Fimo

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Harmonyke
Bead Fan
Fimo

Bericht door Harmonyke » vr 14 nov 2008 21:34

Hoi allemaal,

Ik heb een cursus gevolgd om een ketting met fimo te maken. Werd op slag verliefd op de fimo!! Nu ben ik naar de opendeur van Tiny's geweest en er zat daar een dame met fimo. Ze gaf wat tips en ik gaf wat geld uit en BOEM PATS mijn problemen opgelost. Ik ben graag creatief bezig maar vindt soms niks naar mijn zin tussen de kralen, en nu maak ik ze zo veel mogelijk zelf. Maar intussen kan ik ook decoratie maken voor mijn kamer wat op te fleuren. Maar ook handige tips gezien om versiering te maken voor in het rusthuis.

Ik heb een boek gekocht, genaamd "Sieraden van Fimo", waar erveel mooie tips in staan. En dan surf ik eventjes op de site van Eberhard Faber en daar vindt je ook tips. :(L) :(L)

Toch wel leuk he!! Ik moet wel eerlijk bekennen, ik koop wel mijn Fimo bij de buren want tjah goedkoper dan in Belgie.

Wat maken jullie zoal met fimo? Iemand nog leuke tips voor te werken met fimo?
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Niqi
Bead Reader
Contacteer:

Re: Fimo

Bericht door Niqi » za 15 nov 2008 15:18

Ja fimo is zo fijn om mee te werken!
Lekker kleien als een klein kind maar dan met betere eindproducten!
Zelf maak ik er bedels mee.
~ Make Cupcakes! Not War! ~

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » zo 16 nov 2008 15:13

Ik maak voornamelijk canes, die ik aan andere mensen probeer te verkopen zodat zij er kralen mee kunnen maken. Hier en daar schrijf ik een tutorial http://213.10.52.213:9008/rian/Pagina/tutorials.htm en dit is mijn canes pagina http://213.10.52.213:9008/rian/Pagina/caneportfolio.htm
groetjes ikke
Afbeelding

veha
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door veha » zo 16 nov 2008 20:42

Sinds de zomer ben ik ook wat aan het experimenteren met fimo. Samen met een vriendin en haar dochters hebben we als afscheidscadeautje voor de juffen (op het einde van het schooljaar) kartonnen pennen bekleed met fimo. De juffen waar er heel blij mee.
Afbeelding
Hier zijn ze nog niet vernist en afgewerkt. Ik moet ergens nog foto's hebben van de afgewerkte pennen maar die vind ik niet meteen terug. Als ik ze vind, zet ik ze hier nog bij.

groetjes,
Veerle
Laatst gewijzigd door veha op ma 17 nov 2008 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » zo 16 nov 2008 20:52

Ze zijn leuk!! Ik ben ook met de fimo nog een echte beginner. Heb wat kralen gemaakt met de bead-roller (zo heet dat toch??) en wat kralen en een hanger zelf gevormd. Nog met het in elkaar draaien van kleuren. Canes heb ik nog niet gemaakt. Heb een pasta-machine gekocht op Marktplaats, maar daar moet ik nog mee gaan expirimenteren. Kwestie van teveel leuke dingen te doen en te weinig tijd. Heb wel dat polymeerkleiboek, waar laatst ook een topic over was, gekocht en dat vind ik een superboek. Ongelooflijk wat je er allemaal mee kunt maken.
Ik moet dus nog heel veel oefenen. Erg leuk om met fimo te werken. :banaan:

Groetjes, Simone

Gesloten