forum weg

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
yvon
Bead Lover
Berichten:474
Lid geworden op:di 16 nov 2004 15:26
Locatie:apeldoorn
Contacteer:
forum weg

Bericht door yvon » do 20 jan 2005 09:24

och wat was dat balen gistermiddag en avond.
het hele forum was niet te vinden lag er bij mij helemaal uit.

Ik heb het via de kralenpagina geprobeerd, bij mijn favorieten deed die het ook niet
Steeds weer PAGINA KAN NIET GEVONDEN WORDEN.......hoe kan dat nou.
:?: :?: :?: :?:

groetjes yvonne

vermeertje
Bead Believer
Berichten:212
Lid geworden op:za 12 jun 2004 21:00
Locatie:Jacksonville, Florida

Bericht door vermeertje » do 20 jan 2005 09:29

ik had hetzelfde probleem... het was echt afkicken zeg!
Groetjes, Trudy.

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » do 20 jan 2005 10:05

Dat kwam doordat het IP adres van het forum opeens gewijzgd was, je pc kan het nieuwe adres niet zomaar vinden, daar doet ie ongveer 6-48 over... vandaar! (heeft Sandra mij uitgelegd...)
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvon
Bead Lover
Berichten:474
Lid geworden op:di 16 nov 2004 15:26
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door yvon » do 20 jan 2005 10:49

ik heb geen vestand van computers hoor.....! maar waarom moet dat dan ineens een ander adres worden ????
dit was vet balen ...... :x :x :x

groetjes yvonne

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » do 20 jan 2005 11:17

We moeten Sandra vertroetelen en in de watten leggen. Want ohohoh, wat zijn we verslaafd met ons allen :lol: . E?n dag zonder en we zitten in de stress. Gelukkig kunnen we vandaag de schade inhalen.

gootje
Bead Intelligent
Berichten:1392
Lid geworden op:do 05 feb 2004 21:37
Locatie:nijmegen

Bericht door gootje » do 20 jan 2005 11:21

ik heb gisteren gloof ik elk half uur gekeken of ik er alweer op kon :oops: :oops: :oops:
maarreh....IK BEN NIET VERSLAAFD HOORAfbeelding
Afbeelding

gootje
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 20 jan 2005 11:55

Hij doet het weer!!!!!! :banaan: :banaan: :banaan:

Groetjes Baukje

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 20 jan 2005 12:07

YES IK KAN ER OOK EINDELIJK WEER OP!! :banaan: ;)

oh oh oh wat was gisteren een gestress. :evil:
om half 9 deed internet het hier niet...ik puzzelen waar het aan ligt, leek het aan provider (demon) te liggen. ik bellen, gelukkig na 10 minuten al aan de beurt. wat bleek: ze waren bezig met een of andere migratie tot 12 uur. hadden ze gemaild, maar ik had nooit van een mailadres gehoord die ik van hen kreeg. afijn, tot 12 uur geen internet is wel te doen.
ik om 12 uur kijken.....kwam ik op alle sites, behalve op die van mij. nou toen begon de stress wel. ;) ik puzzelen en puzzelen...wat bleek: ze hadden het ip-adres zomaar ineens verandert!! :evil: :evil: :evil: dus ik weer bellen want ik wilde mijn ip terug, anders zou de site 6 a 48 uur niet bereikbaar zijn.
ik bellen....en wachten....en wachten....pas na 50 ( :-(( ) minuten was ik aan de beurt. ik uitleggen....nee dat kan niet, ip terugkrijgen. WAT?!?! ik ben juist overgestapt op provider demon omdat je vaste ip kreeg, dat staat zelfs in het contract. maar er was echt niets meer aan te doen. :x :evil: :cry:

dus ik instellingen van domeinnaam maar wijzigen naar nieuwe ip....en maar wachten tot het overal is ge-update.

iedere provider heeft namelijk een eigen DNS (domain name server). de dns server zorgt dat als jij een domeinnaam intikt, je bij de juiste site terecht komt.
in de dns server stond dat als je naar kralen.com gaat, je naar 82.160.111.2 moet gaan. 82.160.111.2 bestaat alleen niet meer, het is nu http://83.160.242.2" onclick="window.open(this.href);return false; . dat heb ik dus meteen gewijzigd bij widexs die de registratie van de domeinnaam regelt, dat werkte ook. alleen...als je een domeinnaam bezoekt, dan gaat je provider op zoek naar het juiste ip. vervolgens slaat ie dat x aantal uren op, want de provider heeft geen zin iedere keer opnieuw de ip te zoeken. pas na 6 a 48 uur (verschilt per provider) denkt de provider 'goh jij wil kralen.com bezoeken, dat was ip 82.160.111.2, maar laat ik toch eens kijken of het ip-adres niet is verandert'. et voila, die is verandert, en dan pas kan je erop komen.

ik merkte wel dat ik meteen daarna weer wat bezoekers had. dat waren mensen die een tijdje niet naar kralen.com hadden gekeken, waardoor hun provider automatisch het nieuwe ip gingen opvragen. de providers van bezoekers die heel vaak erop komen, zoals jullie forummers, denken 'ja ik weet wel waar kralen.com is, dat is 82.160.111.2, dus ik hoef het ip niet op te vragen'.

begrijpen jullie het een beetje?? het komt er dus op neer dat mijn provider het ip ineens had veranderd waardoor site 1 a 2 dagen niet bereikbaar was. :evil: :evil: :evil:

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 20 jan 2005 13:07

Ik begrijp het helemaal :D :wink: Wat een gedoe allemaal met die provider!!! Gelukkig is het nu opgelost en hoef je niet meer te stressen!!! 8)

vermeertje
Bead Believer
Berichten:212
Lid geworden op:za 12 jun 2004 21:00
Locatie:Jacksonville, Florida

Bericht door vermeertje » do 20 jan 2005 13:24

Ook ik snap het nu helemaal! En wat ben ik blij dat ik er weer op kan zeg, ik kan echt geen dag meer zonder geloof ik, nu ja, als dat m'n enige verslaving is dan valt het wel mee toch?! Bedankt Sandra!
Groetjes, Trudy.

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » do 20 jan 2005 14:38

Nu begrijp ik het!!
Vond het al zo vreemd dat alleen kralen.com en het forum niet werkte en al de rest wel...

Dat was echt wel afkicken, gisteren. Tijdens de blokperiode heb ik de gewoonte om regelmatig (pauze nemen he ;)) te checken of er nieuwe berichten zijn.
Een ganse dag NIETS, om gek van te worden...
Beady Greetzzz,

Kamelot

Gebruikersavatar
patericia
Bead Dreamer
Berichten:709
Lid geworden op:ma 18 okt 2004 18:47
Locatie:Rozenburg zh

Bericht door patericia » do 20 jan 2005 20:03

Bij mij deed alleen http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; het niet maar via forum.creadream.nl kon ik nog gewoon op het forum komen

Gesloten