Poll nieuwe logo CreaDream

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:
Re: Poll nieuwe logo CreaDream

Bericht door Jewel » ma 25 okt 2010 22:38

Daarom geef ik je ook helemaal gelijk dat je zo'n poll opent, want het is heel erg belangrijk te weten hoe een logo/huismerk overkomt bij je klant.
En daarom heb ik ook mijn keuze willen onderbouwen voor je.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 25 okt 2010 23:27

dank2

Mayella
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Mayella » di 26 okt 2010 07:38

claudy schreef:Grappig dat iedereen hier anders tegenaan kijkt. Als ik 'geel' en 'blauw' lees denk ik aan Ikea, creatief en vooruitstrevend, wat ook wel past bij Sandra! Ook NS is 'geel' en 'blauw' en vind ik niet uitgesproken goedkope uitstraling hebben.
Inderdaad grappig. Als ik aan Ikea denk, dan denk ik ook al aan 'goedkoop' (en ook 'matige kwaliteit' en 'goedkope koffie' en 'ballenbak'). Creatief en vooruitstrevend komt echt nooit bij me op bij de Ikea. En bij de NS met z'n geel en blauw denk ik ook niet meteen aan positieve dingen ('lange reistijden', 'veewagons', 'tochtig stations').

Jewel heeft wel degelijk een goed punt, wat die kleuren betreft. Hele goede feedback.

Per Elle
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Per Elle » di 26 okt 2010 10:27

Ik heb ook gestemd. Bij nummer 3 en 4 moest ik gelijk aan Délifrance denken :)

Groet,
Ellen

Vengy
Bead Fanatic

Bericht door Vengy » di 26 okt 2010 11:36

Oeh daar moest ik voor googlen en toen ik t had gevonden weer gauw weggaan
veel te jammie hihi :mrgreen:
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » wo 27 okt 2010 21:56

Heb je al een keuze gemaakt?
Het lijkt me ontzettend moeilijk en hopelijk heb je wat aan de opmerkingen en stemmen. Voor mij persoonlijk maakt het weinig uit wat voor een logo een webshop heeft en hoeveel kleuren erin zitten en of die kleuren 'goedkoop' overkomen of niet. Als klant kijk ik naar het assortiment en naar de service en dat is voor mij belangrijker dan een logo (en kleur). Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf wel toe bent aan een verandering/vernieuwing.

Ik moet eerlijk zeggen, dat toen ik deze poll las, dat ik ook heel hard moest nadenken welk logo je nu eigenlijk hebt. Anderen kijken daar misschien wel naar en onthouden het wel, maar bij mij blijft dat toch niet hangen. Wel weet ik welke leuke spulletjes je hebt en dat je een goede service en snelle levering hebt.
Groetjes van Monica

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 28 okt 2010 09:28

dank je wel :) nee nog geen keuze gemaakt, nog geen tijd meer in gestopt, ga dit weekend maar de knoop doorhakken. Zooo druk hier, loop echt heen en weer te rennen met van alles en nog wat, van stapelaar / heftruck die ineens niet werkte tot 2 pallets vol van de sociale werkplaats die weer opgeborgen moeten worden tot een inkoop wat ik moet afronden tot boekhouding etc etc.

Er zijn ook zoveel details waar je op kan letten bij een logo. Ik had zelf eigenlijk alleen gelet op hoe de kralen gepresenteerd worden, want een leukere lettertype of ander kleurtje kan altijd nog. Maar het is wel grappig te zien hoeveel effect zoiets nog kan hebben, wat voor indruk het al geeft. Ik let eigenlijk normaal gesproken ook niet eens zo op logo's. Wel wil ik CreaDream graag verbeteren en tja als de lay-out helemaal vernieuwd gaat worden dan mag de logo op zich ook wel anders eigenlijk....

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » do 28 okt 2010 10:50

De heftruck??? :shock:

Je hebt het er wel eens over gehad dat je een opslagruimte bij je huis voor de kralen hebt, maar dat is zeker wel een flinke dan?

Succes met het kiezen van je logo!
Groetjes, Marjan

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 28 okt 2010 11:02

:lol: Niet zo eentje waar je ook zittend kan rijden. Maar heb wel 200 m2 magazijn, plafond iets van 3 meter 20 hoog. En tja als je de hoogte moet benutten moet je werken met pallets op stellingskasten en dan heb je zo 'n stapelaar nodig. ;) Ik bedenk nu, heftruck is misschien alleen als je ook erop kan zitten, stapelaar als het niet zo is, maar weet niet in hoeverre iedereen weet wat een stapelaar is, vandaar dat ik heftruck erbij zei. Zo ziet het eruit:
Afbeelding

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » do 28 okt 2010 12:45

Ik zie wat je bedoelt. Het is inderdaad wel kleiner dan wat ik in gedachten had bij een heftruck. Heel handig dat je zo de hele ruimte kan benutten.
Groetjes, Marjan

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » za 30 okt 2010 14:52

Over die kleuren stond laatst artikel in de Quest, supermarkten kiezen vaak voor primaire kleuren om de voordeligheid (lees: goedkoopheid) van de winkel naar voren te laten komen, dus het kleuren verhaal is ook nog eens wetenschappelijk onderbouwt, daarom heeft de Lidl zowel geel, rood als blauw in haar logo ;)

Btw ik heb ook gestemd....
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 03 nov 2010 14:44

Ik kreeg een mail dat het logo gekozen is maar ik kan er niet naar kijken want dan moet je inloggen.. :? , ik ben dus benieuwd welke het geworden is.
Groetjes Els,

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 03 nov 2010 14:50

Oh ja, vergeet ik even helemaal deze topic....loop heen en weer te rennen en moest vandaag aan de site doorgeven welke het is geworden. Het wordt degene met meeste stemmen, met die kralen links. Er gaan wel nog paar wijzigingen aan gedaan worden (de m is niet zo duidelijk, slogan mag wat strakker / minder druk, wil ook wel meer dan alleen ronde kralen), maar die wordt het dus ongeveer. Qua kleuren moet ik nog uitzoeken...ik vind de kleuren zelf ook wel mooi maar vraag me af of het niet wat zachter/rustiger moet, zo samen met de rest van de website.....maar dat wordt nog uitzoeken dus. ;)

iedereen in ieder geval hartelijk dank! Echt fijn zoveel feedback! :bedankt:

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » wo 03 nov 2010 17:25

Ik vond juist de kleurencombi erg sprekend, ik hou daar wel van. Dat was ook de reden dat ik voor dat logo gekozen heb, dat die eruit sprong voor mij.

Maar het moet wel passen bij de rest van de website en je moet het zelf natuurlijk ook mooi vinden. Ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.
Groetjes, Marjan

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » zo 07 nov 2010 08:51

Goeie keuze, Sandra! Was ook mijn favoriet en zeker ook door de kleuren, net wat Marjan zegt.
Ben ook benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden, nog veel succes met de puntjes op de i zetten en beslissen!

Gesloten