ik verzend vaak naar Belgie en tot nu toe komt altijd alles aan. (gewone post, niet aangetekend)

Groetjes

Hettie

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » vr 18 mar 2011 22:24

Ik heb net een betaling naar Belgie verricht met BIC en IBAN code. Daar hoefde ik geen extra kosten voor te betalen.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

EllenM
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door EllenM » di 29 mar 2011 12:48

Iedereen bedankt voor de reacties! Het is gelukt hoor! Een tevreden Belgische klant. Alleen met IBAN en BIC code...geen extra kosten!

Gesloten