Poll nieuwe logo CreaDream

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
liessie
Bead Believer
Re: Poll nieuwe logo CreaDream

Bericht door liessie » zo 07 nov 2010 21:16

Ondanks dat je al gekozen hebt, was ik wel benieuwd naar wat de rest had gedaan, dus had de voting toch nog maar even ingevuld.

Ik vond nr 1 ook de mooiste.

Sierlijke letters vind ik wel pakken bij een kralen-website. Dat vind ik al iets van de creativiteit uitstralen. :D

Ben benieuwd naar wat de uiteindelijke kleuren worden :D Vind ze zo ook mooi, maar zachte pastelkleuren vind ik vaak ook mooi.

Ik moest ook even kijken naar je houdige logo, maar denk dat ik daar onbewust wel door beïnvloed wordt. :roll:

En site die een saaie uitstraling heeft, daar blijf ik meestal minder lang. Net als ingewikkelde sites.

77 en 79 vind ik snelheid uitstralen :roll:

Josje
Bead Dreamer

Bericht door Josje » ma 08 nov 2010 13:59

Ik heb ook even naar de logo's gekeken en vond #89 één van de twee mooiste. Als je naar de kleurstelling kijkt zou ik voornamelijk kijken naar wat je verder met de kleuren gaat doen. Een logo met harde, opvallende kleuren is prima, maar als deze kleuren ook veelvuldig in een website terugkomen kan dit voor de gebruiker vermoeiend zijn om lang naar te kijken. Denk hierbij voornamelijk aan de roze kleur uit het logo. Mensen zullen vaak langere tijd achtereen naar jouw website kijken als ze kijken wat je allemaal verkoopt en ze een keuze maken wat ze willen kopen. Je wilt dit voor hen zo prettig mogelijk maken.
Daarnaast komt een eenheid in de huisstijl professioneel over. Het gebruiken van dezelfde kleuren en lettertype in de website en het logo zorgt hiervoor. Met het oog op het creëren van een eenheid in de huisstijl kan het goed zijn om ook in het logo een wat rustigere kleur toe te voegen.

Het lijkt mij iig raadzaam om voordat je een beslissing over het logo maakt goed nadenkt over hoe je, als je ook het uiterlijk van de website aan gaat passen, deze eruit wil laten zien en over wil laten komen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 08 nov 2010 15:05

bedankt voor je tips Josje! Ik begrijp wat je bedoelt. Maar hoe oordeel je dan welke kleuren je redelijk lang kunt zien? Als je bv kijkt naar dit forum, het zijn geen hele felle kleuren maar ook niet echt pastelkleuren....op zich is die wel vol te houden toch? Ik kijk nu even voor de grap naar bv bol.com, wehkamp.nl. Bol is niet heel fel maar ook niet heel zacht. Wehkamp redelijk fel maar dan in hele kleine delen, grootste deel is zeg maar wit.

Kortom ik heb geen flauw benul wat verstandige kleuren zou zijn....en in hoeverre het groot verschil maakt als iets heel zacht pastel is of net wat feller.

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » ma 08 nov 2010 15:27

Volgens mij zijn er ook internetsites met tips over het gebruik van kleuren op je webpage :wink:
Niet dat je dan zelf niet meer hoeft te kiezen, maar kan misschien een handig hulpmiddel zijn.

Enne, het forum vind ik persoonlijk wel rustig kijken :D
En op je huidige website kan ik qua kleur ook gerust een tijdje rondneuzen. :lol:

Josje
Bead Dreamer

Bericht door Josje » wo 10 nov 2010 16:53

Op Internet kun je idd veel vinden over de betekenissen en werking van kleuren. Een goede site vind ik zelf: http://www.mariaclaudiacortes.com/

Wat Liessie zegt over het forum klopt ook. De kleur blauw straalt namelijk rust en kalmte uit. Om te laten zien hoe een kleur het verschil kan maken heb ik het forum in een afbeelding rood gemaakt. Rood is een kleur die heftigere gevoelens oproept (zoals liefde en woede) en daardoor een stuk minder rustgevend om naar te kijken.

Bol.com en wehkamp gebruiken beide idd veel wit. Dit maakt de pagina's ruimtelijker. Je merkt zelf waarschijnlijk ook wel dat een website waar veel tekst en afbeeldingen opeen gepakt zijn minder fijn leest en kijkt dan een pagina met veel ruimte. Dit kan naast wit ook bereikt worden met andere lichte tinten van niet al te drukke kleuren (bv. lichtblauw, lichtgroen, licht(blauw)paars en eventueel licht geel/oranje). Je zou er bv voor kunnen kiezen veel wit of een lichte tint te gebruiken en de kleuren uit het logo gebruiken in de stijlelementen als knoppen etc.

Wat een goede manier kan zijn om te bepalen voor welke kleur je gaat is eerst te kijken welke kernwaarden (ofwel eigenschappen) je bij jouw bedrijf vind passen en gaat kijken welke kleuren daarop aansluiten. En met het maken van kleurcombinaties kun je denk ik prima terecht in je sieradenboeken over kleur :wink:

Afbeelding
met deze link kun je hem in het groot bekijken: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SYJMXDJU.jpg

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 10 nov 2010 17:55

oh leuke site, ik ga vanavond eens rustig naar al de filmpjes kijken, bedankt! Mag ik vragen wat voor werk of studie jij doet? Je bent wel goed op de hoogte van dit allemaal. ;)

Josje
Bead Dreamer

Bericht door Josje » vr 12 nov 2010 15:01

Ik studeer Communicatie en daar horen dit soort dingen idd bij. Ik vind het heel interessant om ermee bezig te zijn hoe mensen met boodschappen omgaan en hoe je een boodschap zo kunt vormgeven dat hij opgepakt wordt en goed overkomt.

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » vr 12 nov 2010 15:46

Kijk, zulke mensen zijn altijd handig :lol:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 12 nov 2010 17:08

aha, dat verklaart het. ;)

Gesloten