CreaDream gaat vernieuwd worden...wensen of tips?

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
CreaDream gaat vernieuwd worden...wensen of tips?

Bericht door Sandra » zo 10 jan 2010 16:54

Rond September vorig jaar is Kralen.com vernieuwd en dat beviel erg goed, dus CreaDream gaat nu ook vernieuwd worden. :) Paar voorbeelden van verandering:
- grotere resolutie, zodat je meer foto's per pagina kan zien.
- nieuwe lay-out, bv mooiere logo bovenaan, leukere kleuren
- winkelwageninhoud altijd rechts zichtbaar, zodat je meteen ziet wat je hebt toegevoegd.
- meer zoekmogelijkheden, zoals op maat van de kralen, maar ook op thema, bv alle kralen / bedels / draad / slotjes die bij de lente passen.

Nu is mijn vraag: zijn er nog specifieke wensen, ideeen of tips? Dingen die je graag anders zou willen zien? Of dingen die je erg fijn vindt en juist zo moet blijven? Is de huidige zoekfunctie duidelijk of zou je dat graag anders willen? Bv zowel op volgorde type-kleur-vorm als volgorde type-vorm-kleur kunnen zoeken?

Alvast bedankt voor input!

Tinkywinky
Bead Interested

Re: CreaDream gaat vernieuwd worden...wensen of tips?

Bericht door Tinkywinky » zo 10 jan 2010 18:14

Oe oe ik weet er een die ik graag op je site zou willen zien.
Het woord "volgende" en "vorige"
En daar bedoel ik mee dat als je bv naar de categorie kralen gaat, dan zie je bovenaan de pagina nummers.
Je moet nu steeds op het paginanummer klikken om naar de volgende bladzijde te komen, maar ik zou graag op volgende klikken.
Het voordeel van een "volgende" en "vorige" knop, is dat je je muis op 1 plek kunt laten staan en dus enkel maar hoeft te klikken.

Bij die zelfde categorie kralen, kun je kiezen voor materiaal, vorm en kleur, maar wat ik mis is kiezen op maat. Bijvoorbeeld 4mm, 6mm, 8mm enz.

Heb ik je hiermee kunnen helpen?

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » zo 10 jan 2010 18:35

Spannend allemaal weer Sandra! :D En veel werk ook. Wat ik in ieder geval zeker niet wil missen is dat je kunt zien wat je ooit besteld hebt. Heel handig! Zoeken op maat zou ik ook een welkome aanvulling vinden. Ik vraag me af hoeveel producten er nu in 1 scherm zichtbaar gaan worden en of je dan moet scrollen? Ik vind het juist heel fijn dat je nu niet hoeft te scrollen maar in 1 oogopslag alles van die pagina ziet. Het winkelmandje in beeld lijkt me idd heel handig.

Crearen
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Crearen » zo 10 jan 2010 19:43

Ik zou het handig vinden als je meerdere artikelen op een pagina kan selecteren ( incl. het aangeven van aantallen) en dan met 1 knop bijvoorbeeld 'stop in uw winkelmandje' in je winkelmand kan stoppen.
Hoewel het op je site super snel gaat, is het misschien makkelijker dan alles afzonderlijk in je winkelwagen doen en je hoeft niet door te klikken om hoeveelheden aan te geven.
Helemaal handig zou zijn als je met een Mouse-over alle gegevens over het artikel kan zien, dat wat nu te lezen is als je op het artikel klikt.

succes met de hoeveelheid werk

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 10 jan 2010 20:42

:D Dank je wel, nuttige reacties zijn dit! Sommige dingen was ik al van plan maar het is fijn te weten dat het belangrijk is.
Tinkywinky schreef:..
...
Het voordeel van een "volgende" en "vorige" knop, is dat je je muis op 1 plek kunt laten staan en dus enkel maar hoeft te klikken.
Oeh daar heb je helemaal gelijk in ja, dank je wel! Die mogelijkheid zal er zeker komen....misschien dat ik zelfs kijk of ik het binnenkort al kan toevoegen. Mogelijk maken is niet veel werk, maar scheelt wel veel tijd als je aan het shoppen bent inderdaad! Bedankt! Dit is typisch zo iets wat ik (die heel gericht zoekt als er wat in winkelwagen gedaan moet worden voor klant) niet mis maar wat je als klant wel erg fijn kan vinden.
De Sierkip schreef:... Ik vraag me af hoeveel producten er nu in 1 scherm zichtbaar gaan worden en of je dan moet scrollen? Ik vind het juist heel fijn dat je nu niet hoeft te scrollen maar in 1 oogopslag alles van die pagina ziet. ...
Ik wil rechts een pulldown menu maken waarmee je kan aangeven hoeveel foto's je per pagina wilt, dit omdat de grootte van schermresolutie verschild en de 1 niet wil scrollen en de ander zoveel mogelijk op 1 pagina wil zien. Dus je kan dan wel alles in 1 oogopslag zien. :)
Crearen schreef:Ik zou het handig vinden als je meerdere artikelen op een pagina kan selecteren ( incl. het aangeven van aantallen) en dan met 1 knop bijvoorbeeld 'stop in uw winkelmandje' in je winkelmand kan stoppen.
...
Ik snap precies wat je bedoelt! Over het algemeen is het helaas niet zomaar mogelijk, dan moet er erg veel veranderd worden aan de code. MAAR, het zal wel mogelijk zijn dat je erop klikt en het meteen in winkelwagen is zonder dat de pagina opnieuw laadt. :D Ik kwam het 'n keer tegen bij 'n webwinkel en dacht meteen 'wow dat wil ik ook!'. Dus je stopt niet meerdere artikelen in 1x in winkelwagen, maar de pagina hoeft niet steeds opnieuw te laden. Op http://www.decocha.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je 'n voorbeeld vinden, daar gaat het meteen in winkelwagen (die is ook door studio borger gemaakt, die nu dus ook voor mij bezig is. :)
Crearen schreef:....
Helemaal handig zou zijn als je met een Mouse-over alle gegevens over het artikel kan zien, dat wat nu te lezen is als je op het artikel klikt.
....
Ah iets waar ik zelf nog niet aan dacht, maar wellicht wel handig is. :) Op zich is het eenvoudig mogelijk, ik moet alleen opletten dat het niet voor irritatie kan zorgen. Soms ga je er ook per ongeluk overheen en dan verschijnt er al meteen wat. Verder heb ik wel vaak ook een verwijzing naar artikelen die erbij passen, zelfde kleur maar andere vorm, etc, dat krijg je dan alleen te zien als je erop klikt. Maar het idee dat je niet erop hoeft te klikken en dus weer terug moet is goed. Ik zal deze onthouden! :)

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » ma 11 jan 2010 14:08

Sandra schreef:
De Sierkip schreef:... Ik vraag me af hoeveel producten er nu in 1 scherm zichtbaar gaan worden en of je dan moet scrollen? Ik vind het juist heel fijn dat je nu niet hoeft te scrollen maar in 1 oogopslag alles van die pagina ziet. ...
Ik wil rechts een pulldown menu maken waarmee je kan aangeven hoeveel foto's je per pagina wilt, dit omdat de grootte van schermresolutie verschild en de 1 niet wil scrollen en de ander zoveel mogelijk op 1 pagina wil zien. Dus je kan dan wel alles in 1 oogopslag zien. :)
Perfecte oplossing!!
Crearen schreef:....
....
Sandra schreef:Ah iets waar ik zelf nog niet aan dacht, maar wellicht wel handig is. :) Op zich is het eenvoudig mogelijk, ik moet alleen opletten dat het niet voor irritatie kan zorgen. Soms ga je er ook per ongeluk overheen en dan verschijnt er al meteen wat. Verder heb ik wel vaak ook een verwijzing naar artikelen die erbij passen, zelfde kleur maar andere vorm, etc, dat krijg je dan alleen te zien als je erop klikt. Maar het idee dat je niet erop hoeft te klikken en dus weer terug moet is goed. Ik zal deze onthouden! :)

Moet zeggen dat ik het juist irritant vind als er zonder klikken van alles verschijnt waar je met de muis overheen gaat... :oops:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 11 jan 2010 16:08

Goed dat je het erbij zegt hoor ;) ikzelf zeg ook, je moet wel opletten dat het niet voor irritatie gaat zorgen. Maar tips / ideeen zijn altijd welkom, voor hetzelfde geld krijg ik daar weer een idee van die voor iedereen fijn is en voor niemand irritatie. ;)

Ik vind het vooral lastig of ik de zoekfunctie bij het linkermenu zo moet laten, of moet veranderen. Ik was van plan het zo te laten maar kreeg de tip van iemand links de categorieeen te tonen (dus als menu / lijstje, niet zoals nu dat je op pulldownformulier moet klikken), met daaronder (als je erop geklikt heb) de types, en dan bovenaan de productenpagina de mogelijkheid het verder te verfijnen met kleur, vorm, maat. Dus links categorie en type, midden bovenaan de overige eisen. Voordeel is dat categorieeen meteen zichtbaar zijn, nadeel volgens mij is dat het voor verwarring kan zorgen, dat je deels via linkermenu en deels via midden boven zoekt.

Beetje lastig uit te leggen, hoop dat het duidelijk is :oops: .

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » ma 11 jan 2010 17:49

Sandra schreef:Ik vind het vooral lastig of ik de zoekfunctie bij het linkermenu zo moet laten, of moet veranderen. Ik was van plan het zo te laten maar kreeg de tip van iemand links de categorieeen te tonen (dus als menu / lijstje, niet zoals nu dat je op pulldownformulier moet klikken), met daaronder (als je erop geklikt heb) de types, en dan bovenaan de productenpagina de mogelijkheid het verder te verfijnen met kleur, vorm, maat. Dus links categorie en type, midden bovenaan de overige eisen. Voordeel is dat categorieeen meteen zichtbaar zijn, nadeel volgens mij is dat het voor verwarring kan zorgen, dat je deels via linkermenu en deels via midden boven zoekt.

Beetje lastig uit te leggen, hoop dat het duidelijk is :oops: .
Ik heb even goed gekeken naar de site en hoe je het dan bedoelt, denk wel dat ik het snap en ik ben het met je eens dat dat voor verwarring kan zorgen. Dat de categorie zichtbaar blijft lijkt me heel goed. Maar kan het dan niet zo dat je het verfijnen niet in het midden doet, maar gewoon als pulldownformulier onder de types hangt?? Dus eigenlijk bijna zoals het nu is, behalve dat de categorie zichtbaar blijft. In het midden boven bedoel je daar dan mee op de plek waar nu de paginanummers staan? Dat zou ik niet doen, sorry :oops: dat ik het zo zeg, maar dan wordt het onoverzichtelijk denk ik. Je ziet ook wel eens dat de subcategorie dan in het midden zichtbaar wordt met afbeeldingen en onder categorie links ook nog in woorden. Maar dan is er vaak geen mogelijkheid om verder verfijnd te zoeken. Gezien je dat wel hebt (gelukkig :wink: ) kom je dan in ruimteproblemen, denk ik?? Ben geen webbouwer, hihi! :wink:
Ik denk dat als je kiest voor veel en verfijnd kunnen zoeken, je de knoppen daarvoor zo veel mogelijk bij elkaar moet houden. Wat een gebrianstorm, nou ik hoop dat je er wat aan hebt!

AnitaD
Bead Fan

Bericht door AnitaD » ma 11 jan 2010 18:48

Het zoeken op maat zou voor mij een aanwinst zijn, de rest van de ideeen klinken ook goed.
Ik ben benieuwd! :banaan:

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » ma 11 jan 2010 19:19

Crearen schreef:
Ik zou het handig vinden als je meerdere artikelen op een pagina kan selecteren ( incl. het aangeven van aantallen) en dan met 1 knop bijvoorbeeld 'stop in uw winkelmandje' in je winkelmand kan stoppen.
...
Ik snap precies wat je bedoelt! Over het algemeen is het helaas niet zomaar mogelijk, dan moet er erg veel veranderd worden aan de code. MAAR, het zal wel mogelijk zijn dat je erop klikt en het meteen in winkelwagen is zonder dat de pagina opnieuw laadt. Ik kwam het 'n keer tegen bij 'n webwinkel en dacht meteen 'wow dat wil ik ook!'. Dus je stopt niet meerdere artikelen in 1x in winkelwagen, maar de pagina hoeft niet steeds opnieuw te laden. Op http://www.decocha.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je 'n voorbeeld vinden, daar gaat het meteen in winkelwagen (die is ook door studio borger gemaakt, die nu dus ook voor mij bezig is

Dit vind ik nou ook handig. Heb even gekeken bij de site die je noemt, dat is wel heerlijk hoor. En als ik het goed onthouden heb, krijg je dan bij Creadream ook je winkelwagentje te zien in je normale scherm... lijkt me ook helemaal geweldig :D :D
Groetjes Ellen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 13 jan 2010 13:53

Tinkywinky schreef:Oe oe ik weet er een die ik graag op je site zou willen zien.
...
Ik kon het niet laten deze functie alvast toe te voegen. Kan je even kritisch kijken naar http://www.creadream.nl/producten.php?s ... dachtnaam=" onclick="window.open(this.href);return false; en laten weten of het zo duidelijk is? Als er geen vorige of volgende link is laat ik de woord toch staan, zodat de locatie van de link steeds precies hetzelfde is.

Algante
Moderator

Bericht door Algante » wo 13 jan 2010 17:18

Ik ben overwegend hartstikke blij met de opzet van creadream, ook lekker snel. Geweldig vind ik het overzichtje 'Artikelen binnen dezelfde productgroep'.

Is het wellicht in de nieuwe opzet mogelijk bij 'tijdelijk uitverkocht' aan te klikken dat je graag een emailtje wilt als het weer in voorraad is?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 13 jan 2010 17:45

Algante schreef:...
Is het wellicht in de nieuwe opzet mogelijk bij 'tijdelijk uitverkocht' aan te klikken dat je graag een emailtje wilt als het weer in voorraad is?
:D Technisch gezien is alles mogelijk, dit dus ook, ik had er al soms aan gedacht. Ik twijfel alleen omdat het kan zijn dat er iets is uitverkocht, er een bestelling geannuleerd wordt of dat er bv nog 2 zakjes over blijken te zijn, en er dan vervolgens 10 mensen mail krijgen dat het weer te koop is. Lijkt me erg irritant als je dan meteen wil gaan kopen en het alweer op blijkt te zijn. Maar ik zou kunnen zorgen dat de mail alleen automatisch gestuurd wordt als er bv minimaal 50 zakjes weer op voorraad zijn. Ik zal dit idee in ieder geval noteren! Het is misschien even wat werk, maar eigenlijk wel goed idee! Ik krijg regelmatig de vraag wanneer ... weer op voorraad is. Ik kan dan wel een schatting geven, en zeggen dat het in de volgende nieuwsflits weer te zien is. Maar met dit idee kunnen degenen die ook niet aangemeld zijn voor nieuwsflits op de hoogte gebracht worden, zonder dat ik het allemaal moet noteren en steeds moet kijken of ik iemand moet mailen zodra er weer 'n lading kralen aan is gekomen.
Algante schreef:..Geweldig vind ik het overzichtje 'Artikelen binnen dezelfde productgroep'.
...
:D Leuk om te weten dat je er wat aan hebt! Ik koppel ook graag artikelen aan elkaar met bv andere vorm / zelfde kleur of dat binnen dezelfde categorie valt, moet alleen opletten dat ik er vaak genoeg de tijd voor neem, dat koppelen kan ik helaas niet automatiseren. ;)

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 13 jan 2010 21:23

Geen mouse over aub ;)
Vorige en volgende: Super
Menu zo overzichtelijk mogelijk houden en op 1 plek :)
Geweldig dat meteen in het wagentje!
Verlanglijstje en overzicht wat je ooit besteld hebt: houden zo :thumb:

Zo, dit was even kort maar krachtig mijn mening zo even snel :lol:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 13 jan 2010 21:48

:lol: duidelijker kan het niet!

Gesloten