esther lijkt het ook leuk, als er niemand is die kettelen kan / wil uitleggen en als er mensen zijn die het willen leren wil zij het wel voordoen. zij zei het volgende via mail:
Esther schreef:
Nodig:
rondbektang,
kniptang (geen rondbektang met knipgedeelte, wel een echt kniptangetje),
ijzerdraad 6 of 8 mm (8 mm vind ik zelf het beste)
Op deze manier denk ik dat het toch beter is om verschillende groepjes te maken i.p.v. 1 grote kring van tafels. Dan kunnen de belangstellenden gaan zitten bij de techniek die ze willen leren, en later als iedereen klaar is met uitleg dan kunnen we de tafels alsnog tot 1 grote kring schuiven.
wat denken jullie van, qua verdeling tafel enzo? en vraag me af of we het ook qua tijd in moetene delen. ik wil nl best netting laten zien maar de kralen van ria wil ik ook wel zien.
voor netting heb je trouwens nodig:
- draad, kan misschien ook op nylondraad maar volgens mij is garen het beste
- naald
- kralen. gewoon kleine kraaltjes. het is het beste als je 2 kleuren meeneem, zodat je goed kan zien wanneer je door welke kraal moet rijgen.
- sluiting. als je begint zet je nl meteen al sluiting vast aan 1 kant.
ikzelf heb het trouwens over de netting armband. je kan ook netting ketting maken. in ieder geval leer je dan de eenvoudige basis van netting.
en namens marlies zal ik alvast zeggen wat je nodig heb voor de jasseron armband:
- jasseron. niet te dun, geloof minimaal 3 a 4 mm (of niet marlies?)
- rondbektang (voor het openbuigen)
- staaldraad
- knijpkraal
- door de knijpkraal ook platbektang, maar op zich kan het anders ook met rondbektang
- mooie kralen, niet kleine maar wat grotere. kijk ook maar naar
http://www.kralen.com/vb_techniek.php?o ... k=jasseron" onclick="window.open(this.href);return false; , dan kan je zien waar ik het over heb.