Help! Zelfde naam!
- o0Loes0o
- Bead Interested
- Contacteer:
wij hebben dit ook gehad(maike en ik), wij waren net begonnen met sieraden maken en hebben we een site aangemaakt. Na een paar maanden was ik op google aan het surfen en kwam ik nog iemand tegen die my-jewels heete.
Toen heb wij zelf me naam maar veranderd in mailo-jewels.
Ik zou als ik die vrouw was een heel andere naam gaan bedenken want dat is toch veel leuker?
Toen heb wij zelf me naam maar veranderd in mailo-jewels.
Ik zou als ik die vrouw was een heel andere naam gaan bedenken want dat is toch veel leuker?
ok dit is wel al een heel oud onderwerp maar ik dacht eerst even de zoekfunctie gebruiken!
ik heb nu dus hetzelfde probleem met mijn naam. ik heb al een jaar of 2 een .nl domeinnaam voor mijn sieraden site. ik heb tot op heden op de site staan dat hij nog onder constructie is omdat ik er gewoonweg nog geen tijd en kennis voor heb gehad. nu ben ik bezig met een cursus webdesign en wilde ik eindelijk de site gaan veranderen en in gebruik nemen maar dacht voor de grap even te googlen om te kijken of hij te vinden was. kom ik deus de zelfde naam tegen alleen dan met een - ertussen (wel.nl) en blijkt het ook nog eens een sieradensite te zijn! nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. haar site is nederlands maar ze woont in duitsland waar ze ook een winkeltje wil gaan beginnen. nu mijn probleem: ik heb de plannen voor een inschrijving bij de kvk al een tijdje klaarliggen en heb ook al gecheckt of de naam nog vrij was. ik heb inmiddels al een heleboel foto's bewerkt met de naam, visitekaartjes laten drukken enz enz maar moet ik nou wel doorgaan met de naam. in principe kan ik ook wel denken dat ik met haar kan meeliften omdat zij een - in het adres heeft zitten en ik niet (is dus makkelijker) maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo leuk om dezelfde naam te hebben. de naam heeft overigens helemaal niets met sieraden of kralen te maken dus het is een niet zo voor de hand liggende naam.
goed, dit is een heel lang verhaal geworden maar ik wilde even mijn frustaties kwijt. ben een beetje ten einde raad, ik kan die persoon wel mailen maar mijn website is nog niet écht'in de lucht. en hoe kan ik haar bewijzen dat ik deze naam al een jaar of 2 heb? en tja dan alle rompslop die ik al geregeld had voor de kvk enzo.... pffffffff
ik heb nu dus hetzelfde probleem met mijn naam. ik heb al een jaar of 2 een .nl domeinnaam voor mijn sieraden site. ik heb tot op heden op de site staan dat hij nog onder constructie is omdat ik er gewoonweg nog geen tijd en kennis voor heb gehad. nu ben ik bezig met een cursus webdesign en wilde ik eindelijk de site gaan veranderen en in gebruik nemen maar dacht voor de grap even te googlen om te kijken of hij te vinden was. kom ik deus de zelfde naam tegen alleen dan met een - ertussen (wel.nl) en blijkt het ook nog eens een sieradensite te zijn! nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. haar site is nederlands maar ze woont in duitsland waar ze ook een winkeltje wil gaan beginnen. nu mijn probleem: ik heb de plannen voor een inschrijving bij de kvk al een tijdje klaarliggen en heb ook al gecheckt of de naam nog vrij was. ik heb inmiddels al een heleboel foto's bewerkt met de naam, visitekaartjes laten drukken enz enz maar moet ik nou wel doorgaan met de naam. in principe kan ik ook wel denken dat ik met haar kan meeliften omdat zij een - in het adres heeft zitten en ik niet (is dus makkelijker) maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo leuk om dezelfde naam te hebben. de naam heeft overigens helemaal niets met sieraden of kralen te maken dus het is een niet zo voor de hand liggende naam.
goed, dit is een heel lang verhaal geworden maar ik wilde even mijn frustaties kwijt. ben een beetje ten einde raad, ik kan die persoon wel mailen maar mijn website is nog niet écht'in de lucht. en hoe kan ik haar bewijzen dat ik deze naam al een jaar of 2 heb? en tja dan alle rompslop die ik al geregeld had voor de kvk enzo.... pffffffff
groetjes mip
- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het als klant ook erg vervelend vind wanneer twee sites/winkels (bijna) dezelfde naam hebben, ik bedoel hoe veel kralenwinkels heb je niet
: .nl, .org, .com, .net ... als of er niets anders te bedenken is!
Ik snap ook dat je nu niet meer alles gaat veranderen, en ik denk dat zij dat ook niet gaat doen, helemaal als zij al succes heeft natuurlijk... Bovendien weet je natuurlijk nooit hoe lang zij al onder die naam opereerde!
Met andere worden: hoe verveeldend het ook is, jullie zullen er beiden mee moeten leven dat er 2 sieradenmakers zijn met (bijna) dezelfde naam
.
Ik zou dan in ieder geval ervoor zorgen dat je een heel andere 'slogan' hebt, dat is ook onderscheidend (die kun je dan bij je pagina titel invoeren, zo krijgt iedereen hem te zien). Bovendien is een apart/opvallend layout van jouw website ook handig, zo weet je ook meteen waar je bent
Ik bedenk me net dat je natuurlijk ook een andere url (erbij) kunt nemen, iets in de trant van: sieraden van X of X-online: zo hoef je de naam niet te veranderen maar heb je wel een andere url! Dat onthouden mensen ook wel snel denk ik.

Ik snap ook dat je nu niet meer alles gaat veranderen, en ik denk dat zij dat ook niet gaat doen, helemaal als zij al succes heeft natuurlijk... Bovendien weet je natuurlijk nooit hoe lang zij al onder die naam opereerde!
Met andere worden: hoe verveeldend het ook is, jullie zullen er beiden mee moeten leven dat er 2 sieradenmakers zijn met (bijna) dezelfde naam

Ik zou dan in ieder geval ervoor zorgen dat je een heel andere 'slogan' hebt, dat is ook onderscheidend (die kun je dan bij je pagina titel invoeren, zo krijgt iedereen hem te zien). Bovendien is een apart/opvallend layout van jouw website ook handig, zo weet je ook meteen waar je bent

-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
Daar zat ik ook aan te denken!
Als het mogelijk is kan je met je naam een aanpassing maken voor je url, dan is die in ieder geval anders, en op je site kan je gewoon je naam gebruiken.
Denk ook dat je er verder weinig aan kunt doen.
Zoals ik begrepen heb, kan je alleen een naamsverandering vragen als jouw naam al geregistreerd stond, bij de Kvk en zij daar later mee kwam.
Zonder registratie kan je weinig doen inderdaad.
Succes!
Als het mogelijk is kan je met je naam een aanpassing maken voor je url, dan is die in ieder geval anders, en op je site kan je gewoon je naam gebruiken.
Denk ook dat je er verder weinig aan kunt doen.
Zoals ik begrepen heb, kan je alleen een naamsverandering vragen als jouw naam al geregistreerd stond, bij de Kvk en zij daar later mee kwam.
Zonder registratie kan je weinig doen inderdaad.
Succes!
Als het goed is heb je nog een factuur of overzicht van administratie van je domeinnaam, dan kan je bewijzen hoe lang je het al hebt. 
Maar ja weet niet hoe je kan zien of zij het al langer heeft....
Erg, erg lastig. Het is ook best wel hocus pocus. Ik bedoel er is vaak niet een duidelijke lijn van wat wel en wat niet mag. Ik had keer hetzelfde probleem. Wilde bedrijfsnaam creafun, maar er is 'n heel groot bedrijf die het als merknaam heeft geregistreerd. Kwam ik net achter voordat ik naar kvk wilde.
De domeinnaam creafun.nl zal van mij blijven want ik had het al voordat hij zijn merknaam had, maar als ik het als bedrijfsnaam zou gebruiken zou ik gezeur kunnen krijgen omdat hij toen al merknaam had. En tja ik kan niet opboksen tegen zo 'n megabedrijf... 
Misschien kan je op de een of andere manier zien hoe lang zij haar naam al heeft, is het korter dan wat proberen, maar ik persoonlijk ben bang dat dat alleen maar verspilling van energie is.

Maar ja weet niet hoe je kan zien of zij het al langer heeft....
Erg, erg lastig. Het is ook best wel hocus pocus. Ik bedoel er is vaak niet een duidelijke lijn van wat wel en wat niet mag. Ik had keer hetzelfde probleem. Wilde bedrijfsnaam creafun, maar er is 'n heel groot bedrijf die het als merknaam heeft geregistreerd. Kwam ik net achter voordat ik naar kvk wilde.

Misschien kan je op de een of andere manier zien hoe lang zij haar naam al heeft, is het korter dan wat proberen, maar ik persoonlijk ben bang dat dat alleen maar verspilling van energie is.
- dutch_dayz
- Bead Producer
Tja, ik zit een beetje aan de andere kant van het verhaal...ik heb vandeweek een domeinnaam aangevraagd en die was nog vrij, maar ik heb dus helemaal niet verder gecheckt of er iets was wat er zodanig op lijkt dat ik iemand in zijn vaarwater ga zitten.
Nu ik dit topic lees schrik ik toch een beetje.
Ik zou het niet graag willen, iemand dwarszitten.
Maar ja, zelfs al bestaat er al een site met een bijna-dezelfde naam, dan nog zal mijn site weer heel anders zijn. Hoop ik.
Nu ik dit topic lees schrik ik toch een beetje.
Ik zou het niet graag willen, iemand dwarszitten.
Maar ja, zelfs al bestaat er al een site met een bijna-dezelfde naam, dan nog zal mijn site weer heel anders zijn. Hoop ik.

Heb 't net ff gecheckt.. en ja er bestaat een site met dezelfde naam...alleen heb ik 'm met streepjes ertussen.
Hoewel de opzet van mij wel heel anders gaat zijn, zal die persoon dat niet leuk vinden... maar ja, ik heb de naam al aangevraagd en betaald ook.
Ik vind het wel sneu.
Aan de andere kant als iemand per se niet wil dat er een bijna gelijke naam op het net komt, dan moet hij/zij de andere domeinnamen gewoon ook zelf registreren.
Toch wel stom van mij. Toen wij een eigen zaak begonnen ben ik dit soort dingen heel precies nagegaan, maar omdat dit meer hobby is,
maakte het voormezelf niet zoveel uit.
Maar voor iemand die al langer die naam heeft natuurlijk wel.

Hoewel de opzet van mij wel heel anders gaat zijn, zal die persoon dat niet leuk vinden... maar ja, ik heb de naam al aangevraagd en betaald ook.
Ik vind het wel sneu.
Aan de andere kant als iemand per se niet wil dat er een bijna gelijke naam op het net komt, dan moet hij/zij de andere domeinnamen gewoon ook zelf registreren.
Toch wel stom van mij. Toen wij een eigen zaak begonnen ben ik dit soort dingen heel precies nagegaan, maar omdat dit meer hobby is,
maakte het voormezelf niet zoveel uit.
Maar voor iemand die al langer die naam heeft natuurlijk wel.
Okee, nog even een vraagje, hoe bedoelen jullie dat met dat andere URL? Kan iemand mij dat nog even uitleggen?
Ik dacht dat de URL en de domeinnaam zo'n beetje hetzelfde is.
Dus, dat de domeinnaam die ik nu geregistreerd heb, ook het adres is dat mensen moeten intikken om op mijn site te komen.
Begrijp ik nu goed dat ik dat nog anders kan doen? Als dat kan doe ik het vast wel, dan verzin ik wel een andere URL.
Ik dacht dat de URL en de domeinnaam zo'n beetje hetzelfde is.
Dus, dat de domeinnaam die ik nu geregistreerd heb, ook het adres is dat mensen moeten intikken om op mijn site te komen.
Begrijp ik nu goed dat ik dat nog anders kan doen? Als dat kan doe ik het vast wel, dan verzin ik wel een andere URL.
url en domeinnaam is wel hetzelfde. Voorbeeld: bedrijf Pro Art uit Nijmegen heeft behalve http://www.pro-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ook http://www.kralenshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . Waarschijnlijk omdat als iemand met het woord kralen zoekt bij google, kralenshop.nl hoger op de lijst zal staan dan pro-art.
Ik had dat dus met iemand van het forum hier..
Ik zat hier al een jaar ofzo op het forum en zij schreef zich hier ook in.
Haar naam was sieraden4you
en de mijne sieraden4u..
Maar ja ik had het dus al veel langer...
Nu gebruik ik mijn site wel niet meer, maar goed, dat is toen wel even vervelend geweest. En ik heb toen wel zitten twijfelen om mijn naam te veranderen (had een .tk dus kon gratis
) en dan gewoon laten doorlinken van mijn site is verhuisd naar bla bla bla..
Maar uiteindelijk niet meer gedaan.
Wel balen zeg!! Ik weet hoe je je voelt
Groetjes Meggie
Ik zat hier al een jaar ofzo op het forum en zij schreef zich hier ook in.
Haar naam was sieraden4you
en de mijne sieraden4u..
Maar ja ik had het dus al veel langer...
Nu gebruik ik mijn site wel niet meer, maar goed, dat is toen wel even vervelend geweest. En ik heb toen wel zitten twijfelen om mijn naam te veranderen (had een .tk dus kon gratis

Maar uiteindelijk niet meer gedaan.
Wel balen zeg!! Ik weet hoe je je voelt

Groetjes Meggie
- danielle
- Bead Dreamer
- Contacteer:
Hoi,Sandra schreef:Ik had keer hetzelfde probleem. Wilde bedrijfsnaam creafun, maar er is 'n heel groot bedrijf die het als merknaam heeft geregistreerd. Kwam ik net achter voordat ik naar kvk wilde.De domeinnaam creafun.nl zal van mij blijven want ik had het al voordat hij zijn merknaam had, maar als ik het als bedrijfsnaam zou gebruiken zou ik gezeur kunnen krijgen omdat hij toen al merknaam had. En tja ik kan niet opboksen tegen zo 'n megabedrijf...
Sandra, is het misschien een idee om de domainnaam te verkopen aan dat bedrijf?
En verder: Het is lastig, maar ik ben wel van mening dat je beter een unieke naam kunt hebben, dan bijna dezelfde naam als een ander.
Ik begrijp dat je al kosten hebt gemaakt, maar als dit nog wel te overzien is zou je wellicht toch kunnen overwegen je eigen naam iets aan te passen? Als de ander al een tijd bezig is dan wordt het voor jou waarschijnlijk best lastig om het aan te pakken.
Groetjes, Danielle
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
tja, in "onze branche" zoals ik het maar even noem, wordt het op den duur gewoon lastig om met een verdomd originele naam te komen waaruit toch blijkt dat het om sieraden/kralen gaat.
Ik ben zelf nu al een paar dagen bezig om te denken of ik ook niet een eigen website moet gaan maken....maar ik blijf maar twijfelen; heb ik er wel tijd genoeg voor, kom ik op een originele pakkende naam....etc.
De vraag is, of het wel zo erg is als een ander zo goed als dezelfde heeft...wat verschillende hier al zeggen...je kan met elkaar meeliften in het bekend maken van elkaars site.
Zo vreemd is dat niet...kijk eens om je heen...waarom gaan bv alle bouwmarkten altijd zo dicht bij elkaar zitten...dat is puur om samen gewoon meer mensen te trekken.
Ik denk dat je dit ook zo moet bekijken...je iegen site zal er tenslotte toch heel anders uitzien als die ander...en je maakt toch ieder je eigen unieke sieraden.
Ik ben zelf nu al een paar dagen bezig om te denken of ik ook niet een eigen website moet gaan maken....maar ik blijf maar twijfelen; heb ik er wel tijd genoeg voor, kom ik op een originele pakkende naam....etc.
De vraag is, of het wel zo erg is als een ander zo goed als dezelfde heeft...wat verschillende hier al zeggen...je kan met elkaar meeliften in het bekend maken van elkaars site.
Zo vreemd is dat niet...kijk eens om je heen...waarom gaan bv alle bouwmarkten altijd zo dicht bij elkaar zitten...dat is puur om samen gewoon meer mensen te trekken.
Ik denk dat je dit ook zo moet bekijken...je iegen site zal er tenslotte toch heel anders uitzien als die ander...en je maakt toch ieder je eigen unieke sieraden.
What's life whithout beads