hoe bepaal je een prijs

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
gootje
Bead Intelligent
hoe bepaal je een prijs

Bericht door gootje » do 19 feb 2004 20:27

ik ben heel benieuwd hoe jullie een prijs voor een sieraad bepalen.
natuurlijk moet je je kosten van de materialen eruit hebben, maar dan...
als ik de prijzen vergelijk van wat ik voor mijn sieraden zou vragen met wat ik op verschillende websites zie, denk ik dat ik wel goedkoop ben. :?
ik durf ook niet zo goed hoger te gaan zitten omdat ik dan weer bang ben dat ik niks zal verkopen. :roll:
wat zou ik bijv kunnen vragen voor een gepunnikte ketting met daarin glaskralen....
of een leren veter waaraan 5 hele grote houten kralen zitten....
( erg leuk en zomers trouwens :wink: )
heel simpel en natuurlijk ook zo gemaakt ( materiaal kosten ongeveer 5 euro )
ben benieuwd :?:

als je het me wel wilt vertellen, maar het liever niet hier neer zet,
kan natuurlijk, mag je me evt ook een pb-tje sturen. :wink:

gootje

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 19 feb 2004 21:13

volgens mij kan je op 2 manieren denken: wil je het verkopen om je kosten terug te verdienen of wil je het verkopen om geld te verdienen. volgens mij zijn er 2 verschillende doorsnee 'verkopers', de ene is heel goedkoop en is al blij als ze de kosten terug verdient, de ander is wat duurder, wil het zo professioneel en zo perfect mogelijk aanpakken en hoop er ooit haar werk van te maken.

verder raad ik je aan beetje te zoeken op het forum, er is al best vaak hierover gesproken volgens mij.

gootje
Bead Intelligent

Bericht door gootje » vr 20 feb 2004 18:23

nou, het is een hobby
ik heb al een hele leuke baan
dus ik denk dat ik eerder bij de eerste catagorie zal horen...of ertussenin :roll: , want er iets aan verdienen, zodat ik weer meer materialen kan kopen zou wel leuk zijn :wink:

gootje

studiowit
Bead Anonymous
Contacteer:

Hoe bepaal je een prijs

Bericht door studiowit » za 21 feb 2004 15:02

De prijs voor werkstukken bepaal ik door het gewicht aan kralen om te zetten.
Bijv. als ik kralen koop kosten ze voor 40 gram ? ?5, alle tijd die ik eraan gewerkt heb is niet te betalen.
De kralenfiguren maak ik toch wel. :D :idea:

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » za 21 feb 2004 15:06

Meestal reken ik de materiaal kosten en die verdubbel ik dan ongeveer. Bijvoorbeeld:

Materiaal € 5,00
Dan vraag ik € 9,50 of € 10,00

Voor goede bekenden reken ik meestal materiaalkosten en de helft daarvan doe ik er boven op.
voorbeeld:

Materiaal € 5,00
Dan vraag ik € 7,50

Als ik bijvoorbeeld met een ketting heel erg lang bezig ben geweest, vb Netting. Zijn alleen maar hele kleine kraaltjes en de kosten zijn € 3,00 of zo dan vraag misschien wel iets meer bijvoorbeeld € 7,50

Zo verdien ik er wel een beetje op en daar koop ik echt alleen maar nieuwe kralen en materialen voor. Heb zelfs een apart geldkastje ervoor. Puur als hobby ook.
Veel liefs,
Marlies

Lin
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Lin » ma 23 feb 2004 15:54

Ja doe ik ook zo hoor, ik bereken mijn materiaal en dat vermenigvuldig ik maal 2, voor dat geld kan ik dan ook weer nieuwe kralen kopen. Zo blijft het leuk.

Ook ik heb een apart geldkastje (een confituurpotje) waar ik mijn centjes van mijn juweeltjes instop :lol:

groetjes

lin

Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » ma 23 feb 2004 16:22

Ik zit met het zelfde dilemma, je weet niet wat je voor prijs vragen moet...
Het materiaal is ook best duur, ik denk dat ze dan steil achterover slaan.
ik heb gisteren een ketting gemaakt van 5 leren veters met 10 bedels eraan, nou aan materiaal ben ik al zo'n 23 euro kwijt, dan wordt het best duur als je die gaat verdubbelen, het is tenslotte geen eens zilver wat er aan hangt, ik probeer hem voor 30 euro te verkopen en hoef niet veel te verdienen, het is al leuk dat je op die manier voordeling deze best dure hobby kunt uitoefenen...... :!:

Caviaplanet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Caviaplanet » ma 23 feb 2004 16:42

Ik doe eigenlijk hetzelfde als Dylano. Hoef er niet veel aan te verdienen maar het is al leuk als je iets verkoopt en weer iets nieuws kunt maken.
Jolanda

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » di 24 feb 2004 11:12

Ja als het zo hoog wordt verdubbel ik het ook niet altijd hoor!
Maaruh 30 a 32,5 euro mag best gevraagd worden.
Veel liefs,
Marlies

Caviaplanet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Caviaplanet » di 24 feb 2004 11:26

Ja dat vind ik ook. Op sommige sites zie ik wel kettingen staan van 60 euro en meer en vraag me af of die mensen weleens wat verkopen. Zoveel durf ik niet te vragen, dan moet het wel heel bijzonder zijn.
Jolanda

Lin
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Lin » di 24 feb 2004 12:22

Nee hoor als ik een ketting maak waarvan het materiaal al zo duur is dan ga ik natuurlijk ook niet het dubbele vragen, het is al leuk om het te maken he.

sommigen hebben mij al gezegd dat ik te goedkoop ben :roll: , mijn duurste armbandje is bij mij momenteel 14 ?, gemaakt met heel veel pyramidepareltjes, en ja bekijk het als een leuke hobby, dan blijf je er plezier in hebben

groetjes
linneke spinneke

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 24 feb 2004 14:35

Ik vraag best veel voor mijn sieraden, maar durf echt niet zo veel te vragen als sommige meiden (we noemen geen namen :wink: maar iedereen kent de topics daar over denk ik wel).

Mijn prijzen berekenen doe ik zo: ik reken de prijs die ik voor de kralen en onderdelen betaald heb in de kralenwinkels, en dan een klein bedrag (zo'n 5 euro) voor het maken er bij.

Tot voor kort had ik geen kvk-inschrijving dus kocht alles gewoon bij kralenwinkels. Omdat ik alles veel te duur vind (80 cent voor iets wat in werkelijkheid nog geen 5 cent kost bijvoorbeeld) heb ik me daarom vanaf 1 januari laten inschrijven, en als ik door mijn huidige voorraad spullen heen ben (dat duurt nog wel even) dan ga ik bij de groothandel inkopen waardoor ik mijn sieraden een heel stuk goedkoper kan aanbieden. Maar mijn prijzen dus opgebouwd uit wat ik zelf voor de kralen en onderdelen betaald heb, met een bedrag van rond de 5 euro voor het maken.

En hoe berekent de rest prijzen? Op andere manieren dan nu al genoemd zijn? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar....

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 24 feb 2004 15:29

ik doe het meestal op de manieren die marlies noemde...maar laatst had ik een ketting waarvoor ik heel veel moeite heb moeten doen om aan de materialen te komen en die heb ik dan ook flink duurder gemaakt (en verkocht)
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » wo 25 feb 2004 10:01

Het lijkt me niet gek wanneer je je spullen bij de groothandel kunt kopen. Misschien een domme vraag maar zou je je ook bij de KvK in kunnen schrijven als je verder geen bedrijfje op wilt starten? Ik weet dat je dan een soort contributie moet betalen maar dat heb je er volgens mij zo uit als je goedkoop in kunt kopen, waar zitten die groothandels trouwens? :?:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 25 feb 2004 10:12

omdat groothandels geen klanten wil die af en toe wat kralen komen kopen en geen ruzie wil met hun klanten (de klant van de groothandel (= winkel) is uiteraard niet blij als zij haar klanten (= eindgebruiker zoals jij) kwijtraakt aan haar eigen leverancier (= groothandel)), eisen groothandels ook een btw nummer. een btw nummer krijg je pas van de belastingdienst als je echt serieus verkoopt. dus alleen maar inschrijven om je hobby goedkoper te maken, nee, dat kan niet.
verder moet je gewoon naar internetshops gaan, die zijn niet zo duur als winkels en hebben ZEKER niet zo 'n groot prijsverschil als esther zei.

Gesloten