welke soort grote slotjes???

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
loes
Bead Starter
Contacteer:
welke soort grote slotjes???

Bericht door loes » zo 10 jul 2005 16:35

Hoi allemaal,

Een goede klant van mij kan de kettingen die ze koopt niet zelf dichtkrijgen, omdat haar handen hiervoor te erg trillen.
Nu heb ik voorgesteld om grotere slotjes aan de kettingen te zetten, zodat ze de kettingen zelf ook dicht zal kunnen krijgen. Ook wilde ik aan het begin en aan het eind van het verlengkettinkje een groot ringetje maken. Dit leek haar ook een goed idee.
Maar welke slotjes denken jullie dat het handigst zijn? Grote karabijnslotjes? Of die ronde slotjes in het groot? (Kan het niet zo duidelijk uitleggen maar hoop dat jullie het begrijpen) Of hebben jullie nog een andere suggestie?
Ik hoor het graag en alvast bedankt! :)

Liefs Loes
Afbeelding Liefs Loes Afbeelding

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » zo 10 jul 2005 17:10

Misschien een magneetslotje?
Bye bye, Ezther.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 10 jul 2005 17:56

Ik zou kiezen voor karabijnslotjes. Ik geef wel eens workshops in een verzorgingshuis en die mensen vonden die grote karabijnslotjes prima. Ik koop ze bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Ook kapittelslotjes zijn handig en inderdaad magneetslotjes. Alleen kun je bij magneetslotjes geen verlengketting doen. Het kan wel maar je kunt de lengte dan niet meer variëren.

EllenV
Bead Believer

Bericht door EllenV » zo 10 jul 2005 17:56

Ik denk dat je een kapittelslot daar wel voor kunt gebruiken. Zo'n rond met een stokje wat daar doorheen gaat. Werkt goed bij mensen met reuma handen, dus vast ook bij die mevrouw. :wink:
Groeten Ellen

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » zo 10 jul 2005 20:46

Bedoelde met die ronde slotjes geen kapittelslotje... uhm....
deze in het groot:

Afbeelding

Dacht dat ik die ook een keer ergens had gezien in een grote uitvoering...
Kapittelslot is op zich wel handig dichtkrijgen en magneetslotje ook, maar ze wilde er graag een verlengkettinkje aan, dus in dat opzicht is het wat minder geslaagd... Maar een groot karabijnslotje werkt in ieder geval dus? En heeft iemand ook ervaring met het soort op de foto?

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 10 jul 2005 20:50

Die ronde lijken me niet het handigste hoor. Daar heb ik zelf al moeite mee en ik heb niks aan m'n handen. Kapittel lijkt me het beste, maar een verlengkettinkje wordt dan moeilijk.
Of op elastiek rijgen, dan kan ze het over haar hoofd doen.
Kralen make the world go round!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 10 jul 2005 20:51

Ja ik heb ze ook in het groot gehad maar ik vond het niet mooi, de mensen vonden zelf ook de karabijnslotjes mooier. Bij veerringslotjes moet je goed opletten of je wel goede kwaliteit hebt, dat het slotje goed sluit.

nathalie_25
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » ma 11 jul 2005 05:16

Armande schreef:Die ronde lijken me niet het handigste hoor. Daar heb ik zelf al moeite mee en ik heb niks aan m'n handen. Kapittel lijkt me het beste, maar een verlengkettinkje wordt dan moeilijk.
Of op elastiek rijgen, dan kan ze het over haar hoofd doen.
Weet je dat dit heel generatieverschillend (stom woord haha!) is?
Mijn oma en mijn vader (okee twee generaties) kunnen alleen maar met deze slotjes omgaan, karabijnslotjes krijgen ze niet open!!!
Ik denk dat deze in het groot daarom best wel geschikt kunnen zijn.

loes
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door loes » wo 13 jul 2005 11:58

Bedankt voor de reacties. :)
Ik ga toch maar voor de karabijnslotjes denk ik, omdat die toch mooier zijn en omdat oudere mensen die ook goed dicht kunnen krijgen.
Nogmaals bedankt!! :D

Gesloten