ja dat weet ik wel hoe dat zit met de belastingdienstNanda schreef:Je moet volgens mij kijken naar de BTW. Dat is hetgene wat je terug krijgt van de belasting.
Laat je even goed informeren, want volgens mij zitten er nog wel haken en ogen aan, zowel bij de KvK als bij de belastingdienst.
groetjes,
Nanda
zoals Sandra ook al zei, soms scheelt t niet veel met internetshops. je moet wel een beetje op de hoogte zijn van alle prijzen. maar sommige dingen schelen wel best veel vind ik.Melanie schreef:ja dat weet ik wel hoe dat zit met de belastingdienstNanda schreef:Je moet volgens mij kijken naar de BTW. Dat is hetgene wat je terug krijgt van de belasting.
Laat je even goed informeren, want volgens mij zitten er nog wel haken en ogen aan, zowel bij de KvK als bij de belastingdienst.
groetjes,
Nanda, alleen dus niet hoeveel voordeel ik kan behalen met een kvk-inschrijving.
Daar heb je gelijk in, maar bij de groothandels kijken ze echt wel naar je producten hoorKralenElfje schreef:Een handelsonderneming kan je heel breed opvatten hoor...dus zo'n gekke vraag vond ik het niet!Esther schreef:Ja natuurlijk moet het branchegericht zijn. Anders zou bijvoorbeeld de slager bij de loodgietersgroothandel kunnen gaan kopen.
![]()
Je kan handelen in sieraden tot auto's!
Hmhm, bij sommige staat er heel duidelijk bij "Branch gerichte kvk inschrijving" en bij sommige staat dat er niet (duidelijk) bij!Esther schreef:Daar heb je gelijk in, maar bij de groothandels kijken ze echt wel naar je producten hoorKralenElfje schreef:Een handelsonderneming kan je heel breed opvatten hoor...dus zo'n gekke vraag vond ik het niet!Esther schreef:Ja natuurlijk moet het branchegericht zijn. Anders zou bijvoorbeeld de slager bij de loodgietersgroothandel kunnen gaan kopen.
![]()
Je kan handelen in sieraden tot auto's!. Ik denk niet dat je met een autobedrijf bij een kralengroothandel binnen komt. Of misschien mag je wel naar binnen om te kijken, maar kopen? Ik denk het niet. (Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.)
je bedoelt volgens mij de post van vrom...het is niet zeker dat je bij moet betalen, als het goed is heb je 2de brief gekregen, ik begreep dat alleen bedrijven met heeeeeeeeel veel bedrijfsafval moeten bijbetalen. kijk anders naar het prikbord van kralen.pagina.nl en gebruik daar even de zoekfunctie, daar hadden ze het 'n keer erover gehad. iig afwachten qua betalen, waarschijnlijk valt het mee.Marka schreef:ow en vergeet niet:
kvk kost ongeveer 70 euro per jaar (voor eenmanszaak)
en daarbij komt ook nog ongeveer zo'n bedrag voor een contract met een afvalverwerker.
echt zo belachelijk!!! maar daar kom je niet onderuit.
als je geen contract sluit zelf, dan komt de afrekening via je eneco afrekening en is dan ongeveer 300!!!!!
komt erop neer, dat je dus ongeveer 75 euro moet betalen aan een afvalverwerker, en dan mag je je bedrijfsafval (wat natuurlijk heel minimaal is en vrijwel alleen oud papier is met sieraden maken) in de container bij de rest van HUISvuil dumpen.
ik ben zoo boos geweest hierom, maar ja, je doet er niks aan,. je wordt gewoon gedwongen anders kost het je nog meer!