Ik wil binnenkort een nieuwe zoekfunctie toevoegen aan CreaDream. Het is de bedoeling dat je dan een thema kan selecteren, bv
- I love Holland (keramiek kralen, metalen bedels, lint)
- Puur Natuur (kralen/bedels van hout,bot,kokos)
- Stoer (kralen/bedels van hout,kokos,bot, maar ook bv metallook die erbij passen of bruine waxkoord)
- Liefde (rode kralen, hartjes in alle vormen en soorten)
- Budget (de goedkoopste kralen/bedels)
- Bling bling (alleen de luxe kralen)
Je krijgt dan meteen alle artikelen te zien die hieronder vallen en je kunt de resultaten dan verfijnen met bijvoorbeeld:
categorie, bv alleen bruine/zwarte waxkoord onder Stoer of bv lint onder I love Holland.
type, bv alleen hout of kokos onder puur natuur, of alleen glas of metallook onder Liefde.
en dan dus verder kleur, vorm, maat...
Nu zijn mijn vragen:
- Is er nog een specifieke thema die je graag zou willen? Ik wil ook bv gelovig, Azie (voor buddha's en chinse muntjes, Indische olifant), Flower Power, Seizoen herfst & winter, Seizoen lente & zomer, Speciaal rijgwerk, Vintage romantisch, Kinderen. Dit zijn er al best veel, het moeten er niet teveel worden denk ik maar misschien mis ik nog een belangrijke...
- Ik twijfel hoe ik deze extra zoekmogelijkheid duidelijk zichtbaar kan maken, maar dat nieuwe bezoekers niet automatisch beginnen met thema zoeken terwijl ze het niet willen. Het moet dus niet lijken alsof zoeken op thema verplicht is. Iemand een idee?
Waar ik nu aan denk is het volgende:
- als je op producten klikt krijg je meteen artikelen te zien (nu moet je nog op 'alle producten' of bv 'op=op' klikken). Er is dan links een pulldown menu waar automatisch 'alle artikelen' is geselecteerd en wat je kan wijzigen naar bv OP=OP, Tijdelijk in de aanbieding, Bling Bling, Budget, etc. Daaronder zie je dus categorie, type, kleur, etc. Enige nadeel die ik kan bedenken is dat sommige gebruikers automatisch de eerste pulldown menu wijzigen alsof het verplicht is, en het hun niet meteen opvalt dat ze meteen al categorie kunnen selecteren. Voordeel is dat je altijd van thema/hoofdcategorie kan wijzigen. Ook hoef je dan alleen nog maar op 'producten' te klikken en zie je meteen producten, nu moet je dan nog eerst op 'alle artikelen' of bv 'op=op' klikken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Zoeken op thema
- Mirjam Borger
- Bead Addict
- Contacteer:
Re: Zoeken op thema
Leuk idee!
Misschien kan je nog het thema 'Feest' toevoegen? Hierbij denk ik aan de wat sjiekere kralen, zoals Tsjechische facetkralen. Maar misschien heb je ook dingen bij kerstmis en pasen enzo passen die bij 'Feest' kunnen?
Ik denk dat een pulldown menu inderdaad de beste optie is. Zo houd je het het wel overzichterlijk. Misschien dat de gebruikers die meteen het pulldown menu wijzigen er vanzelf wel achterkomen dat dat niet hoeft? Maar je zou het nieuwe systeem ook kunnen uitleggen in een nieuwsbrief van Creadream en op de website..

Ik denk dat een pulldown menu inderdaad de beste optie is. Zo houd je het het wel overzichterlijk. Misschien dat de gebruikers die meteen het pulldown menu wijzigen er vanzelf wel achterkomen dat dat niet hoeft? Maar je zou het nieuwe systeem ook kunnen uitleggen in een nieuwsbrief van Creadream en op de website..