Ik kreeg op een markt in een bejaardenhuis het verzoek om een brochespeld met steen te repareren. Het volgende is er aan de hand.
De steen in de brochespeld is gebroken en er is een grote schilfer afgegaan. Mw wil er graag een nieuwe steen in. Nu zou ik graag van jullie willen weten hoe je een plaksteen uit de broche kunt halen is er een oplosmiddel voor ? En waar kun je plakstenen kopen met de vorm van een camee (ovaal) en platte achterkant. Het is een oude metalen broche met een grote emotionele en weinig materiele waarde. Ik heb haar toegezegd dat ik zou kijken wat ik kan doen met in mijn achterhoofd jullie als backup.
Ik hoor graag of jullie een idee hebben.
groetjes Wilma
hulp gevraagd ivm een brochespeld.
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.
De camee's oa te koop bij: http://www.sayila.nl/shopmenusearch.asp ... hbykeyword" onclick="window.open(this.href);return false; , link doet niet wat ik wil, even bij zoekfunctie camee intypen. Hoe je de steen eraf
moet halen weet ik ook niet.
moet halen weet ik ook niet.
~Groetjes Margriet~
Camees kan je ook kopen bij Webtwinkel, op http://www.webtwinkle.nl/pagina35.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien dat hier iets voor je tussen staat.
Succes!
Misschien dat hier iets voor je tussen staat.
Succes!
Groetjes,
Christa
Christa
Camee's kun je bij veel webshops wel kopen, het grootste probleem is het eruit halen van die andere steen.
Ik lees weleens dat ze de lijm oplossen met aceton maar ik weet natuurlijk niet of de broche speld daartegen kan.
Bovendien lijkt het me als je de steen verandert dat je dat gelijk het hele authentieke van de broche verandert ...en dan blijft er van die emotionele waarde weinig meer over... of je moet er net zo'n steen inplakken.
Ik lees weleens dat ze de lijm oplossen met aceton maar ik weet natuurlijk niet of de broche speld daartegen kan.
Bovendien lijkt het me als je de steen verandert dat je dat gelijk het hele authentieke van de broche verandert ...en dan blijft er van die emotionele waarde weinig meer over... of je moet er net zo'n steen inplakken.
Groetjes Els,
Dank jullie wel voor het meedenken, via de tips kwam ik terecht bij de kralendoos en daar zag ik deze plaksteen. http://www.dekralendoos.nl/categorie.ph ... ®els=30 onderaan nr 27047
Ik denk dat ze deze wel mooi vindt.
Elsje, Ik denk wel dat je gelijk hebt. Maar dit is de keuze van de dame die de broche heeft georven (is dat wel goed nederlands ?
) en ze droeg het nu niet omdat het er niet uitzag. Als het me nu lukt om de broche te pimpen kan ze het toch weer dragen.
Nu eerst nog de steen eruit proberen te halen, ik kwam erachter dat de broche van tin is dus erg zacht materiaal.
groetjes Wilma
Ik denk dat ze deze wel mooi vindt.
Elsje, Ik denk wel dat je gelijk hebt. Maar dit is de keuze van de dame die de broche heeft georven (is dat wel goed nederlands ?
Nu eerst nog de steen eruit proberen te halen, ik kwam erachter dat de broche van tin is dus erg zacht materiaal.
groetjes Wilma
Talent is een aangeboren geluk,