kralen met lage kwaliteit doneren -> iemand tips?

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
kralen met lage kwaliteit doneren -> iemand tips?

Bericht door Sandra » do 27 aug 2009 11:33

Ik heb best wat dozen vol met kunststof facetkralen met te lage kwaliteit. Er zitten dan dus randjes aan, het is niet precies konisch zoals het moet. Inmiddels zijn ze vervangen met goede kwaliteit. Alleen ik hou niet van weggooien...iedere kraal verdient een klant zeg ik altijd. ;) En als ik kijk naar kralen bij bv de action of blokker dan zijn ze hetzelfde...je moet er ook wel goed naar kijken hoor, om het te zien, als het eenmaal in een ketting is verwerkt, dus voor kinderen is het sowieso prima. Ik heb inmiddels 2 adresjes gevonden die er wat mee kunnen:
- dagbesteding voor geestelijk gehandicapten
- Europa Kinderhulp

Maar aangezien het vele kilo's per kleur is, wil ik toch nog kijken of er ergens anders een stichting of instelling te vinden is die er wat mee kan....iemand tips? Ik hoor het graag!

Edit: ik heb een plaatje als bijlage toegevoegd, zodat je kan zien wat ik bedoel.
Bijlagen
vb2.jpg
vb2.jpg (39.02KiB)3753 keer bekeken

Rooos
Bead Intelligent
Contacteer:

Re: kralen met lage kwaliteit doneren -> iemand tips?

Bericht door Rooos » do 27 aug 2009 11:53

Je plaatje trekt een beetje het forum uit zijn verband... :wink:

Wat zou je zeggen van revalidatiecentra? Ik weet uit ervaring hoe fijn het is als je even wat anders kan doen dan therapie...

Lief en goed initiatief van je trouwens... :applaus:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 27 aug 2009 12:20

Ik heb maar even kleiner plaatje geupload, thanx, ook voor het meedenken.

Op zich idee, revalidatiecentra, maar ook wel met kralen met iets te lage kwaliteit? Doen ze sowieso al aan dat soort dingen? Want je hebt meer dan alleen kralen nodig en ik wil liever alleen dit doneren....goede draad en slotjes erbij gaat me iets te ver, doneer ik al aan het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis. ;)

bebiezjoe
Bead Fan

Bericht door bebiezjoe » do 27 aug 2009 14:49

Hoi,

Lief dat je dat doet, want je zou ze ook nog als b-keus kunnen verkopen. Ik weet dat het Sint Jansdal ziekenhuis in Harderwijk ook sieraden maakt bij de bezigheidstherapie en Careander (mensen met een verstandelijke beperking) hebben een afdeling waar ze o.a. ook met fimo werken. Verder maken ze in verpleeghuis Elisabeth in Delden (waar mijn schoonvader woont) ook sieraden. Succes en mooi bedacht.

Bebiezjoe
Bea

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » do 27 aug 2009 19:25

Bij deze stichting http://www.villajoep.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is er een groep mensen die sieraden maakt om bij lokale happenings te verkopen ten bate van de stichting. Ik heb in juli aan een mevrouw van deze stichting allerlei kralen gedoneerd die ik zelf toch niet gebruikte en ze waren er erg blij mee. Misschien ook een idee?
Groetjes, Marjan

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » do 27 aug 2009 19:36

Ik heb zo even geen tip, maar vind het wel een heel mooi gebaar!! :thumb:

Romana
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Romana » vr 28 aug 2009 20:58

Wat dacht je misschien van een kinderziekenhuis. Het is vast leuk voor zieke kinderen om wat leuks en creatiefs te doen.
Liefs Romana

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 29 okt 2009 09:55

Iedereen nog bedankt voor de tips, ik zie nu pas dat ik nog niet had gereageerd, sorry hiervoor.

Ik heb nu meerdere adresjes gevonden :D
- Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis, voor als er kinderen mee knutselen
- Europa Kinderhulp, die regelen eens per jaar uitjes voor kinderen uit het buitenland
- 3 kinderziekenhuizen, ik heb de adressen gekregen van http://www.vokk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vereniging kinderen en kanker
- een welzijnsinstantie die tijdens vakanties uitjes regelt voor kinderen, zodat ze wat te doen hebben.

Ik vind stichtingen zoals villajoep.nl ook wel goed, maar ik heb kralen met b-kwaliteit en ik ben dan toch bang dat ze er niets mee kunnen. Zo ook voor verpleeghuizen, denk ik dan...

iig hartelijk dank voor het meedenken! Ik ben blij dat ik iemand blij kan maken met de kralen ipv zomaar weg te gooien. :)

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » do 29 okt 2009 16:09

Het is bij jou niet aan de orde omdat het om grote hoeveelheden gaat, maar ik lever de kralen (materialen) waar ik echt niets meer mee kan en een ander misschien wel in bij de basisschool van mijn kinderen. Heb in de loop der jaren aardig wat bekends voorbij zien komen :-)

Goed initiatief!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 29 okt 2009 17:38

Leuk idee! Toevallig is er ook een kinderdagverblijf hier vlakbij, ik dacht ik vraag anders ook eens of zij er wat mee kunnen. Maar ik kijk eerst maar hoeveel ik kwijt kan aan ziekenhuizen....Ik heb vandaag 3 pakketten, 10 kilo per pakket, opgestuurd. Ik wacht op feedback en als ze tevreden er mee zijn kan ik nog wat nasturen. :)

Gesloten