wat voor soort verzending zal ik kiezen?
- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Net een vrij dure bestelling gedaan (ca. 50 euro). Wat zal ik doen met de verzending? Verzekerd voor 7,75, aangetekend voor 5,75, pakketpost van laten maken voor 5,50 zodat je ook track-trace hebt of gewoon standaard brievenbuspost? Wat doen jullie in zo'n geval? Ik zie door de bomen het bos niet meer? Zou ik extra risico lopen i.v.m. kerstdrukte? Oooo, hellup, ik weet het niet meer.............
Lieve groet van Fairy
50 euro vind ik nog een twijfelgeval.
MAAR...helaas heb ik ervaring met zoekgeraakte pakketten...4x zelfs. Alles bij elkaar gaat dat om 300 verloren euro's. Ik kies nu altijd voor verzekerde verzending waarvoor ik moet tekenen. Simpelweg omdat ik niet nòg eens wil meemaken dat ik zo'n 75 euro door mijn neus voel boren.
Een paar tips:
- vraag de verzender om er NIET op te zetten dat er kralen of andere hobbymaterialen in zitten; die zijn favoriet bij stelend TPG personeel (blijkt ook uit een aantal andere hobbyfora). Hoe ongezelliger de verpakking, hoe veiliger. Je kunt ook vragen om een grote doos met veel loos verpakkingsmateriaal...een grote doos verdwijnt ook minder makkelijk. Ligt een beetje aan de afzender, maar zat verkopers zijn aardig genoeg om dit soort dingen te doen.
- laat de afzender er een sticker op doen met "alleen huisadres", dan is de kans groter dat ze het niet aan hebberige buren afgeven (als je die hebt, natuurlijk)
- laat zoveel mogelijk aangetekend verzenden; al moet ik toegeven dat ik mijn verzendkosten nooit meer dan 10% van het bestelde bedrag laat bedragen, want dat vind ik weer zonde. Niet dat ik de bestelling er dan om laat...ik spaar meestal een grote bestelling bij elkaar, dan is het wat verzendkosten betreft geen probleem....
Succes met denken...enne, veel plezier met je bestelling
Ps...nog 1 ding: als het bijv. swarovski steentjes zijn en als alles dus in een brievenbus enveloppe past: die raken bijna nooit kwijt! Maar geen leuk stickertje op laten doen....! Daar neem ik eerder een risico mee dan met een pakket!
MAAR...helaas heb ik ervaring met zoekgeraakte pakketten...4x zelfs. Alles bij elkaar gaat dat om 300 verloren euro's. Ik kies nu altijd voor verzekerde verzending waarvoor ik moet tekenen. Simpelweg omdat ik niet nòg eens wil meemaken dat ik zo'n 75 euro door mijn neus voel boren.
Een paar tips:
- vraag de verzender om er NIET op te zetten dat er kralen of andere hobbymaterialen in zitten; die zijn favoriet bij stelend TPG personeel (blijkt ook uit een aantal andere hobbyfora). Hoe ongezelliger de verpakking, hoe veiliger. Je kunt ook vragen om een grote doos met veel loos verpakkingsmateriaal...een grote doos verdwijnt ook minder makkelijk. Ligt een beetje aan de afzender, maar zat verkopers zijn aardig genoeg om dit soort dingen te doen.
- laat de afzender er een sticker op doen met "alleen huisadres", dan is de kans groter dat ze het niet aan hebberige buren afgeven (als je die hebt, natuurlijk)
- laat zoveel mogelijk aangetekend verzenden; al moet ik toegeven dat ik mijn verzendkosten nooit meer dan 10% van het bestelde bedrag laat bedragen, want dat vind ik weer zonde. Niet dat ik de bestelling er dan om laat...ik spaar meestal een grote bestelling bij elkaar, dan is het wat verzendkosten betreft geen probleem....
Succes met denken...enne, veel plezier met je bestelling
Ps...nog 1 ding: als het bijv. swarovski steentjes zijn en als alles dus in een brievenbus enveloppe past: die raken bijna nooit kwijt! Maar geen leuk stickertje op laten doen....! Daar neem ik eerder een risico mee dan met een pakket!
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Ja, die 10% zat ik ook een beetje mee. Het gaat om voornamelijk klein spul wat in een brievenbus enveloppe past. Maar ik vind het zo'n enorm bedrag (voor mijn doen). Ik ben tot nu toe 2 pakjes kwijt geraakt
. Allebei gewoon brievenbus post.
Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Als iemand anders nog een mening, tip of aanrader voor me heeft dan heel graag! Wat is bijvoorbeeld jullie ervaring met track-trace? Het is goedkoper dan aangetekend maar kan alleen bij pakketpost. Dus moet je een brievenbus zending (onopvallender) verruilen voor een pakketje (opvallender)
.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Als iemand anders nog een mening, tip of aanrader voor me heeft dan heel graag! Wat is bijvoorbeeld jullie ervaring met track-trace? Het is goedkoper dan aangetekend maar kan alleen bij pakketpost. Dus moet je een brievenbus zending (onopvallender) verruilen voor een pakketje (opvallender)

Lieve groet van Fairy
Eigenlijk is het best veel geld 7,75, op een bedrag van 50 euro. Ik denk dat ik het niet zou verzekeren. Pakketpost raakt volgens mij ook niet zo snel kwijt. Maar als het in een envelop past...... Even afkloppen...., maar bij is nog nooit een pakje/envelop zoekgeraakt. Kun je niet vragen aan de afzender of jullie samen de pakketpost/verzekering kunnen betalen?
groetjes Sannie.
Hebben zij niet een gratis verzending boven een bepaald bedrag?Fairy schreef:Dat hoef ik niet te vragen, er staat op de site al dat risico's e.d. voor de koper zijn. Zal ik het er dan maar op wagen, gewoon onverzekerde brievenbuspost?
Als dat gratis is kun jij vragen of jij dan de extra (verzekeringskosten) kan betalen. Dat is dan niet zo'n groot bedrag. Ik vind het moeilijk je hier over te adviseren. Als je bij mij dit zou kopen zou ik zeggen, gewoon in een envelop, en gaan met die banaan.

groetjes Sannie.
tja...ze kunnen zeggen wat ze willen, ze zijn verplicht te garanderen dat het aankomt, en de kosten daarvan zijn voor hun rekening, niet voor jou. heb gehoord dat er bij sayila echt niet over te praten valt, maar als het 'n andere shop is valt het misschien mee, heb gehoord dat sommige shops het wel erop zetten, maar vervolgens toch weten wat service is en zorgen dat het opgelost wordt.
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Klopt helemaal wat Sandra zegt. Als de shop kan aantonen dat ze het verstuurd hebben is het natuurlijk wat anders, maar hoe doe je dat met brievenbuspost?
Bij ons is het een paar keer voorgekomen en vreemd genoeg alle keren in de regio Dordrecht... post daarheen gaat nu dus met een stempel van mijn eigen bedrijf...want wie is er nu geinteresseerd in een envelop waar Financial Management op staat?
Zendingen naar het noorden zijn bij ons nog nooit zoek geraakt! (afkloppen....)
Klaas-Wouter
Bij ons is het een paar keer voorgekomen en vreemd genoeg alle keren in de regio Dordrecht... post daarheen gaat nu dus met een stempel van mijn eigen bedrijf...want wie is er nu geinteresseerd in een envelop waar Financial Management op staat?
Zendingen naar het noorden zijn bij ons nog nooit zoek geraakt! (afkloppen....)
Klaas-Wouter
Kweep......