verkleuren (zwart of groen worden) van metalen hangers

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
muriel
Bead Discoverer

Bericht door muriel » do 10 jun 2004 09:24

Ook als je sieraden niet draagt kunnen ze verkleuren door "de lucht". Het beste is om sieraden die je niet draagt op te bergen in een gripzakje, zoveel mogelijk lucht eruit en ze dan in een doosje optebergen. Ook zilver kan zo verkleuren. Zwart uitslaan kun je nog een beetje wegpoetsen met een zilverpoetsdoekje.

Groetjes,

Muriel

nancy
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door nancy » do 10 jun 2004 10:10

Dank je wel voor de tip muriel.
Ik dacht namelijk zelf dat ik een slechte kwaliteit slotje had gekocht. Maar volgens mij hebben er meer mensen hier problemen mee.

groetjes
nancy

mmc
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door mmc » do 10 jun 2004 16:40

idd wil zilverdraad ook weleens verkleuren: doe er wat tandpasta op en laat even zitten, maak het daarna schoon met een doekje (keukenpapier bijvoorbeeld) en het glanst weer!!!!

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » vr 08 okt 2004 19:17

Een late reactie maar ik kwam deze topic tegen toen ik aan het zoeken was vandaar...
Ik heb een armbandje verkocht dat vaker gedragen is en waarvan nu het slotje en 2 tussenzetzels verkleuren (koper) de zilverkleurige laag is er dus blijkbaar afgegaan.
Vreemd vind het het dat tussenzetsels die ernaast zitten niet verkleuren. (Deze zijn bij een andere winkel gekocht)
Armbandje was pas 3 weken geleden verkocht, werd wel vaak gedragen maar dit is toch wel erg vlug.

Kunnen we nu nergens de garantie krijgen dat die laag er NIET afgaat? Ik voel me behoorlijk voor p..... staan als ik zoiets terugkrijg. Ik wil daar best wat meer voor betalen.
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Karen Buis
Bead Discoverer

Bericht door Karen Buis » wo 08 dec 2004 15:07

Ik heb bij een juwelier een geel doekje gekocht voor het schoonmaken van zilveren sieraden. Daar maak ik ook bedels enz. schoon. Gaat redelijk goed. Doekje was 2 euro dus de moiete van het proberen waard lijkt me.

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » wo 08 dec 2004 15:42

Karen Buis schreef:Ik heb bij een juwelier een geel doekje gekocht voor het schoonmaken van zilveren sieraden. Daar maak ik ook bedels enz. schoon. Gaat redelijk goed. Doekje was 2 euro dus de moiete van het proberen waard lijkt me.
Hallo Karin,
Dat werkt natuurlijk perfect voor zilver, maar het gaat hier om metalen items. En die zijn dan niet vuil zodat je het eraf kunt poetsen maar het metalen laagje is weg en je ziet dan de koperen kern
Groetjes

Afbeelding

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » wo 08 dec 2004 18:53

Dit onderwerp komt steeds weer opduiken en eigenlijk weet niemand echt wsat nu eigenlijk de oorzaak is.

Misschien moeten we er een chemicus bij halen..
Wie kent iemand die hiervoor geleerd heeft ???
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: verkleuren (zwart of groen worden) van metalen hangers

Bericht door Pienjo » ma 27 jun 2005 20:51

Kiki schreef:Een late reactie maar ik kwam deze topic tegen toen ik aan het zoeken was vandaar...
Ik heb een armbandje verkocht dat vaker gedragen is en waarvan nu het slotje en 2 tussenzetzels verkleuren (koper) de zilverkleurige laag is er dus blijkbaar afgegaan.
Vreemd vind het het dat tussenzetsels die ernaast zitten niet verkleuren. (Deze zijn bij een andere winkel gekocht)
Armbandje was pas 3 weken geleden verkocht, werd wel vaak gedragen maar dit is toch wel erg vlug.

Kunnen we nu nergens de garantie krijgen dat die laag er NIET afgaat? Ik voel me behoorlijk voor p..... staan als ik zoiets terugkrijg. Ik wil daar best wat meer voor betalen.
hoe heb jij dit opgelost?
Ik heb namelijk hetzelfde op dit moment... ik ben benieuwd!
Liefs
Linda

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 27 jun 2005 22:46

Vaak is het zo, dat douchen de producten aantasten. Als het alleen water is zal het nog wel meevallen, maar zeep en shampoo doen vervelende dingen. Je moet de sieraden dus afdoen als je gaat douchen. Als je een diamanten collier hebt ga je er toch ook niet mee douchen?
Haarlak en parfum daar zitten ook allerlei agressieve middelen in. En tenslotte de buitenlucht helpt ook bij verkleuren. Denk maar eens aan iets van zilver, een bonbonschaaltje of zo. Als je dat gewoon neerzet wordt het ook zwart. Soms helpt spiritus wel om iets weer schoon te maken. Niet te veel, maar een klein beetje en je sieraden glimmen weer mooi.
Laatst gewijzigd door sanny op di 28 jun 2005 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Sannie.

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » di 28 jun 2005 10:23

Ik ben het met Kiki en Pienjo eens. Ik wil best meer betalen als ik daar dan zeker van weet dat het mooi blijft. Ik maak nu alleen nog sieraden voor mezelf of mijn kinderen en kan er dus best een zilveren slotje aan hangen maar het is toch te gek dat dat niet ook met metaal kan. Je hebt veel werk vaak aan iets moois dat moet dan wel mooi blijven. Ik merk sowieso dat er veel kwaliteitsverschil zit in de spullen die ik op het internet gekocht heb. De ellende is dat ik neit meer weet wat ik bij wie gekocht heb. Misschien moeten we een soort kwaliteitskeurmerk gaan ontwikkelen, wij van het forum?
Groetjes Els,

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » di 28 jun 2005 19:40

Dit onderwerp blijft maar terugkomen, helaas....
Ik heb de tip van Susanne (Char, zie vorige pagina) ter harte genomen. Heb de fabrikant gebeld voor een leverancier bij mij in de buurt en zo'n potje Silver Solution gekocht. Heb het net nog gebruikt voor een slotje dat verkleurd (koper) was en het werkt echt hoor. Als het de eerste keer niet goed dekt dan de volgende dag nog een laagje erop aanbrengen.
Omdat één van de redenen volgens mij toch de hoge phwaarde van je huid is heb ik op mijn site nu o.a. vermeld:

Als de ph waarde van je huid hoog is kan het gebeuren dat het metaal laagje verdwijnt en je de koperen kern ziet. (Zilveren sieraden worden zwart) De metalen onderdelen kun je behandelen en er een minuscuul laagje zilver op aanbrengen met Silver Solution; ze zijn dan weer als nieuw

Als het dan gebeurd weet men in ieder geval waar het aan ligt en als ze zelf geen flesje willen kopen behandel ik het sieraad wel voor ze.
Succes allemaal
Meerdere oplossingen zijn welkom; ik probeer ze allemaal uit.

Afbeelding

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 12 aug 2005 20:04

Misschien een hele rare vraag. Ik heb het zelfde probleem, mijn dochter ook.
Bijna alles wat we dragen word dof en komt het koper erdoor.

Nu is mijn vraag over dat "silver solution" is dat hetzelfde als "colloidal silver"
En moet je dat er dan gewoon met een borsteltje opsmeren. of moet je dan je sieraden erin leggen. Al dan niet met elektroden.

Voor mij zou het handig zijn als het hetzelfde is.
Ik geloof dat mijn zwager nog wel ergens een potje heeft staan, en anders dan kan hij het wel voor me maken.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » za 13 aug 2005 10:02

Nee, je hoeft dat niet ergens in te leggen, gewoon aanbrengen met een doekje en dan opwrijven. Voor adres zie 1e pagina bij Char. Ik heb de leverancier gebeld en die heeft mij het adres gegeven van de dichtsbijzijnde winkelier. Bij mij werkt het goed; natuurlijk gaat ook dit laagje er na een tijdje af.........

Afbeelding

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » vr 07 mar 2008 11:53

Veel kralen verkleuren omdat er zilver in de verf zit waarmee ze gecoat worden.
Je kunt hier helaas niet al te veel aan doen.
verder zit er natuurlijk veel verschil in kwaliteit. De ene kraal heeft een veel hardere coating dan de andere, waardoor je ook veel minder of geen slijtage van de coating krijgt. Hier hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan....
Irene van der Maas

nile
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door nile » za 03 mei 2008 17:35

komt ook door de reactie die het heeft op zuurstof

Gesloten