verkleuren (zwart of groen worden) van metalen hangers
Ook als je sieraden niet draagt kunnen ze verkleuren door "de lucht". Het beste is om sieraden die je niet draagt op te bergen in een gripzakje, zoveel mogelijk lucht eruit en ze dan in een doosje optebergen. Ook zilver kan zo verkleuren. Zwart uitslaan kun je nog een beetje wegpoetsen met een zilverpoetsdoekje.
Groetjes,
Muriel
Groetjes,
Muriel
Een late reactie maar ik kwam deze topic tegen toen ik aan het zoeken was vandaar...
Ik heb een armbandje verkocht dat vaker gedragen is en waarvan nu het slotje en 2 tussenzetzels verkleuren (koper) de zilverkleurige laag is er dus blijkbaar afgegaan.
Vreemd vind het het dat tussenzetsels die ernaast zitten niet verkleuren. (Deze zijn bij een andere winkel gekocht)
Armbandje was pas 3 weken geleden verkocht, werd wel vaak gedragen maar dit is toch wel erg vlug.
Kunnen we nu nergens de garantie krijgen dat die laag er NIET afgaat? Ik voel me behoorlijk voor p..... staan als ik zoiets terugkrijg. Ik wil daar best wat meer voor betalen.
Ik heb een armbandje verkocht dat vaker gedragen is en waarvan nu het slotje en 2 tussenzetzels verkleuren (koper) de zilverkleurige laag is er dus blijkbaar afgegaan.
Vreemd vind het het dat tussenzetsels die ernaast zitten niet verkleuren. (Deze zijn bij een andere winkel gekocht)
Armbandje was pas 3 weken geleden verkocht, werd wel vaak gedragen maar dit is toch wel erg vlug.
Kunnen we nu nergens de garantie krijgen dat die laag er NIET afgaat? Ik voel me behoorlijk voor p..... staan als ik zoiets terugkrijg. Ik wil daar best wat meer voor betalen.
-
- Bead Discoverer
Hallo Karin,Karen Buis schreef:Ik heb bij een juwelier een geel doekje gekocht voor het schoonmaken van zilveren sieraden. Daar maak ik ook bedels enz. schoon. Gaat redelijk goed. Doekje was 2 euro dus de moiete van het proberen waard lijkt me.
Dat werkt natuurlijk perfect voor zilver, maar het gaat hier om metalen items. En die zijn dan niet vuil zodat je het eraf kunt poetsen maar het metalen laagje is weg en je ziet dan de koperen kern
Groetjes
Re: verkleuren (zwart of groen worden) van metalen hangers
hoe heb jij dit opgelost?Kiki schreef:Een late reactie maar ik kwam deze topic tegen toen ik aan het zoeken was vandaar...
Ik heb namelijk hetzelfde op dit moment... ik ben benieuwd!
Liefs
Linda
Linda
Vaak is het zo, dat douchen de producten aantasten. Als het alleen water is zal het nog wel meevallen, maar zeep en shampoo doen vervelende dingen. Je moet de sieraden dus afdoen als je gaat douchen. Als je een diamanten collier hebt ga je er toch ook niet mee douchen?
Haarlak en parfum daar zitten ook allerlei agressieve middelen in. En tenslotte de buitenlucht helpt ook bij verkleuren. Denk maar eens aan iets van zilver, een bonbonschaaltje of zo. Als je dat gewoon neerzet wordt het ook zwart. Soms helpt spiritus wel om iets weer schoon te maken. Niet te veel, maar een klein beetje en je sieraden glimmen weer mooi.
Haarlak en parfum daar zitten ook allerlei agressieve middelen in. En tenslotte de buitenlucht helpt ook bij verkleuren. Denk maar eens aan iets van zilver, een bonbonschaaltje of zo. Als je dat gewoon neerzet wordt het ook zwart. Soms helpt spiritus wel om iets weer schoon te maken. Niet te veel, maar een klein beetje en je sieraden glimmen weer mooi.
Laatst gewijzigd door sanny op di 28 jun 2005 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Sannie.
Ik ben het met Kiki en Pienjo eens. Ik wil best meer betalen als ik daar dan zeker van weet dat het mooi blijft. Ik maak nu alleen nog sieraden voor mezelf of mijn kinderen en kan er dus best een zilveren slotje aan hangen maar het is toch te gek dat dat niet ook met metaal kan. Je hebt veel werk vaak aan iets moois dat moet dan wel mooi blijven. Ik merk sowieso dat er veel kwaliteitsverschil zit in de spullen die ik op het internet gekocht heb. De ellende is dat ik neit meer weet wat ik bij wie gekocht heb. Misschien moeten we een soort kwaliteitskeurmerk gaan ontwikkelen, wij van het forum?
Groetjes Els,
Dit onderwerp blijft maar terugkomen, helaas....
Ik heb de tip van Susanne (Char, zie vorige pagina) ter harte genomen. Heb de fabrikant gebeld voor een leverancier bij mij in de buurt en zo'n potje Silver Solution gekocht. Heb het net nog gebruikt voor een slotje dat verkleurd (koper) was en het werkt echt hoor. Als het de eerste keer niet goed dekt dan de volgende dag nog een laagje erop aanbrengen.
Omdat één van de redenen volgens mij toch de hoge phwaarde van je huid is heb ik op mijn site nu o.a. vermeld:
Als de ph waarde van je huid hoog is kan het gebeuren dat het metaal laagje verdwijnt en je de koperen kern ziet. (Zilveren sieraden worden zwart) De metalen onderdelen kun je behandelen en er een minuscuul laagje zilver op aanbrengen met Silver Solution; ze zijn dan weer als nieuw
Als het dan gebeurd weet men in ieder geval waar het aan ligt en als ze zelf geen flesje willen kopen behandel ik het sieraad wel voor ze.
Succes allemaal
Meerdere oplossingen zijn welkom; ik probeer ze allemaal uit.
Ik heb de tip van Susanne (Char, zie vorige pagina) ter harte genomen. Heb de fabrikant gebeld voor een leverancier bij mij in de buurt en zo'n potje Silver Solution gekocht. Heb het net nog gebruikt voor een slotje dat verkleurd (koper) was en het werkt echt hoor. Als het de eerste keer niet goed dekt dan de volgende dag nog een laagje erop aanbrengen.
Omdat één van de redenen volgens mij toch de hoge phwaarde van je huid is heb ik op mijn site nu o.a. vermeld:
Als de ph waarde van je huid hoog is kan het gebeuren dat het metaal laagje verdwijnt en je de koperen kern ziet. (Zilveren sieraden worden zwart) De metalen onderdelen kun je behandelen en er een minuscuul laagje zilver op aanbrengen met Silver Solution; ze zijn dan weer als nieuw
Als het dan gebeurd weet men in ieder geval waar het aan ligt en als ze zelf geen flesje willen kopen behandel ik het sieraad wel voor ze.
Succes allemaal
Meerdere oplossingen zijn welkom; ik probeer ze allemaal uit.
- violetmoon_17
- Bead Addict
- Contacteer:
Misschien een hele rare vraag. Ik heb het zelfde probleem, mijn dochter ook.
Bijna alles wat we dragen word dof en komt het koper erdoor.
Nu is mijn vraag over dat "silver solution" is dat hetzelfde als "colloidal silver"
En moet je dat er dan gewoon met een borsteltje opsmeren. of moet je dan je sieraden erin leggen. Al dan niet met elektroden.
Voor mij zou het handig zijn als het hetzelfde is.
Ik geloof dat mijn zwager nog wel ergens een potje heeft staan, en anders dan kan hij het wel voor me maken.
Bijna alles wat we dragen word dof en komt het koper erdoor.
Nu is mijn vraag over dat "silver solution" is dat hetzelfde als "colloidal silver"
En moet je dat er dan gewoon met een borsteltje opsmeren. of moet je dan je sieraden erin leggen. Al dan niet met elektroden.
Voor mij zou het handig zijn als het hetzelfde is.
Ik geloof dat mijn zwager nog wel ergens een potje heeft staan, en anders dan kan hij het wel voor me maken.

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.
Nee, je hoeft dat niet ergens in te leggen, gewoon aanbrengen met een doekje en dan opwrijven. Voor adres zie 1e pagina bij Char. Ik heb de leverancier gebeld en die heeft mij het adres gegeven van de dichtsbijzijnde winkelier. Bij mij werkt het goed; natuurlijk gaat ook dit laagje er na een tijdje af.........
-
- Bead Producer
- Contacteer:
Veel kralen verkleuren omdat er zilver in de verf zit waarmee ze gecoat worden.
Je kunt hier helaas niet al te veel aan doen.
verder zit er natuurlijk veel verschil in kwaliteit. De ene kraal heeft een veel hardere coating dan de andere, waardoor je ook veel minder of geen slijtage van de coating krijgt. Hier hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan....
Je kunt hier helaas niet al te veel aan doen.
verder zit er natuurlijk veel verschil in kwaliteit. De ene kraal heeft een veel hardere coating dan de andere, waardoor je ook veel minder of geen slijtage van de coating krijgt. Hier hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan....
Irene van der Maas