Inkopen bij groothandels

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:
Inkopen bij groothandels

Bericht door Melanie » do 20 apr 2006 17:46

Hoeveel scheelt dat nou in prijs als je inkoopt bij groothandels ipv de regulieren kralenwinkels. Ik zit eraan te denken me in te schrijven bij de kamer van koophandel, maar dan wil ik wel graag weten of het zich loont. Heb echt geen idee nl. hoeveel het scheelt, 5% , 10%, 30% :? :?:
Groetjes, Melanie

Nanda
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Nanda » do 20 apr 2006 18:06

Je moet volgens mij kijken naar de BTW. Dat is hetgene wat je terug krijgt van de belasting.

Laat je even goed informeren, want volgens mij zitten er nog wel haken en ogen aan, zowel bij de KvK als bij de belastingdienst.

groetjes,
Nanda

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 20 apr 2006 18:09

dat hangt ervan af bij welke groothandel je inkoopt en met welke prijzen je het vergelijkt. stel je koopt normaal in bij 'n winkel dan kan het de moeite lonen, maar stel je vergelijkt de prijzen met 'n internetshop dan is het meestal de moeite niet meer waard. je hebt nl hoge minimumhoeveelheden, totaalbedrag moet vaak minimaal 150,- zijn, dan heb je kvk kosten, detailhandelkosten, etc.

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 20 apr 2006 18:35

maar maakt het eigenlijk uit wat voor een bedrijf je hebt? want wij staan ook ingeschreven bij de kvk als molenmaker, maar je kunt dan dus gewoon bij een groothandel bestellen?

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » do 20 apr 2006 18:38

Ja maar niet bij de kralengroothandel :wink:
eyes are the windows of your soul

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 20 apr 2006 18:43

nou :cry:

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » do 20 apr 2006 20:58

Nanda schreef:Je moet volgens mij kijken naar de BTW. Dat is hetgene wat je terug krijgt van de belasting.

Laat je even goed informeren, want volgens mij zitten er nog wel haken en ogen aan, zowel bij de KvK als bij de belastingdienst.

groetjes,
Nanda
ja dat weet ik wel hoe dat zit met de belastingdienst :wink: , alleen dus niet hoeveel voordeel ik kan behalen met een kvk-inschrijving.
Groetjes, Melanie

Marka
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marka » vr 21 apr 2006 08:04

Melanie schreef:
Nanda schreef:Je moet volgens mij kijken naar de BTW. Dat is hetgene wat je terug krijgt van de belasting.

groetjes,
Nanda
ja dat weet ik wel hoe dat zit met de belastingdienst :wink: , alleen dus niet hoeveel voordeel ik kan behalen met een kvk-inschrijving.
zoals Sandra ook al zei, soms scheelt t niet veel met internetshops. je moet wel een beetje op de hoogte zijn van alle prijzen. maar sommige dingen schelen wel best veel vind ik.
En met de belastingdienst... als je je uren bij houdt en een x aantal uren (weet ik ff niet uit mijn hoofd) maakt, (kwam neer op ongeveer 3 uur per dag gemiddeld) dan kan je in aanmerking komen voor de startersaftrek (3 jaar lang) maar dat is ook weer geheel afhankelijk van wat je verder verdient.
Als t goed is ga ik t wel krijgen, maar mijn boekhouder die alles zou doen, ligt in een thuisfront-crisis :? dus mijn aangifte is uitgesteld.

Enne.. de btw.. die krijg je alleen terug boven een bep btw bedrag per jaar (geldt ook voor te betalen btw uiteraard)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Marka
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marka » vr 21 apr 2006 08:07

ow en vergeet niet:

kvk kost ongeveer 70 euro per jaar (voor eenmanszaak)
en daarbij komt ook nog ongeveer zo'n bedrag voor een contract met een afvalverwerker.
echt zo belachelijk!!! maar daar kom je niet onderuit.
als je geen contract sluit zelf, dan komt de afrekening via je eneco afrekening en is dan ongeveer 300!!!!!

komt erop neer, dat je dus ongeveer 75 euro moet betalen aan een afvalverwerker, en dan mag je je bedrijfsafval (wat natuurlijk heel minimaal is en vrijwel alleen oud papier is met sieraden maken) in de container bij de rest van HUISvuil dumpen.
ik ben zoo boos geweest hierom, maar ja, je doet er niks aan,. je wordt gewoon gedwongen anders kost het je nog meer!

KralenElfje
Bead Interested

Bericht door KralenElfje » vr 21 apr 2006 08:24

Als je staat ingeschreven met een handelsonderneming bij de kvk, kan je dan wel via een groothandel kopen?
Of moet het branch gericht zijn??
Afbeelding

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 21 apr 2006 08:57

Ja natuurlijk moet het branchegericht zijn :lol: . Anders zou bijvoorbeeld de slager bij de loodgietersgroothandel kunnen gaan kopen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

KralenElfje
Bead Interested

Bericht door KralenElfje » vr 21 apr 2006 09:17

Esther schreef:Ja natuurlijk moet het branchegericht zijn :lol: . Anders zou bijvoorbeeld de slager bij de loodgietersgroothandel kunnen gaan kopen.
Een handelsonderneming kan je heel breed opvatten hoor...dus zo'n gekke vraag vond ik het niet! :P

Je kan handelen in sieraden tot auto's! :wink:
Afbeelding

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 21 apr 2006 09:25

KralenElfje schreef:
Esther schreef:Ja natuurlijk moet het branchegericht zijn :lol: . Anders zou bijvoorbeeld de slager bij de loodgietersgroothandel kunnen gaan kopen.
Een handelsonderneming kan je heel breed opvatten hoor...dus zo'n gekke vraag vond ik het niet! :P

Daar heb je gelijk in, maar bij de groothandels kijken ze echt wel naar je producten hoor :wink: . Ik denk niet dat je met een autobedrijf bij een kralengroothandel binnen komt. Of misschien mag je wel naar binnen om te kijken, maar kopen? Ik denk het niet. (Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

KralenElfje
Bead Interested

Bericht door KralenElfje » vr 21 apr 2006 09:32

Esther schreef:
KralenElfje schreef:

Daar heb je gelijk in, maar bij de groothandels kijken ze echt wel naar je producten hoor :wink: . Ik denk niet dat je met een autobedrijf bij een kralengroothandel binnen komt. Of misschien mag je wel naar binnen om te kijken, maar kopen? Ik denk het niet. (Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.)
Hmhm, bij sommige staat er heel duidelijk bij "Branch gerichte kvk inschrijving" en bij sommige staat dat er niet (duidelijk) bij!
En aangezien een handelsonderneming heel breed is...zou je dus ook in sieraden/kralen kunnen handelen...misschien moet ik het inderdaad gewoon gaan proberen!

En anders...vette pech! Bedankt voor je antwoorden, als het me lukt zal ik het hier posten...zo niet...dan zwijg ik! :roll: :lol:
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 21 apr 2006 09:41

Marka schreef:ow en vergeet niet:

kvk kost ongeveer 70 euro per jaar (voor eenmanszaak)
en daarbij komt ook nog ongeveer zo'n bedrag voor een contract met een afvalverwerker.
echt zo belachelijk!!! maar daar kom je niet onderuit.
als je geen contract sluit zelf, dan komt de afrekening via je eneco afrekening en is dan ongeveer 300!!!!!

komt erop neer, dat je dus ongeveer 75 euro moet betalen aan een afvalverwerker, en dan mag je je bedrijfsafval (wat natuurlijk heel minimaal is en vrijwel alleen oud papier is met sieraden maken) in de container bij de rest van HUISvuil dumpen.
ik ben zoo boos geweest hierom, maar ja, je doet er niks aan,. je wordt gewoon gedwongen anders kost het je nog meer!
je bedoelt volgens mij de post van vrom...het is niet zeker dat je bij moet betalen, als het goed is heb je 2de brief gekregen, ik begreep dat alleen bedrijven met heeeeeeeeel veel bedrijfsafval moeten bijbetalen. kijk anders naar het prikbord van kralen.pagina.nl en gebruik daar even de zoekfunctie, daar hadden ze het 'n keer erover gehad. iig afwachten qua betalen, waarschijnlijk valt het mee. :)

Gesloten