vraag over kleuren / kwaliteit zilverkleurige kralen

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!

Heb je interesse in antiek-zilverkleurige alloy?

Ja
25
74%
Nee
9
26%

Totaal aantal stemmen: 34

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 apr 2008 11:27

Ik heb een vraagje. Ik heb gemerkt dat er zeg maar verschillende soorten kwaliteiten bestaat tussen zilverkleurige kralen/bedels. Degene die ik al een tijd verkoopt, zijn duidelijk lichtzilver en glad. Nadeel alleen is dat als er een relief patroon is, deze niet zo opvalt. Het is nl helemaal lichtzilver, je ziet geen donkerder kleuren.

Ik heb nu samples gekregen van een iets andere soort, die ik ook weleens bij winkels heb gezien. Het ziet er zeg maar wat antieker uit, donkerder. Je ziet dus wel relief, omdat er ook donkerede kleuren zijn. Het is alleen minder glad zeg maar. Beetje lastig uit te leggen, maar misschien snappen jullie wat ik bedoel. Ik heb hier ook 2 foto's, als voorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding

Het is trouwens alloy, een soort metaal, stuk zwaarder dan de lichtzilvere die ik nu verkoop.

Nu is mijn vraag: vinden jullie dat soort ook mooi? Is de kwaliteit goed genoeg?

Ikzelf vind de lichtzilverkleurige een veel mooiere kwaliteit hebben, maar de antiek zilvere kan soms ook mooi gecombineerd worden. Vooral die bloemetjes rechtsboven vind ik leuk, daar kan je 2 rijen onder rijgen. Ik twijfel alleen of jullie dat soort materiaal mooi genoeg vinden...de zwarte onderkant kan mooi effect geven maar het kan ook overkomen alsof het niet goed genoeg gecoat is....

Alvast bedankt voor jullie input!
Laatst gewijzigd door Sandra op vr 25 apr 2008 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » vr 25 apr 2008 11:29

Ik ben heel tevreden over je lichtzilveren dingen, voordeel van die is dat ik er geen jeukende oren van krijg (bij de oorstekers en bellen) dat heb ik bij die andere wel vaak, maar voor kettingen vind ik die andere er ook wel leuk uitzien
groetjes ikke
Afbeelding

charmart
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door charmart » vr 25 apr 2008 15:49

Ik vind zelf dat antiek-achtige ook wel erg leuk, maar dat is smaak....

Ilsy81
Bead Dreamer

Bericht door Ilsy81 » vr 25 apr 2008 17:21

mooi!
(kan ik vast intekenen voor het bloemetje? wil er wel 10 :wink: )
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

snoep
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door snoep » vr 25 apr 2008 17:25

Ik vind net altijd of het te lang gelegen heeft of een beetje vies is

maar idd smaken verschillen

vind het andere zilver mooier

Margaret

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 apr 2008 17:28

Ilsy81 schreef:mooi!
(kan ik vast intekenen voor het bloemetje? wil er wel 10 :wink: )
:lol: ja mooi is die he! die wil ik ook zeker inkopen. is wel beetje prijzig, geloof rond de 40 cent per stuk of zelfs meer, maar het zal zo mooi vallen volgens mij. :) rijggat is nl duidelijk onderaan, lijkt me heel leuk voor 'n armband.

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » vr 25 apr 2008 18:29

Hallo Sandra,
Waar ik al een tijdje naar op zoek ben is materiaal wat NIET verkleurt.
Als ik mijn sieraden na een tijdje terugzie merk ik dat vaak de zilverkleurige ringetjes, kettelstiften en metaalkralen verkleurd zijn. M.a.w. ik zie de koperen kern. Hier erger ik me mateloos aan en ben dan geneigd het hele sieraad opnieuw te maken. Als ik wist dat het dan ook goed bleef zou ik het accuut doen, maar helaas na een paar maanden is het weer hetzelfde liedje.
Als je materiaal heb wat goed blijft heb je er een klant bij
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 apr 2008 18:36

ik snap precies wat je bedoelt. de lichtzilvere bedels/kralen die ik nu heb, die blijven wel altijd goed. het is speciaal soort kunststof (abs) en ik heb zelf iig nog geen verkleurde gehad.

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » vr 25 apr 2008 18:38

Sandra schreef:ik snap precies wat je bedoelt. de lichtzilvere bedels/kralen die ik nu heb, die blijven wel altijd goed. het is speciaal soort kunststof (abs) en ik heb zelf iig nog geen verkleurde gehad.
Dat is wel fijn, maar ik ben niet zo'n fan van kunststof dus dat is geen optie voor mij.

Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 apr 2008 18:40

waarom niet, als ik vragen mag? ik bedoel, de prijs is veel lager en het verkleurd niet, wat voor nadeel is er dan? het is niet zo dat je meteen kan zien dat het van kunststof is....

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » vr 25 apr 2008 18:47

Je ziet het niet, dat klopt, maar je voelt het wel. Kunststof voelt direct zo goedkoop, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als ik in de winkels van die kunststof kettingen zie, hoeft het voor mij niet meer. Ik gebruik ook nooit kunststof kralen, merendeels kralen van glas of keramiek.

Afbeelding

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » vr 25 apr 2008 19:27

Ik vind de kunststof zilveren kralen van Creadream heel goed. Smaken verschillen inderdaad, maar ik vind de kralen zo mooi netjes, zonder randjes enzo en ze blijven mooi! :D Maar ik heb op een hobbybeurs ook een keer dezelfde kunststof kralen maar dan in het oudzilver gezien. Deze zijn dan wat donkerder in de randjes zeg maar en ze zijn heel mooi :)
Kralenkip....

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » vr 25 apr 2008 19:44

maar dan zit ik nog altijd met die verdraaide ringetjes en kettel/nietstiften die verkleuren

Afbeelding

Annelies1958
Bead Dreamer

Bericht door Annelies1958 » vr 25 apr 2008 20:05

Ohhh, dat opengewerkte blad is MOOIIIII.
Die wil ik wel.

Ik durf ook geen kunststof kralen te gebruiken omdat ik bang ben dat de zilverlaag er af zal slijten ....
En dat bloemetje is een schatje.
Groetjes, Annelies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 apr 2008 20:17

de kunststof zilveren kralen van mij kan je gerust gebruiken want daar is nooit een laagje vanaf gegaan. dat kan ook niet volgens mijn leverancier. echt, verkoop het nu al jaren, en is altijd goed gebleven.

Gesloten