Tsjeschische kralen: voorkeur naar bepaalde kleuren/maten?

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » zo 11 mei 2008 11:45

Ik ben het helemaal eens met Mar-JoYa! Vooral 6 en 8 mm in Transparant en Roze.... :)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 12 mei 2008 12:46

wat vinden jullie trouwens van topaaz kleuren, van dat lichtbruine? populair of niet?

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 12 mei 2008 14:07

Sandra schreef:wat vinden jullie trouwens van topaaz kleuren, van dat lichtbruine? populair of niet?
Ik vind het persoonlijk mooi (gecombineerd met roze bijvoorbeeld :wink: ) dus ook :thumb:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
CreaCorina
Bead Fanatic
Berichten:1955
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 20:58
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Bericht door CreaCorina » ma 12 mei 2008 14:14

Sandra schreef:wat vinden jullie trouwens van topaaz kleuren, van dat lichtbruine? populair of niet?
Lijkt mij ook erg mooi, mooi combineerbaar met paars/roze bijvoorbeeld.
:thumb:
Groetjes van Corina

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » ma 12 mei 2008 19:57

deze zijn prachtig: liefst meerder kleuren van deze maat, Ovaal apart plat - 14 mm zwart
14x10 mm en ovaal plat - wit
20x8 mm

abglans hoeft niet van mij... bv groen, bruin, paars, zwart,, wit, transparant,

en meer van dit melkachtige kleuren : Basiskraal rond 8 mm - donkerroze lila 8x8 mm
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » di 13 mei 2008 14:55

Ooh ja, AB koop ik ook nooit....

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 18 jul 2008 14:01

Er zijn trouwens inmiddels meerdere kleuren toegevoegd. :) Er komen nog meer hoor, moet nog verpakt en gefotograveerd worden.

Ik moet nog artikelen met zelfdfe kleur in andere maat aan elkaar koppelen, maar je kan evt via de productnummer al zien of het precies dezelfde kleur is of een net iets lichtere / donkere. De nummer na het streepje is namelijk de tsjechische kleurnummer. Zo heb ik nu bv paars in 2002, 2004, 2006 en 2008, waardoor het heel mooi subtiel oploopt van licht naar donker. Zo ook bv roze en groen in allerlei tinten. Bruin/topaaz ook, moet die nog online zetten.

Ik heb geprobeerd alle kleuren in 3 maten te kopen, maar die waren niet allemaal op voorraad. Zodra ik weer inkoop zal ik het weer proberen. Mijn doel is lekker veel kleuren in de maten 4, 6 en 8 mm, enkele ook in 10 mm. Geeft lekker veel mogelijkheden dan. :)

Gebruikersavatar
Viola
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:di 15 jul 2008 11:48
Locatie:Den Haag

Bericht door Viola » vr 18 jul 2008 16:00

Ik vind die nieuwe kralen erg mooi, vooral die paarse. :D

Zal ze binnenkort zeker gaan bestellen.

grtjs,
Viola

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 18 jul 2008 16:14

Ja mooi zijn ze he! :D ik vind het vooral leuk dat er zo lekker veel kleurenvarianten zijn. Die subtiele kleurverschillen kunnen dan heel mooi gecombineerd worden. Ik heb dan ook wat sorteerbakjes bij de praxis gehaald om meteen wat van die mooie kralen voor mezelf opzij te leggen. ;) Het uitpakken van bestellingen is werk maar als je dan meteen kralen voor jezelf opzij legt is het net als cadeautjes uitpakken en kan je het niet laten om 's avonds ermee door te gaan. ;)

Het is alleen heeeeeeel irritant als je meestal-maar-niet-altijd-lieve duitse herder van 5 maanden 1 volle bak helemaal omver gooit.... :roll:

Overigens, de tsjechische kralen blijven altijd in mijn assortiment en wil proberen zoveel mogelijk kleuren te verzamelen. Zodra alle tsjechische kralen die ik nu heb online staan ga ik trouwens ook een nieuwe sieradenwedstrijd starten: enige regel is dat er tsjechische kralen van creadream gebruikt moeten zijn. ;) Ben benieuwd hoeveel inzendingen dat op zal leveren! :D

Gebruikersavatar
Viola
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:di 15 jul 2008 11:48
Locatie:Den Haag

Bericht door Viola » vr 18 jul 2008 16:27

Ik vind uitpakken ook altijd leuk, vooral kraaltjes.
Huisdieren willen altijd mee helpen, vooral mijn 2 katten...

Bij het kruidvat hebben ze trouwens ook mooie sorteerbakken.


Wanneer ga je die wedstrijd starten? Leuk hoor, kan ik alvast wat gaan verzinnen. Ben nu nog druk bezig met de "jouw land" wedstrijd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 18 jul 2008 16:37

Ik denk over 1 maand ongeveer, dan zal ze allemaal wel online zijn denk ik....en zal dan wel redelijk wat tijd (paar maanden ofzo?) tijd geven voor iedereen om creaties te maken. je mag dan nl ook zoveel creaties als je wil inzenden. :)

Gebruikersavatar
Mirjam Borger
Bead Addict
Berichten:2170
Lid geworden op:do 22 sep 2005 20:11
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » wo 30 jul 2008 18:37

Ik vind je nieuwe tsjechische facetkralen ook erg gaaf! :D en die ovaalvormige grote kralen die je vandaag hebt toegevoegd vind ik ook super! :D

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 30 jul 2008 19:33

jaaa mooie kleuren zijn die he! :D als er genoeg vraag naar is kan ik het in nog wat kleuren inkopen, twijfel of er genoeg interesse voor is want ja best groot en dus hogere prijs, maar vind de kleuren wel heel mooi.

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 30 jul 2008 19:43

je assortiment tjechische kralen is super....houden zo. Op dit moment heb ik niks nodig, maar ik weet wel dat ik zeker rond september wel een bestelling ga plaatsen...dan ben ik weer in de mood voor herfst/winter.
Ben gek op zwart/grijs, de blauw/zwart achtige kleuren. En dan ev combineren met metalen...lekker stoer, maar toch heeft dat wat chiques. De kleuren die je hebt zijn enorm nu. Heel goed. Prijstechnisch zit je gewoon goed, niemand die kan zeggen dat je hier nu duur mee bent.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 30 jul 2008 20:41

:D dank je wel! ben er zelf ook erg blij mee....vind ze zelf ook heel mooi en het is leuk om zoveel mogelijk kleuren op voorraad te hebben zodat je mooi kan combineren. nee dit blijft zeker in mijn assortiment. het is ook mijn doel alle kleuren in minimaal de maten 4, 6 en 8 mm te hebben, lukt alleen niet altijd, hangt af van wat de leverancier op voorraad heeft. maar zal zeker in mijn assortiment blijven. :)

Gesloten