Meeting op website!

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Gesloten
Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:
Meeting op website!

Bericht door Marlies » ma 24 feb 2003 12:46

Hoihoi,

Ik heb misschien een ideetje! :idea:

Er zijn een aantal mensen die wat gaan uitleggen of laten zien op de meeting, misschien is het leuk als dat op de site staat! Bijvoorbeeld:

Sandra : Netting techniek
Ria : Handgemaakte kralen canes etc.
Ik : Jasseron armbanden techniek

En dan benodigdheden erbij zetten, zodat als ze interesse hebben er met de meeting ook mee aan de gang kunnen.

Ik hoor het wel of jullie het wat vinden!

Groetjes,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 24 feb 2003 13:03

hee goed idee van je!! klinkt leuk!! anders zet ik vanavond ook wel een link naar dit topic op mijn inleidingpagina...zal dit ook ff snel doormailen naar esther, in ieder geval leuk idee!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 24 feb 2003 15:39

esther lijkt het ook leuk, als er niemand is die kettelen kan / wil uitleggen en als er mensen zijn die het willen leren wil zij het wel voordoen. zij zei het volgende via mail:
Esther schreef: Nodig:
rondbektang,
kniptang (geen rondbektang met knipgedeelte, wel een echt kniptangetje),
ijzerdraad 6 of 8 mm (8 mm vind ik zelf het beste)

Op deze manier denk ik dat het toch beter is om verschillende groepjes te maken i.p.v. 1 grote kring van tafels. Dan kunnen de belangstellenden gaan zitten bij de techniek die ze willen leren, en later als iedereen klaar is met uitleg dan kunnen we de tafels alsnog tot 1 grote kring schuiven.
wat denken jullie van, qua verdeling tafel enzo? en vraag me af of we het ook qua tijd in moetene delen. ik wil nl best netting laten zien maar de kralen van ria wil ik ook wel zien. :wink:

voor netting heb je trouwens nodig:
- draad, kan misschien ook op nylondraad maar volgens mij is garen het beste
- naald
- kralen. gewoon kleine kraaltjes. het is het beste als je 2 kleuren meeneem, zodat je goed kan zien wanneer je door welke kraal moet rijgen.
- sluiting. als je begint zet je nl meteen al sluiting vast aan 1 kant.

ikzelf heb het trouwens over de netting armband. je kan ook netting ketting maken. in ieder geval leer je dan de eenvoudige basis van netting.

en namens marlies zal ik alvast zeggen wat je nodig heb voor de jasseron armband:
- jasseron. niet te dun, geloof minimaal 3 a 4 mm (of niet marlies?)
- rondbektang (voor het openbuigen)
- staaldraad
- knijpkraal
- door de knijpkraal ook platbektang, maar op zich kan het anders ook met rondbektang
- mooie kralen, niet kleine maar wat grotere. kijk ook maar naar http://www.kralen.com/vb_techniek.php?o ... k=jasseron" onclick="window.open(this.href);return false; , dan kan je zien waar ik het over heb.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 24 feb 2003 17:16

Ja, klopt Sandra ik zou niet minder dan 4 mm gebruiken. De grote van de kralen= als ze ongeveer in zo'n ringetje van de jasseron passen.

Volgens mij hoef je niet perse tijden in te plannen, als je gewoon aan een tafeltje gaat zitten en daar de desbetreffende techniek uitoefend en tussendoor kun je makelijk wel af en toe van je plaats. Want ik wil jou en Ria's kunsten ook graag zien. Of bijvoorbeeld van 13:30u tot 14:00u netting en van 14:00 tot 14:30u Jasseron armband etc. en dan maar een half uurtje anders duurt het te lang denk ik en iedereen wil ook nog van elkaar dingen zien.

Ik hoor het wel!

Groetjes,
Marlies

P.s. ik heb er echt superzin in jullie niet?

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » ma 24 feb 2003 18:32

Het lijkt me inderdaad wel handig om niet alledrie tegelijk uitleg te geven. Ik wil bijvoorbeeld alledrie de technieken graag zien.
En het is voor degene die uitleg geven ook fijner omdat je dan ook bij elkaar kunt kijken!
Ik heb er ook super zin in!!!
Moet alleen nog wel bedenken hoe ik er naartoe ga. Heb wel een autootje maar ik durf niet zo goed in de stad te rijden.
Misschien mijn vriendje lief aankijken dan kan ik meer meenemen dan in de trein....

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 24 feb 2003 20:38

Zooo wordt ik effe aan het werk gezet ;) gelukkig heb ik net een berg kralen klaar ;) of het moet heel erg druk worden het weekend op het beursje van Petra?? dan is alles op :) hahaahhha
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Gesloten