even een vraag hoop dat iemand het antwoord heeft!
ik had een bestelling vanuit belgie hartstikke leuk natuurlijk ik mijn rekeningnr doorgegeven plus iban en bic nr zij het geld overgemaakt, maar het geld kwam na een tijdje terug op haar eigen rekening! weet iemand hoe dat nu precies in zijn werk gaat? vermeldt je de nummers bij mededelingen of moet je naar de bank om aan te geven dat je naar het buitenland wil storten? of zijn er mischien speciale overschrijvingskaarten?
en nu had ze gevraagd of ik het dan niet onder rembours kon versturen, ik heb op de site van tpg post gekeken maar kan niet vinden hoe dat dan moet, ik zit dus vast! hoop dat iemand mij kan helpen anders moet ik helaas de bestelling annuleren.
groetjes patries.
betalen vanuit belgie?
hi,
als ze iban en dergelijke onder opmerkingen heb geschreven kan het volgens mij inderdaad niet goed gaan. de iban nummers en dergelijke moeten niet onder opmerkingen, je moet het opschrijven in het juiste vakje, dus je moet het duidelijk overmaken via een buitenlandse overschrijvingskaart.
ik zou zeggen: laat haar kijken welke gegevens zij had ingevoerd en waar, het kan ook zijn dat ze 1 getalletje verkeerd heb ingevoerd ofzo.
als ze iban en dergelijke onder opmerkingen heb geschreven kan het volgens mij inderdaad niet goed gaan. de iban nummers en dergelijke moeten niet onder opmerkingen, je moet het opschrijven in het juiste vakje, dus je moet het duidelijk overmaken via een buitenlandse overschrijvingskaart.
ik zou zeggen: laat haar kijken welke gegevens zij had ingevoerd en waar, het kan ook zijn dat ze 1 getalletje verkeerd heb ingevoerd ofzo.
- danielle
- Bead Dreamer
- Contacteer:
hi,
Ik heb pas geleden ook een betaling uit Belgie ontvangen met iban en bic nr. De betaling was via het belgische bankkantoor gedaan. Helaas was 1 van de nummers (iban of bic) niet op de betalingsopdracht vermeld, daardoor moest ik alsnog (ong.) 3.50 euro kosten betalen. Dus LET OP dat zowel het IBANnr als het BICnr. op de betalingsopdracht vermeld worden. Anders is het dus niet gratis.
Ik heb pas geleden ook een betaling uit Belgie ontvangen met iban en bic nr. De betaling was via het belgische bankkantoor gedaan. Helaas was 1 van de nummers (iban of bic) niet op de betalingsopdracht vermeld, daardoor moest ik alsnog (ong.) 3.50 euro kosten betalen. Dus LET OP dat zowel het IBANnr als het BICnr. op de betalingsopdracht vermeld worden. Anders is het dus niet gratis.
Groetjes, Danielle