Waarom geen TPG tarief?
Hallo dames,
Ik vraag me af waarom er oz'n groot verschil zit in de verzend kosten bij de diverse webshops.
Als ik bij TPG post kijk kan je tot 500 gram voor €2.25 versturen.
Ik kan je zeggen, 500 gram red ik echt nooit (bestel vooral veel swarovski en dat wordt dus echt mega duur voor 500 gram)
Ik weet ook wel dat daar nog geen verpakkingmateriaal kosten bij zitten, maar toch houdt het mij tegen om wat te bestellen bij die shops met hoge (€ 2.00 en meer) verzendkosten.
Ik zou graag horen hoe de dames (die een webshop hebben) hierover denken.
Bedankt,
groetjes
Mariska
Ik vraag me af waarom er oz'n groot verschil zit in de verzend kosten bij de diverse webshops.
Als ik bij TPG post kijk kan je tot 500 gram voor €2.25 versturen.
Ik kan je zeggen, 500 gram red ik echt nooit (bestel vooral veel swarovski en dat wordt dus echt mega duur voor 500 gram)
Ik weet ook wel dat daar nog geen verpakkingmateriaal kosten bij zitten, maar toch houdt het mij tegen om wat te bestellen bij die shops met hoge (€ 2.00 en meer) verzendkosten.
Ik zou graag horen hoe de dames (die een webshop hebben) hierover denken.
Bedankt,
groetjes
Mariska
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Hoi mariska,
Met sommige software pakketten is het niet mogelijk om tpg tarief te berekenen en daarom kiezen de shops dan voor 1 standaard bedrag. De meeste bieden dan ook boven een X bedrag gratis verzenden aan. En een hoop klanten bestellen dan net zoveel tot ze aan het X bedrag zitten. Het is een leuke strategie voor een shop het kan betekenen dat je nooit voor een bestelling van 5 euro naar het postkantoor moet, maar aan de andere kant loop je ook de klanten mis die niet veel te besteden hebben.
Een ander probleem is dat het ingeven van ieder gewicht bij een produkt veel tijd kost om alles te wegen etc en een hoop hebben daar niet veel zin in.
maar dit is mijn kijk erop hoor
Met sommige software pakketten is het niet mogelijk om tpg tarief te berekenen en daarom kiezen de shops dan voor 1 standaard bedrag. De meeste bieden dan ook boven een X bedrag gratis verzenden aan. En een hoop klanten bestellen dan net zoveel tot ze aan het X bedrag zitten. Het is een leuke strategie voor een shop het kan betekenen dat je nooit voor een bestelling van 5 euro naar het postkantoor moet, maar aan de andere kant loop je ook de klanten mis die niet veel te besteden hebben.
Een ander probleem is dat het ingeven van ieder gewicht bij een produkt veel tijd kost om alles te wegen etc en een hoop hebben daar niet veel zin in.
maar dit is mijn kijk erop hoor

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Ik had in het begin tpg tarief, maar ik ben er uiteindelijk mee gestopt. Het kost extra tijd om iedere artikel te wegen en er was blijkbaar ook weleens verschillen van 0,39 waardoor ik een paar keer een klacht kreeg van een klant. Ook heb ik regelmatig een bestelling van 20,- die toch niet door de brievenbus past, dat komt omdat ze dan kunststof kralen bestellen die goedkoop zijn maar groot van omvang, tja dan loopt het snel op qua volume. Tegelijkertijd heb ik ook weleens bestellingen die evenveel wegen maar wel door de brievenbus passen. Als ik tpg tarief zou hanteren, zouden ze ook voor pakketten moeten betalen als het niet door de brievenbus past. Ik zie het al voor me dat het systeem zei 1,95 verzendkosten en ik moet mailen 'sorry, het wordt 5,50 want het past niet door de brievenbus', lijkt me irritant voor de klant en kost mij weer extra registratiewerk, vooral qua vooruit betalen. Ik heb ook weleens dat er voor 800 gram aan mixen is besteld. Het past wel door de brievenbus, maar de kans is dan erg groot dat het beschadigd aankomt omdat het wel zwaar is en bij een envelop geschud kan worden. Door het in een pakket te doen waar het niet kan schudden (gewoon vullen met schuimpjes of bubbels) voorkom je beschadigde kralen en is de klant tevreden.
Verder moet je ook 19% belasting afdragen over de verzendkosten (vele shops weten dat niet volgens mij).
Kortom voor mij is het een stuk eenvoudiger 1 vast tarief te hanteren.
Verder moet je ook 19% belasting afdragen over de verzendkosten (vele shops weten dat niet volgens mij).
Kortom voor mij is het een stuk eenvoudiger 1 vast tarief te hanteren.
- EstherEnzo
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik heb zelf geen shop maar bestel wel vaak online. Ik let nooit zo op de verzendkosten, bestel wel iets meer als dat het verzenden goedkoper maakt (ik trap daar dus ook in Ria). Als ik naar de winkel moet betaal ik ook benzine en parkeerkosten en dan weet ik niet eens zeker of ze het wel hebben....
Lekker dwalen tussen de kralen....
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Nou ik kan me het best voorstellen van die shops hoorEstherEnzo schreef: (ik trap daar dus ook in Ria). Als ik naar de winkel moet betaal ik ook benzine en parkeerkosten en dan weet ik niet eens zeker of ze het wel hebben....

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Ik denk dat het zo is, dat sommige webwinkels personeel in dienst hebben. Dat moet ook betaald worden, helaas moeten daarom de verzendkosten hoger zijn dan bij een webshop waar de eigenaar dat zelf allemaal doet. Ze noemen het wel verzendkosten, maar je moet het zien als verpakking-, administratie- en verzendkosten. Ik begrijp wel dat een webshop iets extra's op de verzendkosten legt voor de verpakking. Maar sommige vragen soms wel 7,50 verzendkosten of meer. Je moet wel bedenken dat een winkelier met hetzelfde probleem zit. Als winkelier betaal je vele malen meer verzendkosten aan een groothandel dan je aan je klanten vraagt. O ja, wat betreft het gratis verzenden boven een x bedrag, dit is niet een strategie maar een service. Je moet bedenken dat de webwinkelier wel de verzendkosten en verpakking moet betalen. Dus voor de klant is het een vorm van korting. Soms loopt dat wel eens op tot een korting van 20%. Als je voor 25 euro besteld en de verzendkosten zijn gratis, de winkelier maakt een pakje en betaald op het postkantoor 5,50 verzendkosten. Reken maar uit.
Laatst gewijzigd door sanny op wo 27 jul 2005 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Sannie.
sanny, ik denk dat die shops het vaak als pakket op moeten sturen. nou zou je denken '5,50 voor een pakket', maar velen gebruiken een ander bedrijf en het gaat dan ook vaak om grotere en zwaardere dingen.
ben wel keer hobbyshop tegen gekomen met 7,50, vond ik ook erg hoog aangezien het stukken goedkoper kan. maar voor bv monitor vind ik het weer goedkoop.
ben wel keer hobbyshop tegen gekomen met 7,50, vond ik ook erg hoog aangezien het stukken goedkoper kan. maar voor bv monitor vind ik het weer goedkoop.

Wij rekenen alleen de werkelijke verzendkosten van een bestelling. Het is inderdaad zo dat we dan soms een bestelling waarvoor het gewicht maar €1,56 berekend wordt toch als pakketje verzonden moet worden omdat het niet door de brievenbus past. Die kosten nemen wij dan voor onze rekening omdat het zo raar is om de klant te emailen dat de verzendkosten toch hoger uitvallen. Het is veel werk om alles te wegen en in te voeren in de webshop maar we vinden het wel de eerlijkste manier.
-
- Bead Monster
- Contacteer:
ik let nooit op de verzendkosten .ik kijk alleen of ik iets mooi vind en voor de rest kan het mij niets schelen.het zijn meestal kralen en benodigheden die ik in belgie niet kan vinden en ik denk niet dat ik voor elke kraal die ik mooi vind even naar nederland overwip.
natuurlijk heeft een shop administratiekosten en wat nog meer en ik hoef er niet de deur voor uit.
liefs frietje
natuurlijk heeft een shop administratiekosten en wat nog meer en ik hoef er niet de deur voor uit.
liefs frietje

kralengek
Ja het was ook even wikken en wegen voor mij om te bedenken hoe ik het zou aanpakken. Elke kraal wegen en dat invoeren in het systeem zag ik niet zitten, dus heb ik 3 tarieven bedacht waarbij het steeds goedkoper wordt naarmate je meer besteedt.
Uiteindelijk bedragen de verzendkosten voor de klant in mijn shop nooit meer dan 1,25. En boven een bepaald bedrag betaal je geen verzendkosten. Als je weinig bestelt (onder de 12,50), dan kost het 75 ct. Het kan dus ook best zijn dat daar maar een zegel van 39 ct op hoeft maar aan een kleine bestelling heb ik evenveel kosten (tijd, verpakking etc) als een grotere, dus dat is een stukje compensatie voor mij. Bovendien moet ik er btw over afdragen, zoals Sandra al zei, dus echte vette winst is het nooit.
Uiteindelijk bedragen de verzendkosten voor de klant in mijn shop nooit meer dan 1,25. En boven een bepaald bedrag betaal je geen verzendkosten. Als je weinig bestelt (onder de 12,50), dan kost het 75 ct. Het kan dus ook best zijn dat daar maar een zegel van 39 ct op hoeft maar aan een kleine bestelling heb ik evenveel kosten (tijd, verpakking etc) als een grotere, dus dat is een stukje compensatie voor mij. Bovendien moet ik er btw over afdragen, zoals Sandra al zei, dus echte vette winst is het nooit.

Kralen make the world go round!
ik heb altijd begrepen dat verpakkings en administratiekosten eigenlijk al verwerkt zijn in de prijs van "de kraal" .
ik moet zeggen dat als ik wat nodig heb ik eerst kijk bij de shops die tpg tarief hanteren......
als ik veel nodig heb dan kom ik toch al snel aan de bedragen waarbij geen verzendkosten meer berekend worden
ik moet zeggen dat als ik wat nodig heb ik eerst kijk bij de shops die tpg tarief hanteren......
als ik veel nodig heb dan kom ik toch al snel aan de bedragen waarbij geen verzendkosten meer berekend worden

groetjes gootje
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Kan me de motivatie voor beide mogelijkheden voorstellen, soms wacht ik met bestellen zodat ik aan het "geen-verzendkosten-bedrag" kom en bestel dan bij 1 shop, als ik met spoed iets nodig heb, dan kijk ik ook sneller bij een shop met TPG tarief. Zouden het tarief hoger zijn of net zoveel als de extra kosten van een andere shop, dan ga ik daar bestellen waar ze alles wat ik nodig heb hebben. Ik denk dus dat je je het niet hoeft af te vragen
maar gewoon moet kijken wat voor jou op het moment van bestellen het voordeligst is
wel leuk om te lezen waar men het op basseert, daar sta je niet eens zo snel bij stil...

ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ