Voorbeeldenpagina Kralen.com gewijzigd

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 03 feb 2008 18:50

bedankt, zal het morgen even wijzigen. :) hoewel ik me wel afvraag of dingen zoals 3rij en 5rij niet sowieso samengevoegd kunnen worden, bv naar 'meerdere rijen'.

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » zo 03 feb 2008 19:10

Sandra schreef:bedankt, zal het morgen even wijzigen. :) hoewel ik me wel afvraag of dingen zoals 3rij en 5rij niet sowieso samengevoegd kunnen worden, bv naar 'meerdere rijen'.
Dat is nog beter denk ik. Hoe minder categorieën je hebt hoe beter je kan zoeken.

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » zo 03 feb 2008 19:47

Bij type heb ik dit kunnen ontdekken:

* er staat zowel boeklegger als boekenlegger
* er staat zowel mobiel als mobielhanger. Ik zal dan mobielhanger hanteren.

* Als je bij onderwerp kiest voor zelfgemaakte kralen en dan kleikralen lijkt het mij overbodig dat je bij techniek dan weer kan kiezen voor handgemaakte.

* Bovenstaande geldt ook voor onder glaskralen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 03 feb 2008 21:12

bedankt. dat soort dingen is het probleem dus, en bij sommigen, vooral onder rijgen, vond ik het lastig onder welke naam samen te voegen, hoe het duidelijker kan. ik zal morgen al deze dingen die je opnoemt samenvoegen, dat scheelt al best wat.

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » zo 03 feb 2008 22:30

Wat Sabrina ook zegt, als je minder categorieën hebt kun je beter zoeken.

je hebt haken en basis haken, volgens mij kan dat wel bij elkaar

Alle bloemen kunnen denk ik ook wel bij elkaar.
Je hebt camellia en cactus die kunnen daar denk ik ook wel onder.

chain maille heb je verschillende soorten van maar als je ze samen voegt heb je er een stuk of 30 en die kunnen volgens mij ook wel bij elkaar.

Misschien tijger en de rest toevoegen onder dieren?

Dit is zo wat ik zie
Morgen of overmorgen kijk ik verder.
Laat maar horen of je hier wat aan hebt
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 01 apr 2008 16:53

:cry: ik kijk de geuploadde voorbeelden weer na, en zie weer zoveel fouten. Bv een gekettelde ketting, dat ze dan onderwerp 'rijgen' selecteren en als techniek 'kettelen' invullen. Zo zijn er wel nog meer fouten....
iemand van jullie enig idee hoe ik dit goed kan krijgen? Kijk ik kan het wel corrigeren maar het kost allemaal zoveel tijd en ik kom al tijd tekort. Enige dat ik kan bedenken is iig de technieken, die bij de pulldown geselecteerd kunnen worden, goed samenvoegen, zodat het niet zo 'n lange rij is. Maar dan moet het wel eerst nagekeken worden allemaal....iemand een andere idee?

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » di 01 apr 2008 17:45

Sandra schreef::cry: ik kijk de geuploadde voorbeelden weer na, en zie weer zoveel fouten. Bv een gekettelde ketting, dat ze dan onderwerp 'rijgen' selecteren en als techniek 'kettelen' invullen. Zo zijn er wel nog meer fouten....
iemand van jullie enig idee hoe ik dit goed kan krijgen? Kijk ik kan het wel corrigeren maar het kost allemaal zoveel tijd en ik kom al tijd tekort. Enige dat ik kan bedenken is iig de technieken, die bij de pulldown geselecteerd kunnen worden, goed samenvoegen, zodat het niet zo 'n lange rij is. Maar dan moet het wel eerst nagekeken worden allemaal....iemand een andere idee?
Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je bijvoorbeeld bij onderwerp kiest voor rijgen, dat je dan bij techniek alleen maar technieken krijgt die je kunt rijgen, zoals 1 rij, 2 rijen en dat kettelen dan niet eens een optie is.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 01 apr 2008 18:54

Daar zeg je me wat, vroeger kon je wat selecteren uit pulldown OF een nieuwe toevoegen via tekstvak, dat kan onder rijgen niet meer, juist om dit soort problemen te voorkomen. Hm, dan moet ik gewoon de reeds toegevoegde voorbeelden goed nakijken, dacht dat ik dat al had geaan maar blijkbaar niet. :oops: Technieken zoals 'rijgen' of 'geregen' zit er nl ook nog wel bij, ik had die juist al zo vaak weggewerkt, denk dat je toen nog wel nieuwe technieken kon typen en het daardoor vanzelf weer terugkwam. :oops: vind het alleen lastig ook hoe ik technieken kan samenvoegen, zoals 1rij,2rij,3rij gewoon 'geregen zonder techniek' ofzo.....moet er maar keer goed voor gaan zitten, maar ja, de tijd.

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » do 03 apr 2008 08:34

Als ik even kijk onder rijgen en dan techniek. Kan je denk ik de volgende zaken samenvoegen:

* 2 rij en 2 rij_overig
* bloem overig, bloem 1 en bloem 2
* onder techniek staat ook kettelen, maar dat is niet helemaal juist denk ik zo.
* onder techniek staat ook lariat, maar hoort dat niet meer thuis onder subonderwerpt
* zwevend, zwevend2, zwevend3, zwevend 5 samenvoegen. Als ik alle kettingen wil zien die zwevend zijn horen alle soorten erbij.
* techniek zwevend met knopen snap ik zelf niet, dus geen idee
* Techniek: veter en veters samenvoegen
* veelrij en veeldraden misschien ook samenvoegen
* spiraal en spiraal2 samenvoegen

Misschien is het een idee om niet te vaak de mogelijkheid te bieden om zelf iets aan te geven, want dan krijg je vervuiling.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 03 apr 2008 08:45

dank je voor je tips! Ja de mogelijkheid om zelf iets aan te geven is al tijdje weg, was wel nodig.
Alleen....de voorbeelden zijn gekoppeld aan technieken, je hebt bv eenvoudige bloempatroon en de ingewikkeldere....vandaar dat ik die dacht apart te houden, dan kan je vanaf de instructiepagina de juiste voorbeelden vinden...zo ook bij zwevend, je kan het met manier van rijgen doen, of via knijpkralen. Zie bv de voorbeeldenpagina vanaf http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... p=zwevend2" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.kralen.com/pag.php?id=283" onclick="window.open(this.href);return false; . Maar ja, of het veel gebruikt wordt weet ik niet, en het zal me veel tijd schelen als mensen de juiste techniek selecteren tijdens het uploaden, dan hoef ik dat niet te wijzigen...

Als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag, komende weken heb ik nog geen tijd om het te gaan verbeteren, maar ik wil er wel een keer mee aan de slag.

Gesloten