met 1 hand sieraden maken

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
kraaltje
Bead Producer
Contacteer:
met 1 hand sieraden maken

Bericht door kraaltje » ma 26 jun 2006 12:15

Hoi iedereen
Ik kreeg via de mail een vraag van de volgende mevrouw

ik zit met een probleem;
ik zou graag een nieuwe hobby beginnen;
ik heb altijd geborduurd,
maar aangezien mijn rechter pols versleten is,
moet ik op zoek naar iets wat ik met mijn linker hand kan doen;
misschien is het sieraden maken iets;
hebt u misschien een idee of dit zou kunnen?

groeten diny

Kan dat met 1 hand
Ik denk het niet maar misschien dat jullie er anders over denken

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » ma 26 jun 2006 12:18

Zoiets soortgelijks is al gevraagd:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ielle+hand" onclick="window.open(this.href);return false;
Danielle kan je dus misschien wat meer vertellen!

Groetjes Meggie

_Marina_
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door _Marina_ » ma 26 jun 2006 12:23

Zou niet weten of dat gaat :S ik ken wel iemand die door een ongeval 3 vingers is kwijtgeraakt en dat die toch (op den duur na veel revalidatie) erg handig is geworden met 1 hand, je hebt (wat ik weet van haar) vele hulpmiddelen om uit de weg te kunnen, maar ja of er ook hulpmiddelen zijn om met 1 hand sieraden te kunnen maken weet ik niet.....

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » ma 26 jun 2006 12:28

Poe wat een moeilijke vraag.. Ik kan me zelf ook niet voorstellen hoe ik het met 1 hand zou moeten doen, maar ik denk ook dat ik er verstelt van zou staan om te zien wat iemand die maar 1 hand kan gebruiken daar allemaal mee kan doen. Waarmee ik bedoel te zeggen dat er waarschijnlijk meer mogelijk is dan je je voor kunt stellen!

Misschien dat deze mevrouw zou kunnen beginnen met rijgen?

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 26 jun 2006 12:30

Rijgen zal best lukken, maar bijvoorbeeld kettelen is volgens mij onmogelijk als je maar 1 hand hebt. Want hoe kan je èn je kettelstiftje èn je tangetje vasthouden en er mee draaien als je maar 1 hand hebt?
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

_Marina_
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door _Marina_ » ma 26 jun 2006 12:33

(bankschroef??) haha nee is maar gein (niet echt gepast maar ok), het is wel zo dat iemand die maar 1 hand kan gebruiken vaak creatief is in het bedenken van mogelijkheden om dingen te kunnen doen, tenminste dat merk ik wel bij dat meisje dat ik dan ken, die bedenkt ook steeds wat nieuws of een hulpmiddeltje om iets te kunnen doen, aardappels schillen ijv. doet zij met 1 hand en zo nog een tal van meerdere dingen.....

Ik zou niet durven zeggen of sieraden maken met 1 hand ook zou kunnen maar jah... de beste trompetist van de wereld is doof, dus jah... waarom zou dat dan ook niet kunnen :)

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 26 jun 2006 14:14

ik heb haar de link van dit onderwerp toegestuurd via de mail.
Ze zal zeker wel wat aan jullie antwoorden hebben
Als er nog meer dingen zijn wat jullie te binnen schiet kun je het gewoon
hier neer zetten

gr esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Lavanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lavanda » ma 26 jun 2006 14:56

Ik heb de vraag nog eens goed doorgelezen. Maar deze mevrouw heeft wel twee handen, maar haar pols is versleten.En bij borduren draai je natuurlijk best vaak met je pols.................................en misschien is dat haar probleem??
Misschien is er een mogelijkheid om bij een revalidatie-centrum of ergotherapeute naar mogelijkheden te vragen??

Bij sieraden maken beweeg je ook wel veel met je pols, maar er is ook veel sneller resultaat als bij borduren............

dafkapin
Bead Interested

Bericht door dafkapin » ma 26 jun 2006 16:40

ik dnek niet dat die mevrouw slechts 1 hand heeft, maar dat ze gewoon een manier zoekt om haar rechterpols niet te veel te moeten gebruiken en dan kan ze perfect sieraden maken, als ze technieken kiest waarbij ze niet veel moet draaien met de pols, of haar rechterpols gebruikt om vast te houden en links om uit te voeren, zoals de meesten van ons doen maar dan in spiegelbeeld

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » ma 26 jun 2006 17:07

Rijgen is lastig met links als je niet links bent maar als dat lukt kan je er wel veel mee; denk maar aan al de technieken met rocailles.

Haken met links is misschien ook een optie(ik ben rechts maar haak al mijn hele leven links)

3 D kaarten maken, scrapbooking...de enige voorwaarde is dat je jezelf aanleert alles met links te doen alhoewel je met knippen je pols niet zo zwaar belast als met borduren.

Succes, mevrouw met de versleten pols!
Groetjes Els,

daniella
Bead Discoverer

Bericht door daniella » di 27 jun 2006 13:58

hallo,

ik ben dus danielle ik kan ook maar en hand gebruiken ben overigens pas bezig maar het lukt wel hoor misschien niet alle soorten technieke maar ik ben aan de tweede ketting bezig.
ik heb een sterke knijpertje gekocht en dat op en plankje gemaakt of ja laten maken...hhi
en daar klem ik dan ketelstiftjes tussen, moet wel heel creatief zijn maar mijn lukt het hoor....
kan ook van die soort foto of post knijpers op iets maken waar je dat kan tussen klemmen..

succes danielle :wink:

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 27 jun 2006 19:07

Een collega van mij heeft door een soort spierziekte absoluut geen kracht meer in haar handen. Ze heeft nu net enkele simpele kettingen geregen, maar wel aan haar man gevraagd om de knijpkraaltjes plat te drukken. Misschien ook een tip?

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 27 jun 2006 19:16

daniella schreef:hallo,

ik ben dus danielle ik kan ook maar en hand gebruiken ben overigens pas bezig maar het lukt wel hoor misschien niet alle soorten technieke maar ik ben aan de tweede ketting bezig.
ik heb een sterke knijpertje gekocht en dat op en plankje gemaakt of ja laten maken...hhi
en daar klem ik dan ketelstiftjes tussen, moet wel heel creatief zijn maar mijn lukt het hoor....
kan ook van die soort foto of post knijpers op iets maken waar je dat kan tussen klemmen..

succes danielle :wink:
Danielle, misschien is het leuk voor de geïnteresseerden onder ons als je hier een aantal foto's plaatst of laat plaatsen van jou aan het werk, waarbij duidelijk is te zien hoe je het probleem oplost. Lijkt mij heel leerzaam voor de mensen die het zelfde soort "probleem" als jij hebben. (Als je het liever niet wilt dan moet je het natuurlijk niet doen, maar misschien maak je er heel veel mensen blij mee als je jouw oplossing laat zien.)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

daniella
Bead Discoverer

Bericht door daniella » di 27 jun 2006 20:44

zal eens foto maken van die knijper morgen steldt niks voor hoor maar goed en van de post knijper

ik zet alles daarin vast en knijp met een gewoon platte tang dat knijpkraaltje plat.......

ik probeer het niet te vergete maar zal wel eens een foto maken ff mrgen lig nu al op be dus.....

zal eraan denken.....hihi
maar moet zeggen met wel geduld hebben hoor wan het gaat niet zo snel dan je twee handen zal hebben maarja geeft toch niet.... :lol:

Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » wo 28 jun 2006 17:48

Mijn eerste gedachte bij het lezen van dit topic was; zou het niet slim zijn als Diny eerst een workshop gaat volgen?
Dan kan ze meerdere technieken proberen en zal het snel duidelijk worden of dit haar nieuwe hobby kan worden. (En hoeft ze ook niet eerst allemaal materialen aan te schaffen).
Groetjes,
Helena

Gesloten