mijn voorbeeldenpagina's

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
mijn voorbeeldenpagina's

Bericht door Sandra » vr 21 feb 2003 19:23

ik heb ze nu veranderd. :) kostte wat tijd, maar het is gelukt.

http://www.kralen.com/vb_sieraden.php" onclick="window.open(this.href);return false; >> je krijgt alleen voorbeelden te zien die onder categorie 'sieraden' vallen.

http://www.kralen.com/vb_maker.php" onclick="window.open(this.href);return false; >> je krijgt alleen voorbeelden van bepaalde ontwerpers te zien

http://www.kralen.com/vb_figuren.php" onclick="window.open(this.href);return false; >> je krijgt alleen voorbeelden te zien die niet onder de categorie 'sieraden' horen.

http://www.kralen.com/vb_techniek.php" onclick="window.open(this.href);return false; >> je krijgt alleen voorbeelden van bepaalde technieken te zien.

veel plezier ermee! enneh, graag feedback als je een idee hebt hoe het beter kan.

groetjes,
Sandra

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 22 feb 2003 11:32

Leuk bedacht Sandra, zo blijf je bezig.Alleen zag ik bij netting een ketting van esther, is volgens mij geen netting
Groetjes Hennie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 22 feb 2003 11:38

ah dank je voor het melden, foutje in registratie, heb het nu weggewerkt. :wink:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 22 feb 2003 12:42

Ziet er goed uit hoor San!! Alleen op sommige pagina's komen de plaatjes netjes op een rij naastelkaar en op een andere weer op een lange rij naar beneden? moest dat??
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 22 feb 2003 14:03

ja dat moet wel zo ja. er zijn plaatjes die hoog zijn (200 pixels hoog) en plaatjes die breed zijn (400 pixels breed). de plaatjes die breed zijn hebben steeds weer andere hoogte, bv 400x150 pixels of 400x165 pixels. en ikzelf vind het het mooist als ze allemaal even hoog zijn...daarom heb ik ingesteld van 'als de plaatje breed is, toon dan ieder plaatje op nieuwe regel'. in een database sla ik namelijk allerlei gegevens op, namelijk wie het gemaakt heeft, hoe het is gemaakt, kleur, wanener toegevoegd, of het breed of hoog is, etc. op zo 'n manier heb je vervolgens veel mogelijkheden. wil ook keer inlogsysteem maken waarmee je dan vervolgens opmerkingen kan toevoegen aan je eigen voorbeelden, bv 'ik heb het zo en zo gemaakt'. maar ja..tijd he...het is maar goed dat het niet te koop is anders had ik geen geld voor kralen meer. :P ga nu weer verder knutselen...lekker bezig met wire&wire!! zo 'n armband zoals jij hebt gemaakt en ook 'n ketting met wire&wire...zodra het klaar is zal ik het inscannen / fotograferen en op het forum zetten. :wink:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 22 feb 2003 14:05

ahaaa :) bedankt voor de uitleg :) was gewoon nieuwsgierig ;) nou ik ga zo aan het schuren en polijsten :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 03 mar 2003 15:51

Sandra, zou het niet handig zijn als je een apart kopje voorbeelden hebt.En b.v. bij rijgen, kettelen enz. alleen de techniek uitlegt.En als je dan op voorbeelden klikt dat je dan aanvinkt wat je wil zien.Nu moet je wegvinken wat je niet wil zien. Is maar een idee. Hennie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 03 mar 2003 21:37

bedankt voor de tip, marieke zei dat ook ?n keer. maar mijn menu is al zo vol...wil keer kopje haken en kopje tips en kopje shop toevoegen...kopje bloemen wil ik wel weghalen, je kan dan de bloemen technieken onder figuren vinden. ik denk dat ik daarom beter geen voorbeeldenknop kan toevoegen...alhoewel dat wel het handigst is voor de gebruiker....wel wil ik zeggen dat het niet zo heel erg is voor mij als bezoeker niet alle voorbeelden kan vinden: de voorbeelden zorgt voor veel dataverkeer en als je teveel dataverkeer heb moet je extra betalen. dataverkeer is dat plaatje opgevraagd wordt, ik mag 3 Gb dataverkeer per maand hebben.

dat je eerst aan moet vinken voordat je het uitvinkt vind ik wel een heel goed idee. ik heb het deze week erg druk met trainigen in eindhoven, maar ik zal het ?n keer wijzigen. bedankt voor de tip!! en als je tip heb hoe ik mijn bovenstemenu kleiner kan maken hoor ik het graag...op zich kunnen de knoppen erbij, maar voor mensen met 800x600 schermresolutie is dat erg onhandig....anders verdeel ik het in onderwerpen zoals sieraden, en dan onder sieraden weer rijgen, kettelen, weven...? lijkt me niet handig maar weet geen betere oplossing om wat meer ruimte bij de menu te krijgen....

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 19 mar 2003 19:33

ik kreeg van iemand gelukkig een e-mail dat mijn voorbeeldenpagina niet goed werkte. gelukkig, want vaak is het zo dat iets niet werkt en niemand dat meldt. het heeft ff geduurd maar het werkt nu bij iedereen hopelijk. probleem was dat er bij velen niets gebeurde als je op de pagina nummer klikte. bij mij werkte het wel....maar gelukkig op mijn vaders laptop niet!! dus kon ik wat wijzigen enzo om te puzzelen zodat het WEL werkt. en nu werkt het ook...enige nadeel is dat je nu niet alle pagina nummers op een rij ziet, je moet op een selectbox klikken om alles te zien te krijgen. verder kan je niet ook onderaan de selectbox vinden....kan wel maar is nu nog ff teveel moeite (moet dan javascript gaan maken enzo).

als iemand enige tips of feedback heeft hoor ik het graag. ik persoonlijk vind het handiger als je in 1x ziet hoeveel pagina's er zijn en er meteen op kan klikken, maar ja, anders werkt het niet bij iedereen. verder zullen er nog vele voorbeelden toegevoegd worden waardoor je op een gegeven moment wel erg veel links heb.

maar kort samengevat: je maakt me zeker blij met tips.

Gesloten