Aantal Forumleden
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Dit zou mijn uitspraak kunnen zijnHilde schreef:Ik heb ook meer met letters dan met cijfers.
Niet dat ik zo perfect ben met de Nederlandse taal, maar ik erger me er wel aan dat deze zo verhaspeld wordt met allemaal vreemde woorden en foute uitspraken.

Als iemand dyslectisch is dan wordt het een beetje een ander verhaal, maar als iemand het expres doet waardoor het onleesbaar wordt (ik schrijf zelf ook wel eens "d8" i.p.v. "dacht", dat is nog steeds leesbaar) dan denk ik ook: "Moet dat nou?" Bijvoorbeeld "maja" in plaats van "maar ja", "worde" in plaats van "worden", en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben geen taalfreak, maar dat vind ik toch erg zonde van onze taal.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
Nou, ik ben ook onder de indruk van je, Corriejanne!
Denk zelfs dat ik maar eens een boek van je ga bestellen. (Altijd leuk om een boek van een mede-forummer in de kast te hebben staan
).
Ik vind Nederlandse taal ook erg interessant, maar twijfel nog wel eens en moet regelmatig stukken van mijn vriend nakijken, dus ik denk dat zo'n boek wel van pas komt!
Denk zelfs dat ik maar eens een boek van je ga bestellen. (Altijd leuk om een boek van een mede-forummer in de kast te hebben staan

Ik vind Nederlandse taal ook erg interessant, maar twijfel nog wel eens en moet regelmatig stukken van mijn vriend nakijken, dus ik denk dat zo'n boek wel van pas komt!
Groetjes, Nicole.
Niet schrikken, hoor! (Daar is trouwens zo'n leuk bewegend plaatje voor bedenk ik opeens:
)
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: ik heb het allemaal met heel veel plezier gedaan. Bijna met net zoveel plezier als ik nu beleef aan sieraden en andere mooie dingen maken!

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: ik heb het allemaal met heel veel plezier gedaan. Bijna met net zoveel plezier als ik nu beleef aan sieraden en andere mooie dingen maken!
Groeten,
Corriejanne
ooooooooooooooooooooooooooo
Gezondheid is de schoonste parel.
Corriejanne
Gezondheid is de schoonste parel.
Wel heel gaaf CorrieJanne
Ik heb meer met biologie en anatomie en alles wat met mensen te maken heeft als met taal. Alhoewel ik durf te beweren dat ik de Nederlandse taal redelijk beheers, en de enige tijd dat ik de grammatica van de taal geweld aandoe is rond sinterklaas (soms moet je een zin zo construeren dat het rijmt
)
Ik heb meer met biologie en anatomie en alles wat met mensen te maken heeft als met taal. Alhoewel ik durf te beweren dat ik de Nederlandse taal redelijk beheers, en de enige tijd dat ik de grammatica van de taal geweld aandoe is rond sinterklaas (soms moet je een zin zo construeren dat het rijmt

groetjes ikke

Ik ook: Welk boek?N schreef:Nou, het boek is besteld bij bol.com...
Ben errug benieuwd!![]()
En Lavilia, bij mij gaat het Nederlands soms ook niet zo goed
Zeker in december, als ik rijmen moet
Off topic nog een leuk bericht
Over een taalvraag ooit aan mij gericht:
Iemand was naar een rijmwoord op 'herfst' aan het zoeken
Maar kon dat niet vinden, in geen van zijn boeken
Ik had daar nog nooit over nagedacht
En een dergelijke vraag zeker nooit verwacht
Tot ik een gedichtje tegenkwam
Of eigenlijk geen gedichtje, meer wat gezwam
Maar wel komisch, en wat waar is is waar
Het antwoord op de vraag vond ik gewoon daar
De precieze tekst ben 'k inmiddels vergeten
Wat ik mij nog herinner, laat ik je wel graag weten:
Omdat ik vaak zwerf, voel ik mij soms zwerver
En in de herfst, dan voel ik mij het zwerfst.
Ook naar een rijmwoord op 'twaalf' moest ik eens zoeken
Daarover schrijf ik in een van mijn boeken
Twee (internet)dichters, 't echt waar
Losten het op, los van elkaar:
Peter Elderson deed 't niet gek
Hij maakte gebruik van een bekend spraakgebrek:
In een fliffend gefin in Vaalf
Fliffen de kinderf alle twaalf
Ook Hendrik Jan Bosman deed 't heel aardig
(Sommige mensen zijn wel bijzonder taalvaardig):
Naast goede kanten (minstens twaalf),
heeft dit programma streken