Hoe verpakken?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:
Hoe verpakken?

Bericht door Romantica » vr 06 okt 2006 17:52

AfbeeldingMisschien een rare vraag, maar hoe verpakken jullie je spulletjes die je verkoopt? En dan bedoel ik kleine dingen, zoals kralen, dus geen sieraden.

Ik heb het een tijdje in gripzakjes op een stuk karton geplakt, maar dat lijkt mij zeer vervelend voor diegene die het er weer allemaal af moeten halen!
Als ik de zakjes er los in doe zakt het naar 1 kant. Zelf krijg ik het dan nog wel door de brievenbus door het te verschuiven, maar ja, hoe doet de postbode dat?
Je zou natuurlijk zeggen neem de juiste maat enveloppe. Maar dat gaat niet altijd op.

Wie heeft er een tip voor me?Afbeelding
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » vr 06 okt 2006 17:55

Ik doe het altijd in gripzakjes met bubbelfolie eromheen. Er zijn ook enveloppen compleet met bubbelfolie. Als je het 'restant' van de gripzakjes terugslaat (dus kralen in gripzakje, dichtklikken en dan de bovenste flap om de kralen heen terugvouwen), dan gaan ze niet glijden. Soms doe ik de flap met een klein plakbandje vast, maar meestal doe ik er bubbelfolie omheen met 1 of 2 plakbandjes.
Succes!

evelyn
Bead Discoverer
Contacteer:

verpakken

Bericht door evelyn » vr 06 okt 2006 18:01

Hoi,

Ik vind het eerlijk gezegd handig dat sommige webwinkels het materiaal op karton plakken. Het heeft dan namelijk minder kans om in het sorteermachine van de post stuk te raken omdat de bubbeltjesenvelop in zijn geheel veel steviger is.

Het is inderdaad een gepriegel om het eraf te krijgen maar dan heb ik mijn spulletjes wel tenminste, dus heb ik er zeker voor over.

Groetjes,
evelyn

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 06 okt 2006 18:18

Ikzelf doe het meestal gewoon erin, meestal zakt het niet zo weg dat het niet meer zou passen. Als het wel te dik zou kunnen worden, pak ik a4-tje, leg daar de zakken op en plak het vast met plakband. Ik vraag me alleen wel af of het niet erg irritant is voor de klant....heb er nog geen klachten over gehad en denk dat de plakband er wel eenvoudig vanaf gaat maar toch...
Hoorde keer dat 'n shop het met nietjes vast niet en dat de klanten dat erg irritant vonden.
Oh ja wat ik ook doe, is de envelop als het ware 1x 'glad wrijven' voordat ik het dicht plak. Weet niet zeker of het helpt maar dan zit er niet teveel lucht in en glijden de kralen minder makkelijk bij elkaar.

markraal
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door markraal » vr 06 okt 2006 20:35

ik krijg alles gewoon in gripzakjes , en in een bubbelenvelop aan. De postbode schud ook wel even om het door de brievenbus te krijgen , denk ik . Op karton geplakt vindt ik altijd heel vervelend!
groetjes Markraal

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » vr 06 okt 2006 20:53

Aha, verschillende meningen dus.

De een vindt dus op het karton plakken wel handig en de ander niet.

Ik gebruik zowiezo al een tijdje de luchtpost-enveloppen, dus met bubbeltjesfolie.

Met nietjes heb ik zelf ook een keer binnengekregen en vond het inderdaad wel vervelend om alles eraf te peuteren.

Het voordeel is inderdaad als je op een A4 stuk karton plakt dat het niet schuift maar al die plakbandjes er af halen leek mij voor de klant niet zo fijn.

En Sandra, een goed tip van je om de enveloppe plat te strijken, nog niet bij nagedacht. Maar inderdaad als alle lucht er uit is gaat het volgens mij niet schuiven.

Nou, ik ga nu maar weer even wat enveloppies inpakken.
Bedankt alvast voor alle tips!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 07 okt 2006 08:14

Ik doe de kralen in gripzakjes en rol die vervolgens in een stuk bubbelplastic. Soms kunnen meerdere zakjes bij elkaar, maar dan stoten ze niet tegen elkaar en - ook heel belangrijk - het rammelt niet in de envelop!
Die rolletjes doe ik in een bubbeltjesenvelop en die strijk ik inderdaad ook een keer vlak en plak de envelop dicht. Altijd extra plakbandjes nog over de flap.
Evengoed raakt er nog wel eens wat kwijt bij de TPG, gemiddeld één keer per maand ongeveer.

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » za 07 okt 2006 08:44

als ik hier wel eens kralen heb verkocht doe ik het in een gripzakje dubbel bubbeltjesplastic er om heen(wij hebben 2 vuilniszakken vol daarmee :) ) en dan met plakband en in de enveloppe.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » za 07 okt 2006 09:01

ik krijg toch geregeld spullen aan die op een karton kleven en vind dit wel netjes en alles blijft inderdaad mooi zitten
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 07 okt 2006 11:22

hadewijch schreef:ik krijg toch geregeld spullen aan die op een karton kleven en vind dit wel netjes en alles blijft inderdaad mooi zitten
Hoe zijn ze dan vastgeplakt? Met plakband eromheen ofzo? Zo doe ik het, maar weet niet of het onhandig is...

Armande, bedoel je eens per maand dat bestelling niet aankomt, of dat het niet compleet is? Vind ik nog best vaak, eens per maand...Ikzelf had in het begin soms dat het open was aangekomen, nu plak ik al een tijdje altijd brede, stevige tape over de rand van de envelop als het zwaarder is dan 450 gram, tot dusver altijd goed gegaan.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 07 okt 2006 11:38

Ja eens per maand dat de TPG iets kwijt raakt. Ik verstuur zo'n 200 enveloppen gemiddeld per maand denk ik, dus dat is dan 0,5%. Het zijn steeds andere mensen en vaak ook goede vaste klanten, dus ik denk wel dat ze te goeder trouw zijn. Voor mij een verliespost.
Op de één of andere manier is Dordrecht een gevaarlijke gemeente... :shock: :wink: Daar ben ik meer dan eens iets kwijt geraakt.
Dat het stuk of onvolledig aankomt, is nog maar één keer totaal gebeurd. Het ligt dus niet aan mijn manier van verpakken denk ik, maar dat het ding helemaal kwijt raakt. Bestellingen van boven de 100 euro verstuur ik altijd aangetekend.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 07 okt 2006 11:44

Armande, staat er ergens op je envelop je bedrijfsnaam of iets vermeld? Denk dat dat ook wel verschil maakt hoor....Ik plakte vroeger adressticker van mij erop waar site ook opstond enzo, op 'n gegeven moment had ik alleen adres zonder verdere info, ging toen toch wel wat beter heb ik het idee....Verstuur nu bijna 'n jaar met frankeermachine, nu ook minder vaak last, wie weet wordt er daar ook minder gejat, ik weet het niet.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 07 okt 2006 11:45

Nee zeker geen bedrijfsnaam of wat voor aanduiding dan ook van kraal of sieraad. Ik heb van die vrolijke stickers met alleen mijn naam en adres erop. Sinds ik dat heb, is het al verbeterd inderdaad.
Aan een frankeermachine heb ik me nog niet gewaagd.

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » za 07 okt 2006 14:48

Sandra schreef:
hadewijch schreef:ik krijg toch geregeld spullen aan die op een karton kleven en vind dit wel netjes en alles blijft inderdaad mooi zitten
Hoe zijn ze dan vastgeplakt? Met plakband eromheen ofzo? Zo doe ik het, maar weet niet of het onhandig is...

Armande, bedoel je eens per maand dat bestelling niet aankomt, of dat het niet compleet is? Vind ik nog best vaak, eens per maand...Ikzelf had in het begin soms dat het open was aangekomen, nu plak ik al een tijdje altijd brede, stevige tape over de rand van de envelop als het zwaarder is dan 450 gram, tot dusver altijd goed gegaan.

de kralen zitten in gripzakjes en zijn dan met kleefband vastgeplakt op het karton
proper en netjes :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 07 okt 2006 19:20

Misschien verhuizen Armande? Haha, grapje hoor.

Ik heb al weer heel wat goede tips gekregen en ga ze zeker gebruiken.
Zowiezo heb ik nog geen klachten gehad.

Ik zet op de enveloppe een stempel met mijn naam en adres dus ook geen teksten zoals kralen e.d.

Plakband doe ik ook over de flap heen, ik heb ontdekt dat je de flap best makkelijk open kan maken.

En over de frankeermachine, Sandra, hoe werkt dat precies?
De laatste tijd moet ik best veel versturen en ik blijf postzegels kopen dus is dit een handige manier?

Gesloten