zoekfunctie voorbeeldenpagina

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
zoekfunctie voorbeeldenpagina

Bericht door Sandra » ma 19 jun 2006 10:30

dag allemaal,
Ik heb een vraagje. Maken jullie weleens gebruik van de voorbeeldenpagina op kralen.com, dus http://www.kralen.com/vb_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? Snap je hoe het werkt? Is het handig of erger je je ergens aan? Heb je ideeen hoe het beter kan?

Ik moet het namelijk nakijken zodat je bij technieken eenvoudig meteen de juiste voorbeelden erbij kan zien, en als ik het toch moet gaan nakijken / verbeteren, wil ik graag weten wat jullie ervan vinden.

Alvast bedankt. :)

EstherEnzo
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » ma 19 jun 2006 11:31

Hoi Sandra,

Wat mij opvalt is dat wanneer ik kies voor sieraden ik moet kiezen uit allerlei technieken, misschien zou je eerst het type sieraad kunnen neerzetten en daarna de techniek. Vooral voor mensen die echt een idee zoeken voor bijvoorbeeld een horloge lijkt me dat eenvoudiger...
Lekker dwalen tussen de kralen....

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 19 jun 2006 11:37

uhm...maar dat is nu toch zo? je selecteert eerst onderwerp (rijgen, weven, etc), dan subonderwerp (armband, ketting). dan komen de resultaten en dan kan je het verfijnen met technieken.

moet wel zeggen dat er onder rijgen inmiddels veeeels te veel verschillende technieknamen staan, ik ben al bezig te kijken welke technieken samengevoegd kunnen worden.

maar techniek selecteren is dus niet verplicht.

of bedoel je eerst ketting, armband of horloge selecteren, daarna rijgen, weven of kettelen en daarna precieze techniek?

EstherEnzo
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » ma 19 jun 2006 11:43

sandra schreef:of bedoel je eerst ketting, armband of horloge selecteren, daarna rijgen, weven of kettelen en daarna precieze techniek?
Yes, dat bedoel ik, veel nieuwe kralers kennen de technieken niet maar weten wel dat ze een armband willen maken... vandaar
Lekker dwalen tussen de kralen....

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » ma 19 jun 2006 11:45

ik denk dat ze het laatste bedoelt. mij lijkt dat ook handiger, vaak heb ik namelijk al wel een idee voor wat voor een soort sierraad, maar dan nog niet voor welke techniek.
...:::Floortje:::...

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » ma 19 jun 2006 12:05

Inderdaad, dat was ook een bedenking van mij! Anders dan ga je eerst de armbanden bekijken bij kettelen, dan bij rijgen, ...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 19 jun 2006 12:08

ok, bedankt voor de tip. die 2 kan ik makkelijk omdraaien, dus eerst type sieraad en dan type techniek. ben er wel beetje verbaasd om, want je kan meerdere technieken (rijgen, weven, etc) tegelijk selecteren, en vervolgens bv alleen ketting, dan zie je alsnog alle soorten kettingen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 07 sep 2006 14:45

Helaas nog steeds geen tijd gehad de voorbeeldenpagina te verbeteren. Ik heb inmiddels, even kijken, 2613 voorbeelden. :o Het is alleen heel lastig het allemaal goed in te delen, ik moet de indeling maar een flinke schoonmaakbeurt geven zeg maar. Als mensen nu creaties toevoegen selecteren ze helaas vrij vaak verkeerde onderwerpen. Bv kettelen terwijl het is geregen, of ze nemen onderwerp 'rijgen' en doen als techniek 'kettelen'. Grr wat kost het een tijd om dat allemaal te wijzigen. Op zich logisch dat het gebeurd, de selectbox is zooo lang, vandaar dat ik de indeling wil verbeteren...

Hebben jullie misschien tips?
Ik denk eraan de volgende onderwerpen te maken:
Wire
Figuren
Haken
Kettelen
Knopen
Zelfgemaakte kralen
Punniken
Rijgen eenvoudig
Rijgen ingewikkeld

Met rijgen ingewikkeld bedoel ik speciale rijgpatronen zoals netting, dutch spiral, etc, en rijgen eenvoudig bv spiraalarmband, 1 rij, elastiek, etc. Ben alleen bang dat het verschil niet duidelijk is, een beginner kan iets eenvoudigs zelf wel ingewikkeld vinden. ;) Kan ook 'rijgen met grote kralen' en 'rijgen met kleine kralen' doen, maar een eenvoudig geregen ketting met kleine swarovski kan daar dan ook onder vallen...

Iemand nog tips over indeling? Zou dat heel fijn vinden. :)

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » do 07 sep 2006 14:55

Hoi Sandra
Wat een werk he?
Is misschien rijgen op patroon iets? Ipv rijgen ingewikkeld?
Tis maar een idee hoor, weet niet of t werkt :wink:

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » do 07 sep 2006 15:02

ik zou ind rijgpatronen doen ipv rijgen ingewikkeld
groetjes Annemarie :-)

cleo3-3
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door cleo3-3 » do 07 sep 2006 15:04

misschien ook een item " swarovski "

is niet meteen een techniek maar er zijn er toch meerdere die enkel met swarovski werken
groetjes hilde

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 07 sep 2006 15:10

Hm rijgpatroon klinkt wel beter ja....maar ja kan je bv zwevend of meerdere rijen niet ook als een rijgpatroon zien? Ik niet hoor, maar of anderen het ook zo zien....

onderdeel swarovski is wel leuk idee maar beetje lastig, ik kan maar 1 techniek of onderwerp koppelen aan een voorbeeld, en ik hou het liever netjes via technieken dan via kralen....kan wel doen dat mensen kunnen zoeken op trefwoord, als de persoon het woord swarovski in opmerkingen heb gezet, dan kan het wel gevonden worden.

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 10 dec 2006 20:26

Dit wel een ouder bericht, maar heb toch wel een vraagje.
Ik heb al vaak gekeken bij de voorbeelden.
Soms staat in een nieuwsbrief dat er nieuwe voorbeelden zijn toegevoegd, en dan dnek ik; goh, die nieuwe wil ik even zien....
Bij webwinkels kan je vaak aanklikken wat nieuw is, zou dat ook bij de voorbeelden en instructies kunnen?
What's life whithout beads

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 10 dec 2006 21:13

In de nieuwsbrief staat altijd een link hoor, waar je op kan klikken, dan zie je in 1x alle voorbeelden, gesorteerd op datum waardoor je vanzelf als 1ste de nieuwe zie. Op http://www.kralen.com/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false; zie je onder 'wat is er nieuw' wanneer er het laatst voorbeelden zijn toegevoegd en dan kan je ook op de link klikken. Of bedoel je iets anders?

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 10 dec 2006 21:27

oh jee, wat erg Sandra.....weet je dat ik daar echt nooit opgelet heb...ahum, het kan dus allang, gewoon het nieuwe opzoeken.
bedankt in elk geval.
:oops:
What's life whithout beads

Gesloten