kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door Sandra » ma 03 dec 2012 13:35

Ik zat er al 'n tijdje aan te denken eens wat clips te gaan maken en die op youtube te zetten. Een tijd terug heb ik ook erover gevraagd op facebook.com/kralen (20 oktober met een Jip en Janneke clip erbij ;) http://www.youtube.com/watch?v=qLvdSEXE_-g" onclick="window.open(this.href);return false; ) maar daar kreeg ik niet veel reacties op. Bij mijn laatste poll http://www.kralen.com/Home/Welkom/Nieuw ... rwerp=poll" onclick="window.open(this.href);return false; kreeg ik wel te horen dat velen het leuk zouden vinden.

Nu zijn mijn vragen:
- zijn er misschien voorbeelden van 'youtube kanalen' (dus iemand die clips erop zet) die jullie graag volgen, waarvan je de uitleg goed vindt?
- wat voor technieken bekijk je vooral op youtube?

Ik wil beginnen met clips voor beginners, bv hoe kettelen, hoe sieraad afwerken met knijpkraal en kalot. Ik twijfel tussen korte clips (1 clip over kettelen met kettelstift, 1 clip over kettelen met verzilverd draad) of wat uitgebreidere clip (1 clip over kettelen waarbij zowel kettelstift als verzilverd draad aan bod komt). Wat zou volgens jullie het beste zijn? Ikzelf heb nooit zoveel geduld voor lange clips....

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door narda » ma 03 dec 2012 13:55

ik zou het reuze vinden om zoiets te zoeken op youtube. ik ga daar al veel kijken maar sommige zijn wel lang ook wel omdat het dan goed uitgelegd wordt maar ik ben het soms al beu voor het einde.
dus korte clips voor mij , ik zou graag een clip zien hoe je een ster maakt er zijn hier al een paar voorbeelden geweest van een zekere sabine? ik ben een beginner die van alles wil leren ;)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door Zina » ma 03 dec 2012 14:47

Och wat een leuk onderwerp, eindelijk eens een waar ik aardig wat vanaf weet :D Wil je het kanaal vooral voor het forum maken of wil je een wijder publiek trekken? Hoe regelmatig zal je er een filmpje op zetten? Ga je filmen of wil je foto's maken?

Ik raad dan aan clips in het nederlands te gaan maken, In het engels zijn er al veel clips van de dingen die je hierboven beschrijft. Aan de andere kant, wil je echt beadwork enzo laten zien zou ik het weer in het engels doen als je voor het wijdere publiek gaat

Aunties beads bijvoorbeeld, die maakt ook dat soort filmpjes. Kijk daar maar eens! En misschien in jou lijn (met kralenwinkel) offthebeadedpath. Zij heeft zelf ook een winkeltje en maakt ook pakketten van de dingen die ze laat zien. Erg leuk ook voor beginners.

Ik kijk zelf graag naar de echte beadwork clips die goed stap voor stap zijn uitgelegd. Ik volg ook veel kanalen van andere talen. Het maakt me niet uit of het een clip van een uur of van 5 minuten is, zolang het maar makkelijk te begrijpen is.

Graag zou ik nog wat meer wire work sieraden zien die WEL goed uitgelegd zijn.

Narda, bedoel je de patronen van Sabinne Lippert? Want die mogen niet gedeeld worden vanwege copyright.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door narda » ma 03 dec 2012 15:19

ja ik zou gewoon graag weten hoe je aan zoiets beginy , hoeft niet echt van har te zijn maar de manier hoe zoiets maakt.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door Ingeborg76 » ma 03 dec 2012 15:29

narda schreef:ja ik zou gewoon graag weten hoe je aan zoiets beginy , hoeft niet echt van har te zijn maar de manier hoe zoiets maakt.


Er zijn een aantal patronen vrijgegeven voor download via de website van Sabine Try to bead, kijk daar eens.


Voor wat betreft de clips: graag kort en bondig, NL en misschien inderdaad met combi van Creadream. Daar heb je bijvoorbeeld een idee van de Jasseron armband laten zien maar t is mij niet heel duidelijk, misschien zoiets als voorbeeld?
http://www.creadream.nl/techniek_benodi ... on-armband

Ik kijk ook veel bij Auntie Beads, vaak kijk ik eerst en dan zet ik de clip opnieuw aan terwijl ik zelf aan de slag ga...
Groetjes Ingeborg

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door JMHols » ma 03 dec 2012 16:04

Ik bekijk nooit Youtube filmpjes, dat gaat mij allemaal te snel.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door Sandra » ma 03 dec 2012 17:38

Bedankt voor de snelle reacties allemaal. :D
@Narda: ik kan alleen clipjes maken over hele algemene technieken of technieken die ik zelf heb bedacht (dat laatste zal niet snel voorkomen ;) ben niet zo creatief en heb er ook erg weinig tijd voor). 'n Patroon precies zoals die van Sabine zal dus niet lukken, of het moet 'n basis zijn zoals hoe draad aanhechten en hoe rond rijgen, maar dus niet specifiek haar patroon. Tenzij het 'n patroon is die gratis op haar site te downloaden is en ik van haar toestemming heb gekregen. Maar dat zal niet snel gebeuren wegens tijdgebrek....
Zina schreef:... Hoe regelmatig zal je er een filmpje op zetten? Ga je filmen of wil je foto's maken?
...
Graag zou ik nog wat meer wire work sieraden zien die WEL goed uitgelegd zijn.
..
Bedankt voor je nuttige tips :D :bedankt:
Het zal om een filmpje gaan, het is dan voor kralen.com, zal dus niet zozeer op het forum vermeld zijn. Ik dacht ook aan Nederlands omdat Engelse clips al vaak te vinden zijn. Bedankt voor de voorbeelden, ik zal er eens naar kijken. Wire work heb ik nog geen ervaring mee :( heb al stapel boeken gekocht en mooie sterling zilver wire, maar de tijdgebrek....Misschien dat ik eens iemand kan vinden die voor mij 'n opname kan maken, dat ik de film bewerk en op youtube zet, maar dat zal nog even duren.

@Ingeborg: bedankt voor de tip. Bv jasseron armband kan ik zeker eens voordoen.

@JMHols: ik begrijp wat je bedoel. Ik probeerde ooit haken zo te leren, ging mij ook steeds te snel. Voor kralencreaties heb ik tegelijk weer geen geduld, wil snel via foto's kunnen zien wat er ongeveer gebeurd ipv stap voor stap. Maar kan me voorstellen dat het vooral voor starters fijn is, bv hoe kalot vast zetten.

nogmaals bedankt allemaal, ik zal eens naar de voorbeelden gaan kijken. Als iemand anders nog tips of opmerkingen heeft, ik hoor het graag!

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door MB » ma 03 dec 2012 18:45

Ik heb nog een tip, weet alleen niet of dat kan, maar ik ben ernstig slechthorend, ondertiteling
vind ik altijd prettig, uiteraard kan ik het altijd nog visueel volgen.
~Groetjes Margriet~

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door Zina » ma 03 dec 2012 19:46

:D Nou Sandra, dan zou ik gewoon lekker allemaal korte filmpjes erop zetten! Dan kan iedereen precies aanklikken wat hij/zij nodig heeft! En het maakt dan ook niet uit dat het filmpje maar 30 seconden duurt bijvoorbeeld, als er maar in die 30 seconden precies duidelijk is wat je moet doen. Een kind van 10 moet het ook kunnen zegmaar :P Als je het toch vooral voor kralen.com doet, dan zou ik er alles opzetten wat jij nuttig acht om basis sieraden te maken.

Ja een keer een leuke wire creatie, daar zou je me erg blij mee maken! Het hoeft ook niet erg moeilijk te zijn, al zouden het simpele oorbellen of zoiets zijn :D

Misschien ook leuk zijn filmpjes met bijvoorbeeld;
Hoe stel je nou een sieraad bij elkaar? (tussenkralen, hoofdkralen, sluiting enz.)
Wat voor stijl sieraad wil je maken? (baroque, vrolijk, eenvoud, druk enz.)
Welke kleuren passen bij elkaar? (en welke vloeken juist)
Wat heb je nou echt nodig om te beginnen met sieraden maken? (kralenbird, tangetjes enz)
Waar moet je bij oppassen met kralen kopen (maten, materiaal, allergie enz.)

Het zijn maar wat ideetjes maar misschien heb je er wat aan. Het zijn iig de eerste dingen die mij in het hoofd springen als ik aan mijn beginnerstijd denk.
Altijd aan het kralen...

Lian

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door Lian » wo 05 dec 2012 12:30

JMHols schreef:Ik bekijk nooit Youtube filmpjes, dat gaat mij allemaal te snel.
Janne marie ik kan het dan ook niet bijhouden,maar je kunt hem toch ook op pauze zetten.
En dan weer op play of terugspoelen wat je maar wilt.

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: kralen.com op youtube - wat voor clips gewenst?

Bericht door narda » wo 05 dec 2012 13:34

'n Patroon precies zoals die van Sabine zal dus niet lukken, of het moet 'n basis zijn zoals hoe draad aanhechten en hoe rond rijgen, maar dus niet specifiek haar patroon.

de basis zou voor mij ook al goed zijn hoor , ik snap gewoon niet hoe je een kraal binnen andere kralen kunt houden :oops: ik zie zulke mooie stukken met een grote kraal int midden en dan die kleintjes errond zou ik graag kunnen
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gesloten