lay-out instructiespagina's

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
lay-out instructiespagina's

Bericht door Sandra » zo 18 jun 2006 18:32

dag allemaal,
Ik wil al heeeel lang kralen.com verbeteren, maar door tijdgebrek en teveel uitstellen kwam het er maar niet van. Nu eindelijk de tijd ervoor genomen en nu wil ik graag jullie kritische feedback. ;)

Momenteel zijn de instructies vaak op een andere manier ingedeeld, ik wil dus 1 vaste manier van indeling.

Ik heb nu bv http://www.kralen.com/page.php?id=256" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.kralen.com/page.php?id=257" onclick="window.open(this.href);return false; . Belangrijkste instellingen zijn:
- dat het ingedeeld is in inleiding, benodigdheden, instructies en tips
- dat de foto's onder de instructies staat, erbij vermeld over welke instructies het gaat
- dat het niet onnodig druk is zoals http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... erp=bloem1" onclick="window.open(this.href);return false; (strepen, plaatjes in het midden terwijl tekst links) en dat je duidelijk ziet welke foto's bij welke stappen hoort.

Er is vast nog meer wat beter kan....kunnen jullie alsjeblieft kijken en zeggen wat je ervan vindt? Alle opmerkingen zijn dus welkom. :) Alvast bedankt!

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » zo 18 jun 2006 19:41

Hoi Sandra,
ik vind het zo inderdaad veel overzichtelijker en minder druk overkomen.
Het lijkt me nog rustiger als je de eerste 2 foto's ook laat inspringen en de tekst er boven (of onder) zet net als vanaf instructies is gedaan.
Verder zou het zooooo handig zijn als je de foto's door te klikken vergroot zou kunnen zien voor de details.

Succes!
Groetjes Emberlynn

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 18 jun 2006 19:42

De 2 bewerkte pagina's zien er op het eerste gezicht duidelijk uit. Ik heb niet naar het taalgebruik gekeken, maar ze "ogen" prettiger dan de drukke pagina.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

sonja86
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door sonja86 » zo 18 jun 2006 21:18

Waarom doe je niet foto's links met daarnaast de uitleg over de foto?
Lijkt mij rustiger.
Of is dat je vraag niet?
groetjes
Sonja

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » zo 18 jun 2006 21:22

Het oogt gelijk een stuk rustiger en overzichtelijker.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 18 jun 2006 21:26

sonja86 schreef:Waarom doe je niet foto's links met daarnaast de uitleg over de foto?
Lijkt mij rustiger.
Of is dat je vraag niet?
mijn vraag is of het zo goed is en of jullie tips hebben hoe het beter kan, dus bedankt voor de tip. ;) op zich een idee inderdaad, alleen heb ik niet voor iedere stap een foto en denk ik dat het niet zo mooi zal lijken...maar zal eens op die manier tonen, en rondvragen of de meesten dat mooier vinden. :)

emberlynn: het is dus toch wel handig alle foto's origineel te bewaren, ik kan ze 'n keer in grotere formaten toevoegen ja, bedankt voor de tip. maar wat bedoel je met "Het lijkt me nog rustiger als je de eerste 2 foto's ook laat inspringen en de tekst er boven (of onder) zet net als vanaf instructies is gedaan. "?

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » zo 18 jun 2006 22:11

Beter Sandra, inderdaad niet zo druk. Kijk maar eens naar veel van die Amerikaanse sites waar je de bomen door het bos soms niet meer kan zien. Ik klik dan meestal meteen weg.

Veel beter zo!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Fairyland
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Fairyland » zo 18 jun 2006 22:16

Ja hoor, zo vind ik het een stuk rustiger en overzichtelijker.
Idd veel site zijn heel erg druk en die bekijk je dan niet eens.

:perfect:
Vriendelijke groeten,
Fairyland

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » zo 18 jun 2006 23:28

:!: Sandra, ik denk dat er met inspringen bedoeld wordt, dat de tekst niet direct aan de uiterst linker rand van de pagina begint. Dat viel mij namelijk ook direct op.

Om een voorbeeld te geven: op de pagina van "bloem 2" zie je dat de tekst "Bloem 2" direct aan de rand van de pagina geplaatst is. Maar een heel klein stukje naar beneden, na "instructies", zie je dat de tekst "1. Rijg 1 bloem (zie bloem 1)" een klein stukje inspringt, dus dat er een marge zit. De afbeeldingen daaronder springen ook in.

Ik vind het zelf prettiger lezen als je wat ruimte tussen de rand en de tekst hebt, het is net als met een brief eigenlijk.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 19 jun 2006 08:06

ah zo, ja da's waar ja, bedankt voor de opmerking! heb het nu gewijzigd...
ben nu eerst bezig met teksten nakijken, wil daarna de lay-out van kralen.com veranderen, en dan zonder frames en idd meer marge. :)

weet alleen niet hoe ik de inleiding, waar geen opsomming is, evenveel kan laten inspringen als de rest, daar heb ik nl steeds een opsomming van...maar op zich maakt dat verschil niet zoveel uit denk ik?

Kamelot
Bead Chatter

Bericht door Kamelot » ma 19 jun 2006 08:32

Ziet er goed uit, Sandra!! :yes:
Beady Greetzzz,

Kamelot

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » ma 19 jun 2006 10:05

sandra schreef:
sonja86 schreef:Waarom doe je niet foto's links met daarnaast de uitleg over de foto?
Lijkt mij rustiger.
Of is dat je vraag niet?
mijn vraag is of het zo goed is en of jullie tips hebben hoe het beter kan, dus bedankt voor de tip. ;) op zich een idee inderdaad, alleen heb ik niet voor iedere stap een foto en denk ik dat het niet zo mooi zal lijken...maar zal eens op die manier tonen, en rondvragen of de meesten dat mooier vinden. :)

emberlynn: het is dus toch wel handig alle foto's origineel te bewaren, ik kan ze 'n keer in grotere formaten toevoegen ja, bedankt voor de tip. maar wat bedoel je met "Het lijkt me nog rustiger als je de eerste 2 foto's ook laat inspringen en de tekst er boven (of onder) zet net als vanaf instructies is gedaan. "?
Ik bedoel inderdaad wat dutch_dayz daar over zegt.
Groetjes Emberlynn

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » ma 19 jun 2006 14:14

sandra schreef:ah zo, ja da's waar ja, bedankt voor de opmerking! heb het nu gewijzigd...
Het ziet er top uit zo! :yes:

Gesloten