Boek in de maak

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:
Boek in de maak

Bericht door Romantica » za 29 sep 2007 11:19

Ik wil een boekje gaan maken met ontwerpen van sieraden gemaakt door jullie en andere sieradenmaaksters.
Dit boekje wil ik gaan uitgeven. Ben al druk aan het zoeken op internet en ik denk dat ik al wat gevonden heb. Ondertussen dat ik nog even verder nadenk hoe ik het precies ga doen geef ik jullie vast de kans om een ontwerp te sturen.
Hieronder de regeltjes waar je aan moet voldoen om er in te mogen staan:

- Stuur een duidelijke kleurenfoto van jouw ontwerp minstens 1500 x 1500 pixels liefst jpg.
- Omschrijf het sieraad. Hoe is het gemaakt (welke techniek), wat voor
materiaal heb je gebruikt.
- Je naam komt er bij te staan en evt. je website/blog, enz.
- Het moet een ontwerp zijn van jezelf of een aangepast ontwerp. Maak
dus niet iets na wat al bestaat. Ik weet, het is moeilijk maar probeer
je fantasie te gebruiken en maak er wat moois van.

Er komen dus geen complete patronen in te staan maar gewoon een kort overzichtje over hoe je het gemaakt hebt. Dus eigenlijk alleen voor inspiratie.
Niet alle foto's worden geplaatst. Je moet voldoen aan de regels, dit houdt in dat het een duidelijke foto moet zijn. Niet wazig, goede belichting, e.d. en uiteraard wordt er gekeken naar het ontwerp van het sieraad. Het mag van alles zijn, dus een ketting, horloge of iets anders.
Het mag ook geen sieraad zijn die je ooit al eens geshowd hebt hier of ergens anders, het moet dus iets nieuws zijn. Zo blijft het boekje voor iedereen nog een beetje geheim.

Het zal wel even duren voordat ik er echt aan kan gaan werken. Ik moet natuurlijk eerst wat ontwerpjes binnenkrijgen. Dus stuur nu iets leuks, moois en origineels op naar Romantica@xs4ll.nl en zet mij maar aan het werk.
Afbeelding
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » za 29 sep 2007 14:33

Wat leuk. Maar het is toch voor een grote markt bedoeld, waarom zou het dan niet iets mogen zijn wat we al een keer gedaan hebben (hiermee bedoel ik niet het namaKen), er zijn dan toch relatief veel meer mensen die het ontwerp niet kennen, of begrijp ik het verkeerd?

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 29 sep 2007 16:12

Ja dat is wel zo, maar ik dacht het is leuker als er allemaal nieuwe ontwerpjes in komen te staan. Misschien verander ik nog wel van gedachte hoor. Het is inderdaad bedoeld voor een grote markt dus niet iedereen heeft natuurlijk de ontwerpjes van jullie gezien. Ik zal er nog even over nadenken. Eerst moet er maar wat binnenstromen en kijken of het me gaat lukken om een boekje vol te krijgen. Ik zal er ondertussen even over nadenken. :doubt:

Ilsemarie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » za 29 sep 2007 16:56

Ik heb een zelfbedacht ontwerp om sieraden met paardenhaar te maken. Er is ontzettend veel vraag naar, is zoiets ook gewenst?

(het staat ook op mijn site Sieraden -> paardenhaar

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 29 sep 2007 21:52

Tuurlijk, alles mag. Een beetje aparte ontwerpjes is juist leuk. Ben wel benieuwd wat dat gaat worden hoor. :?: :)

Ilsemarie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » wo 03 okt 2007 18:26

ik zal je binnenkort wel even pb-en!

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 03 okt 2007 20:15

Op aanraden van iemand ben ik bezig om het wel eerst goed uit te pluizen.
Een soort contract op te stellen waarin staat dat ontwerpen en foto's gebruikt mag worden, i.v.b. met copyright.

De vraag was ook of ik er op ga verdienen. Tja, eigenlijk wel. Als een boek verkocht wordt dan verkoop je dat met winst toch?

Misschien is het ook wel een idee om diegene die een foto hebben ingestuurd het boekje kado te geven.
Dus eerdaags meer informatie. :)

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 03 okt 2007 20:39

Ik vind het een vreemde manier van werken, ik snap het niet geloof ik...jij brengt een boekje uit met ontwerpen van andere mensen en als er dik op verdient wordt dan is dat dus voor jou...??
Waarom zouden mensen dan hun ontwerpen aan jou geven?
Groetjes Els,

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 03 okt 2007 21:05

Het is niet zo zeer om er rijk van te worden hoor. Bij de ontwerpen van iedereen komt ook de naam en evt. de website te staan, als ze die hebben. Dus tevens een beetje reclame. Ik zal dit boekje niet met heel veel winst gaan verklopen, ik maak er een mooi prijsje van. Er zijn trouwens wel meer boeken met ontwerpen van andere mensen, ik weet niet hoe dat precies is zijn werk is gegaan?
Ik ben al druk aan het zoeken op internet over auteursrechten en copyright e.d. dus ik ben ook nog niet helemaal klaar hier mee.
En er gaan heel veel kosten in zitten, dat had ik al gezien.
Ik denk dat als je me een beetje kent dat het niet mijn bedoeling is om hier rijk van te worden.

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » do 04 okt 2007 09:36

Romantica schreef:Ik denk dat als je me een beetje kent dat het niet mijn bedoeling is om hier rijk van te worden.
Ik ken je niet maar geloof je wel, ik denk echter dat je wellicht eerder/ook aan een ander soort regeling zou kunnen denken.
Want stel nou dat je boek echt een enorm succes wordt! Dan is het toch eerlijker als degenen die hebben meegewerkt ook een percentage krijgen.
En ik kan me ook zo voorstellen dat er al vaker zulk soort boeken zijn uitgegeven dus misschien is er wel een formule voor. Dat jij een deel krijgt vanwege jouw werk maar de anderen ook...
In ieder geval wens ik je veel succes!
Groetjes Els,

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 05 okt 2007 08:29

Ik ben het inderdaad wel met Elsje eens :wink: Daarom heb ik ook nog niet gereageerd/ingestuurd. Eerst maar eens afwachten hoe en wat, dacht ik :wink:

De reclame die je noemt, denk dat dat wel meevalt, want de doelgroep is sieradenmaaksters, want die zitten te wachten op inspiratie, anderen niet denk ik dan.......en denk niet dat reclame bij mede-sieradenmaaktsters veel meer verkoop oplevert :?

Ben wel benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.....succes.
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Frambiej
Bead Dreamer

Bericht door Frambiej » vr 05 okt 2007 10:04

daar was ik ook al bang voor.
bij die reclame is er dan kans dat mensen je sieraden gaan namaken, zoals ze op je website staan. en dat wilt bijna niemand denk ik..

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 20 okt 2007 14:32

Ik kan op internet niet zo gauw iets vinden over werk van anderen publiceren. Hoe dat precies in zijn werk gaat kan ik dus nog niet achter komen. Ik denk dat ik dan contact moet opnemen met een uitgeverij.
Wat ik wel zie in tijdschriften bijvoorbeeld dat er lezers zijn die een foto van een sieraad insturen en die er ook niets meer terug krijgen. Maar nogmaals, het gaat mij niet om het geld. Ik zal dit nog precies moeten uitzoeken voor ik hier mee verder ga want ik wil echt niemand bedonderen of zo.

Ik vind ook dat er helaas niet zo'n belangstelling voor is. De vraag is zowiezo of ik er nog mee door ga. Ik had eigenlijk gehoopt op meer positieve reacties. Vanuit daar wilde ik verder werken, want is er geen belangstelling dan heeft het ook weinig zin om hier mee verder te gaan. Tenslotte moet ik toch wel mensen vinden die er in willen staan nietwaar?

Dus eigenlijk zat ik te wachten op reacties en ondertussen zit ik alles even uit te pluizen hoe ik het het beste kan doen. Heb wel het een en ander over contracten gevonden, dus toch een stapje verder.

Het is in ieder geval nog een hele uitzoekrij. :)

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » za 20 okt 2007 15:52

ik vind het wel een leuk idee. niet om heel gierig te zijn, maar als iemand wat instuurt vind ik wel dat diegene een vergoeding mag krijgen. niet meteen geld, maar een pakketje kralen ofzo.... gewoon iets.

ik weet niet hoe je het met reclame wil doen, maar ik vind het wel op zn plaats dat de gegevens van diegene die het sieraad gemaakt heeft duidelijk in het boekje vermeld worden.

succes verder, ik vind het idee zeker erg leuk :D
Groetjes Marit

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » do 22 nov 2007 20:55

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Aangezien er niet veel reacties komen laat ik het even zo. Ik neem even de tijd om alles op mijn gemak door te nemen over het hoe en wat.

Er gaat toch veel tijd en werk in zitten en ik wil eerst alles goed onder controle hebben. Daarna zien we wel weer verder en wei weet wordt het volgend jaar wel wat. :)

Gesloten