Eigen portfolio aanmaken met je creaties

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
Eigen portfolio aanmaken met je creaties

Bericht door Sandra » zo 15 mar 2009 13:45

Er zijn inmiddels al meer dan 10.000 creaties geupload naar Kralen.com. :) De script is echter flink aan vernieuwing toe en ik zou het heel fijn vinden als jullie een beetje kunnen meedenken. Het lijkt me bv leuk als je ook eenvoudig per persoon haar creaties kan bekijken. Soort van online portfolio. Alsof je dan zelf eenvoudig een sieradensite kan opstellen! :D Ik heb al de domeinnaam mijnsieraden.com en je kan dan bv 'n eigen site aanmaken zoals sandra.mijnsieraden.com .

Nu is mijn vraag: zouden jullie alsjeblieft kunnen meedenken wat je zoal fijn zou vinden, wat je wensen zullen zijn voor zo 'n portfolio? Hoe de site zou moeten lijken bijvoorbeeld?

Je kan bijvoorbeeld tijdens het uploaden aangeven of de creatie te koop is (en zo ja welke prijs), of bv 'niet te koop', of bv 'verkocht, kan iets soortgelijks in opdracht maken'.

Ik vraag me vooral af hoe de site zou moeten lijken wat jullie betreft. Bv links menu met lijstje van kettingen, armbanden, set. En dat als je erop klikt je wel nog kleurselectie kan aangeven, of bv sorteren op prijs of sorteren op datum.

Of zijn er juist mensen die puur een portfolio maken om inspiratie uit te wisselen en dan liever zoekmogelijkheden hebben zoals rijgen, kettelen, wire, etc?

Heel misschien is het ook mogelijk een winkelwagensysteem toe te voegen maar dat kan ik nog niet beloven. ;) Wel kan je dan sowieso ook een profielpagina aanmaken en contactgegevens plaatsen.

Kortom, alle tips zijn welkom! :D Alvast bedankt!

Cariina-
Bead Believer
Contacteer:

Re: Eigen portfolio aanmaken met je creaties

Bericht door Cariina- » ma 16 mar 2009 14:33

Ik heb een pm gestuurd.

Lindje
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Lindje » di 17 mar 2009 19:35

Ik vind het een goed idee om door middel van een portfolio je creaties te laten zien en bewaren.
Ik zou het zo maken dat het mogelijk is om op techniek te selecteren. Dat vind ik nu wel makkelijk. Verder zoek ik ook vaker op een bepaalde kleur.
Sorteren op prijs of datum hoeft voor mij niet perse.

Ik zie het aangeven of een sieraad te koop is echt als een luxe. Het is handig om dit aan te geven. Ik vind het zelf wel interessant om eventueel te verwijzen naar de website van iemand. Ik kijk graag op sites van anderen om te kijken wat ze nog meer maken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes ermee!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 17 mar 2009 20:42

bedankt voor de moeite! dat van doorsurfen naar de site en alleen zoeken naar sieraden die ook te koop zijn zullen sowieso al mogelijk zijn. :)

Cariina-
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Cariina- » di 17 mar 2009 21:37

Graag gedaan natuurlijk!

Erg leuk dat je zoiets in elkaar gaat (laten) knutselen ^^.

Romana
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Romana » di 17 mar 2009 21:53

Het is een leuk idee! Maar de prijs e.d. hoeft denk ik niet echt. De meesten hier maken toch zelf sieraden, dus denk niet dat ze een sieraad van iemand anders kopen(lijkt mij). Eventueel zou je er een e-mailadres bij kunnen zetten voor eventuele vragen e.d.

Ben benieuwd wat er uiteindelijk komt!
Liefs Romana

neal_01
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door neal_01 » do 14 mei 2009 13:34

Hai Sandra,

Persoonlijk lijkt mij het heel prettig om een persoonlijk portfolio met foto's van creaties te kunnen aanmaken/ hebben/ opbouwen.
Zelf heb ik namelijk niet in eerste instantie de behoefte creaties te verkopen, maar wel om ze te laten zien op een toegankelijke plek. Zelf zet ik wel foto's op hyves bijvoorbeeld, maar daar komen alleen bekenden en kan je niet even snel aan 'n collega een link geven etc.

Het lijkt me inderdaad handig om bij foto's neer te zetten of deze beschikbaar zijn voor de verkoop of niet. Wat betreft menu, dat zou ik links zetten of bovenin en vrij strak houden (zoals ook de lay-out van dit forum is). Ik merk op dat namelijk bij mijnwebwinkel.nl iedereen dezelfde menu's etc heeft, deze zijn wel duidelijk en overzichtelijk.. persoonlijk vind ik de stijling nog wel te wensen overlaten. Daarbij heb ik gekeken naar o.a. http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/sanniesieraden/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Voor een portfolio zou ik sorteermogelijkheden op kleur netjes vinden, op datum is ook wel prettig óf ik zou als standaard hanteren dat de nieuwste creaties automatisch bovenaan worden gezet. Een prijsselectie lijkt me minder nodig, want een portfolio dient niet direct tot de verkoop. Mocht iemand geìnteresseerd zijn, dan zou ik wel daarvoor een duidelijke mogelijkheid maken om contact op te nemen. Winkelwagensysteem lijkt me dan ook totaal niet noodzakelijk.

Uiteraard is het ook om onderling onder de hobby-ers het één en ander uit te wisselen. Bij kralen.com gebruik ik geregeld zoekcriteria op technieken om voorbeelden te vinden.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Mochten er nog meer zaken zijn, dan geef ik graag m'n mening :D
Ik hou me alvast aanbevolen voor een portfolio ~!!

Groetjes Nelleke
Close your eyes .. and dream

neal_01
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door neal_01 » do 14 mei 2009 13:43

Overigens, ik zou het heel fijn vinden als je op een portfolio redelijk grote foto's zou kunnen plaatsen. Een formaat zoals of dit forum bij het showen van creaties is erg prettig (groter mag altijd), ik heb ze op sites veel kleiner gezien en dat spreekt vaak niet genoeg voor de sieraden. Nog grotere variant zou altijd nog gezien kunnen worden door erop te klikken, maar het is wel prettig geen ieniemini afbeeldingen te hebben.
Close your eyes .. and dream

Butterfly_M
Bead Starter

Bericht door Butterfly_M » do 14 mei 2009 16:25

Wat een goed idee zeg! Mij lijkt het helemaal leuk om zo door de creaties van andere creatievelingen heen te bladeren :D

Overigens vind ik het toevoegen van een verkoopfunctie ook behoorlijk positief. Voor zover ik weet is er in nederland geen website zoals marktplaats totaal gericht op sieraden? Dus mocht je zoiets (eenvoudig?) kunnen combineren met een portfolio, denk ik dat je een uniek concept hebt gevonden wat behoorlijk populair kan worden. Niet alleen voor mensen die het leuk vinden hun eigen portfolio te laten zien, maar ook "kopers/bezichtigers" die opzoek zijn naar een uniek sieraad op internet maar moeite hebben de weg te vinden tussen de 100000den webwinkels. [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 14 mei 2009 16:30

Lindebloesem heeft het voor mij super verwoord :D Sluit ik me bij aan :thumb:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 15 mei 2009 14:23

hartelijk dank voor de tips. :) Ik lig nu moe en lui in China te internetten, zal het nog eens rustig doorlezen als ik terug ben. Ze zijn er overigens al mee bezig, binnenkort kan ik het zien op internet. Mocht er iemand zijn die de tijd / zin heeft om dan eens kritisch te kijken, stuur dan alsjeblieft een e-mail naar info@kralen.com . Zodra het online is zal ik het url mailen, dan kan je er rustig naar kijken.

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » vr 05 jun 2009 17:20

Mar-JoYa schreef:Lindebloesem heeft het voor mij super verwoord :D Sluit ik me bij aan :thumb:
Ik ook!!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 08 jul 2009 19:16

Iedereen nog bedankt voor de tips en ideeen. Gelukkig kan ik zeggen dat de meeste ideeen wel al op papier stonden.

Als het meezit kan mijnsieraden.com vanaf halverwege / eind augustus gebruikt worden. Rond eind juli is de eerste test versie online. Is er hier misschien iemand die dan de tijd heeft om het te testen, dus gewoon even als gebruiker te bekijken en daarna feedback te mailen?

De naam is dus MijnSieraden.com...Doel is inspiratie uitwisselen en het verkopen van sieraden eenvoudig mogelijk maken. Als iemand een idee heeft wat slogan betreft....dan zou ik dat heel fijn vinden!! :-D De slogan van Kralen.com is 'inspiratie wissel je uit bij Kralen.com'. De slogan van mijnsieraden.com mag wel meer gaan over het eenvoudig vinden van creaties om te kopen....Mocht iemand een leuke slogan hebben die ik kan gebruiken dan krijgt die een 30,- waardebon van CreaDream! Je kan de slogan mailen naar info@kralen.com . Alvast bedankt voor het meedenken!

Nynke
Bead Interested

Bericht door Nynke » vr 04 sep 2009 08:14

Zo'n eigen online portfolio klinkt fantastisch! Wat super dat je daar mee bezig bent. Hier zou ik zeker gebruik van gaan maken. Tips heb ik niet voor je, het meeste is al wel gezegd hier, maar ik vraag me stiekem wel af of we mijnsieraden.com bijna online kunnen verwachten!
Wingardium leviosa!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 04 sep 2009 08:36

Ik weet nog niet wanneer het online gezet kan worden...de deadline is nu eind September.....de 3de herkansing voor stagaires die niet genoeg tijd ervoor hebben genomen. Dus hopelijk is het vrij snel klaar, zo nee dan heb ik geen idee wanneer het klaar zal zijn.

Toevallig wilde ik hier nog posten: zijn er misschien een aantal die het wel zouden willen testen? Ik mail dan een url waar je het op kan vinden. Je hoeft niet zozeer te testen of het werkt, meer of het duidelijk is, of je het snel snapt, en of er nog verbetertips zijn.

Gesloten