Verschil tussen namaak en echte Swarovski

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
_x_Catherine_x_
Bead Interested
Contacteer:
Verschil tussen namaak en echte Swarovski

Bericht door _x_Catherine_x_ » ma 21 apr 2008 08:59

Ik vroeg mij af of je het verschil kan zien tussen echte Swarovski kralen en namaak?

Groetjes
Catherine

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 21 apr 2008 09:38

Ten eerste is er de glans, niks glanst zo als swarovski

Ook de 'cut' is heel belangrijk. Bij swarovski zijn de bicones echt 2 aparte kegeltjes op elkaar. Op elk punt komen exact 3 lijnen samen.
Afbeelding
Swarovski wordt bijna nooit geregen aangeboden. Ze komen uit het fabriek iin pakjes van 10 gross (1440 stuks) en ze gaan rijgen zou redelijk onnozel zijn.

Swarovski die je vandaag koopt in een kleur en over 5 jaar, de kleur zal exact hetzelfde zijn. Dit is niet zo met namaak die vaak maar een kleurbad krijgen.

Nieuwe kleuren in swarovski komen niet voor in namaak omdat ze duur zijn om te maken of ze komen heel laat omdat ze moeilijk te maken zijn.

Als je 100 swarovskis koopt zijn die 100 net hetzelfde geslepen, zelfde coating enz. De coating komt er ook niet af en er komen geen krassen in.

Dat zijn de puntjes die ik nu kan bedenken :D

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » ma 21 apr 2008 09:46

Bedankt!

Zijn heel wat nieuwigheden die ik nog niet wist!

Maar bij mijn bicones bijvoorbeeld. De geslepen vlakken komen niet overeen met elkaar op het middelpunt van de kraal.
Gaat het dan om namaak?

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 21 apr 2008 10:24

Leuk om te w eten. Ik vind wel dat er weinig (en niet zo mooie) kleuren zijn, hoe komt dat? Omdat ze lang mee moeten gaan? (zeg maar tijdloos moeten zijn).

Je ziet zelfs het verschil al tussen de ene glazen facetkraal (helaas) en de andere, laat staan dat je het verschil NIET zou zien tussen swarovski en glas.
weet iemand ook wat de kwaliteit is van Tsjechisch kristal?

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 21 apr 2008 11:09

_x_Catherine_x_ schreef:Bedankt!

Maar bij mijn bicones bijvoorbeeld. De geslepen vlakken komen niet overeen met elkaar op het middelpunt van de kraal.
Gaat het dan om namaak?
Als ze niet zijn zoals op het prentje vrees ik van wel. Maar als het om een enkele kraal gaat zou ik er niet te veel belang aan hechten overal kan eens iets mis gaan.

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 21 apr 2008 11:10

madebyme schreef:Leuk om te w eten. Ik vind wel dat er weinig (en niet zo mooie) kleuren zijn, hoe komt dat? Omdat ze lang mee moeten gaan? (zeg maar tijdloos moeten zijn).

Je ziet zelfs het verschil al tussen de ene glazen facetkraal (helaas) en de andere, laat staan dat je het verschil NIET zou zien tussen swarovski en glas.
Vind je dat er weinig kleuren zijn? :o Er zijn er 300 ofzo!

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » ma 21 apr 2008 11:35

Haematodipsia schreef:
_x_Catherine_x_ schreef:Bedankt!

Gaat het dan om namaak?
Als ze niet zijn zoals op het prentje vrees ik van wel. Maar als het om een enkele kraal gaat zou ik er niet te veel belang aan hechten overal kan eens iets mis gaan.
Ze zijn allemaal zo... als je de middellijn bekijkt van de bicone, dan loopt deze helemaal gekarteld.
Nogtans het zijn geen kunststofkralen daar ben ik heel zeker van...

All-Beads
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door All-Beads » ma 21 apr 2008 11:57

Er zijn veel webshops die ook glaskralen verkopen deze lijken erg sterk op swarovski, ( uiterlijk) zijn vaak ook heel erg goedkoop, dan willen sommige nogal eens flink inkopen het is dus wel een glaskraal waarschijnlijk(Tsjechisch kristal ) maar geen swarovksi.dat slijpsel moet overeen komen met de afbeelding die Haematodipsia heeft gezet.

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » ma 21 apr 2008 12:20

Bij de ronde kralen komt het wel overeen... bij de kegels niet... daar verspringen ze...

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 21 apr 2008 12:56

Als het bij allemaal zo is zou ik inderdaad eens terug gaan naar die winkel en kijken of er echt swarovski bij staat want het klinkt niet goed.

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 21 apr 2008 12:57

Oh wacht eens, ik snap wat je bedoelt. Zo tussen de twee kegeltjes in zogezegd? Dat is wel ok :wink: Sorry voor de verwarring;

All-Beads
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door All-Beads » ma 21 apr 2008 13:58

Je kan ook om de echtheid te testen een klein spiegeltje gebruiken, swarovski geeft een kras , gewoon glas niet

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 21 apr 2008 18:36

Haematodipsia schreef:
madebyme schreef:Leuk om te weten. Ik vind wel dat er weinig (en niet zo mooie) kleuren zijn, hoe komt dat? Omdat ze lang mee moeten gaan? (zeg maar tijdloos moeten zijn).

Ik denk dat het komt doordat elke webwinkel weer andere kleuren heeft...bij de een zie je dit en bij de ander dat.
Wel een beetje onhandig. Maar wel mooi, Swarovskii!Weet je ook een winkel met een uitgebreid assortiment.

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » ma 21 apr 2008 18:53

Haematodipsia schreef:Oh wacht eens, ik snap wat je bedoelt. Zo tussen de twee kegeltjes in zogezegd? Dat is wel ok :wink: Sorry voor de verwarring;
Owkey :wink: Dat is een gerust stelling. Dacht net ik heb de miskoop van mn leven gedaan :lol:

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 21 apr 2008 20:39

madebyme schreef:
Haematodipsia schreef:
madebyme schreef:Leuk om te weten. Ik vind wel dat er weinig (en niet zo mooie) kleuren zijn, hoe komt dat? Omdat ze lang mee moeten gaan? (zeg maar tijdloos moeten zijn).

Ik denk dat het komt doordat elke webwinkel weer andere kleuren heeft...bij de een zie je dit en bij de ander dat.
Wel een beetje onhandig. Maar wel mooi, Swarovskii!Weet je ook een winkel met een uitgebreid assortiment.
http://www.anybeads.com" onclick="window.open(this.href);return false; is de goedkoopste die ik ken
http://www.fusionbeads.com" onclick="window.open(this.href);return false; heeft heel veel

Gesloten