Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is; nooit geen, kost duur, opnoteren, nachecken aaarrrggghhh ( Oh, da's lekker Nederlands zeg

En dingen zoals "Hij heb meer als mijn" ipv Hij heeft meer dan ik....... Daar erger ik me meer aan dan een e'tje teveel in een tekst.Mar-JoYa schreef:Wat is toeassen dan![]()
Oh die was wel erg flauw
Gelukkig heb ik geen pop-ups, want stoor me ook wel eens aan bepaalde taalfouten ( niet zozeer schrijf maar echt taal, zeg maar). Moet eerlijk zeggen dat ik me er bij Sandra altijd minder druk om maak, met haar Zuid-Afrikaanse achtergrond
![]()
Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is; nooit geen, kost duur, opnoteren, nachecken aaarrrggghhh ( Oh, da's lekker Nederlands zeg)
Toeassen?Mar-JoYa schreef:Wat is toeassen dan![]()
Oh die was wel erg flauw
Gelukkig heb ik geen pop-ups, want stoor me ook wel eens aan bepaalde taalfouten ( niet zozeer schrijf maar echt taal, zeg maar). Moet eerlijk zeggen dat ik me er bij Sandra altijd minder druk om maak, met haar Zuid-Afrikaanse achtergrond
![]()
Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is; nooit geen, kost duur, opnoteren, nachecken aaarrrggghhh ( Oh, da's lekker Nederlands zeg)
AU!Vendelle schreef:Ik houd ook niet van taal- en spelfouten, maar ook al doe je nog zo je best, je ontkomt er gewoon niet aan. Maar soms wordt het wel heel erg. Ik hoorde iemand een keer zeggen: "nee, dat was hij niet, dat was hem broer!"![]()
Als logopedist hoor ik dagelijks heel wat foute zinsconstructies, maar dat sloeg toch wel alles (zeker omdat het een volwassene was die het zei)!
Oeoeoeoeoeoeoeoe en net op mijn rug waar ik niet kan krabbenZannalee schreef: Enigste, daar krijg ik nou jeuk van
Dat is een leuk ezelsbruggetje zeg, die kende ik nog niet, bedankt!Healthy schreef:Ik leer mijn kinderen, dat er een werkwoord achter moet kunnen.
Dus: 'Hij is groter dan ik (BEN)', 'zij heeft meer dan ik (HEB)' en dan heb je meteen het goede persoonlijk voornaamwoord woord te pakken.