jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Sandra » di 16 dec 2014 11:32

Ik voel me bijna schuldig ;) maar ik als eigenaar neem nog maar weinig tijd wat te posten op het forum. Meestal lees ik via mijn mobiel en dan ben ik te lui vanaf daar wat te posten, alsof het net te lastig gaat. Dan denk ik 'post straks wel vanaf pc' en dan vergeet ik het weer. Op facebook volg ik ook weleens knutselgroepjes, soms heb ik de neiging daar sneller te reageren, ik denk door het gemak. Nu ben ik heel benieuwd naar jullie mening. Zijn jullie bv ook actief op een facebook groep? Zouden jullie het leuk vinden als ik een kralen.com facebook groepje aanmaak? Waar ik automatisch om twijfel, hier heb ik allemaal lieve forumleden :bedankt: en als ik soms zie wat voor agressieve posts er kunnen zijn op facebook :hocker: . Ik vraag me af wat voor posts ik zou krijgen op een facebook groep en hoe vaak ik daar dan moet ingrijpen, terwijl het hier helemaal niet meer nodig is.
Waar ik ook naar zou kunnen kijken, is een nieuwe lay-out voor het forum. Ik denk dat er forumsites bestaan die zich automatisch aanpassen als je vanaf mobiel kijkt en dan dus ook makkelijker kan posten. Ik denk er ook over na omdat ik merk dat het hier rustiger is, toch zonde als ik niets doe om het te verbeteren zodat het weer wat actiever wordt.

Alvast bedankt voor jullie eerlijke mening :) alle tips en ideeen zijn welkom.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Vengy » di 16 dec 2014 12:58

Ik denk dat er op Facebook meer reacties zullen komen. Dat gaat gewoon wat makkelijker tegenwoordig. Maar ik vind het zeker ook leuk om hier langs te komen en op je gemak zonder al die meningen inderdaad te kunnen rondhangen.
Ook al is het soms wat rustig hier.
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door katia » di 16 dec 2014 13:08

Ik heb het ook al opgemerkt dat het op de forum de laatste tijd heel rustig is. Maar dat laat me niet om toch op het forum te snuffelen.
Liever dan op Facebook.Er zou idd wel vlugger reactie's zijn , maar ook "welke" soms!! Hier vind ik nog altijd mijn ( kralencollega's ) :D
Misschien gaat het nu wel beter met het wat " opkuisen ".
Afbeelding

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Irene van der Maas » di 16 dec 2014 14:36

Je begint met 1 groep op Facebook en uiteindelijk hebben mensen je aangemeld bij tientallen groepen. Je ziet daar door de bomen het bos niet meer, zeker niet als je alles wilt bijhouden......
Irene van der Maas

lieveke Sieraden
Bead Fan
Berichten:314
Lid geworden op:do 18 jul 2013 07:53

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door lieveke Sieraden » di 16 dec 2014 15:38

als je er een besloten fb groep van maakt, kunnen alleen de leden posten. En dan krijg je hetzelfde als hier. Zeker als je ook instelt dat alleen de beheerder mensen mag toevoegen.

Ik merk wel dat ik makkelijker kijk bij fb groepen dan hier. en ook makkelijker wat post.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door estherwijma » di 16 dec 2014 16:26

Ik merk dat het hier idd wat rustig is, maar ik merk ook dat ik de sfeer hier idd altijd goed vind en dat is op FB lang niet altijd het geval, ook niet op de besloten groepen. Toevallig vandaag nog een groep verlaten vanwege de sfeer. Verder vind ik het voordeel van het forum dat het heel overzichtelijk is en dat is in een groep vaak niet zo, omdat alles maar gepost wordt door elkaar. Ik zou het zelf echt heel spijtig vinden als het forum zou ophouden en een FB-groep wordt, al kan ik me wel voorstellen dat je daar voor zou kiezen
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door AnitaD » di 16 dec 2014 18:01

Ik ben ook actief op een forum voor een andere hobby. Daar speelt hetzelfde. Ik merk juist dat ik niks met Facebook heb voor hobby-dingen.
De berichten vliegen om je oren en iets terugzoeken of rustig bekijken lukt eigenlijk niet.
Dus ik heb juist liever een forum :). Maar ik ben ook een lange tijd niet actief geweest, ook niet met kralen trouwens.

Dat andere forum (SMF) is nu zo ingesteld dat je bij het aanmelden een aantal eenvoudige vragen moet beantwoorden (hoofdstad van NL, hoeveel is 2 plus 3 etc).
De mods hebben nu bijna geen problemen meer met spammers.

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door jokevbiesen » di 16 dec 2014 20:58

Ik heb geen behoefte aan een facebook groep. Vind het prima zo, is af en toe wat rustig, maar ik probeer wel alles te posten.
Soms maak je wat minder of meer van hetzelfde in bestelling en heb je even niets te posten. Dat is tenminste bij mij het geval.

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door SandraM » wo 17 dec 2014 07:35

Ook ik vind het hier heel gezellig. Wel een stuk rustiger, maar respect naar elkaar toe. Ik kijk iedere dag wel even naar alle nieuwe berichtjes. Zal deze week zelf ook weer eens wat posten :wink:

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door estherwijma » wo 17 dec 2014 10:51

Wat ik trouwens ook leuk vind aan het forum is misschien juist dat er niet superveel mensen actief zijn. Nu weet je een beetje wie wie is en dat maakt het voor mij persoonlijker :D
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Sandra » wo 17 dec 2014 11:31

Bedankt voor al jullie snelle reacties, zo merk ik ook weer dat er toch regelmatig bezoekers zijn. ;)
Het forum zal ik sowieso nooit offline willen halen. Ik ben wel fan van alles bewaren: als iemand nu wat vraagt en ik het beantwoord en iemand anders komt over bv 1 jaar via google de topic tegen omdat ze dezelfde vraag had, dan heeft ze meteen antwoord, alsof het antwoord geven dan extra veel nut heeft.
Wel heb ik persoonlijk weleens dat ik even snel wat wil vragen of laten zien, en dan is via facebook posten wel stuk makkelijker. Ik denk dat ik anders eens ga kijken naar lay-out van het forum, dat ie bv grotere knoppen toont als je vanaf ipad of mobiel kijkt, zodat posten dan net zo makkelijk gaat als vanaf facebook, vooral met foto's toevoegen zou dat fijn zijn.
Voor mij als webwinkel zou het ook interessant zijn om meer personen te bereiken via facebook, maar ik schrik er wel van wat voor posts je daar zoal tegen komt. Gesloten groep zou idd optie kunnen zijn, of wel open groep en dat je de vervelende blokkeer. Maar blijft altijd lastig te beslissen wanneer je iemand blokkeer, is niet iets wat je zomaar wil doen.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door estherwijma » wo 17 dec 2014 11:43

Een FB-groep kan je natuurlijk altijd aanmaken! Ik zou er dan ook zeker wel lid van worden, alhoewel ik niet weet of ik daar dan ook zou posten als ik het hier ook al doen en in andere groepen, maar ik denk dat je bereik groter zal zijn via FB en dat is idd voor je webshop natuurlijk wel gunstig!
Groetjes Esther

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Irene van der Maas » wo 17 dec 2014 13:43

Het is gewoon heel moeilijk voor een beheerder van een groep op FB om in te schatten wat voor iemand je binnen haalt, dat moet je maar afwachten. Ik zie ook veel verkeerd gaan op FB...
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door JMHols » wo 17 dec 2014 15:53

Geef mij ook maar dit forum, boven een fb groep. Net wat je schrijft, op Facebook is het vaak zo'n geruzie.
En zoals al is geschreven, hier is het veel overzichtelijker. Ook vind ik een forum wat persoonlijker.
Ik ben wel lid van wat FB groepen, maar meer om ideetjes op te doen en patronen te scoren :oops:

Nu kom ik hier de laatste tijd minder, maar dat komt doordat ik ook aan het breien en haken ben geslagen. Én, ik vind niet meer zo veel patronen die ik echt graag zou willen maken. Ben wat het werken met kralen betreft een beetje 'van de leg' en wacht toch het terug komt.

En Sandra, dat van de telefoon (of tablet), dat heb ik ook, ik reageer toch wat eerder als ik achter de laptop zit.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Kikkertje » wo 17 dec 2014 20:21

Ik kom hier ook wat minder, maar dat komt omdat bijna iedereen met kleine kraaltjes bezig is en ik dus niet. En dat vind ik wel een beetje jammer. De veelzijdigheid is een beetje weg. Een paar jaar geleden zag je hier van alles voorbij komen en dat mis ik wel. Af en toe zijn er een paar nieuwelingen, die laten drie keer wat zien en daarna zie je ze niet meer terug.

Maar een facebook groep hoeft van mij niet. Ik geloof niet dat ik daar wat zou posten.
Groetjes, Marjan

Gesloten