jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56
Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Vengy » wo 17 dec 2014 20:53

Jammer dat je daardoor minder komt, juist dat jij dan andere dingen laat zien vind ik leuk aan het forum. Het inspireert ons om ook eens wat anders te proberen, mij wel dan!
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door estherwijma » do 18 dec 2014 09:48

Ik sluit me aan bij Vengy!
Verder vind ik dat er binnen de kleine kraaltjes heel veel verschillende dingen worden gemaakt! En dat inspireert mij ook! Ook vind ik creatiues met grote kralen juist leuk om voorbij te zien komen!
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Algante » do 18 dec 2014 13:02

Wat een leuke en goede reacties :banaan:

Vanaf mobieltje posten valt idd niet mee, heb ik ook ervaren :oops: ik mis hier wel een 'like' knop om lekker snel te laten zien dat je iets waardeert. Vanwege allerlei druks kom ik meestal hier (vanaf laptop) even (te) snel buurten om op sommige posten te (re)ageren.

Ben het helemaal eens met de opmerkingen over FB. Het valt me op dat de forummers die ik tegen kom bij FB ook heel attent en aardig naar elkaar toe zijn :bedankt:
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Hilly_M » vr 19 dec 2014 08:01

Zou het jammer vinden als dit forum niet meer in deze vorm zou blijven.
Ben niet iemand die thuis is in de 'digitale' wereld en heb pas kortgeleden een FB pagina gemaakt. Maar daar heb ik best veel reserve om iets te zeggen. Foto's van de sieraden die ik hier plaats zet ik daar ook, maar eerlijk gezegd kan ik de toegevoegde waarde van FB (nog) niet ontdekken.
Zelfs binnen de besloten groepen waar ik zit zal ik niet snel iets plaatsen. Zoals al door verschillende voor mij gezegd, de toon is heel anders.
Een groot voordeel van dit forum is dat je iets makkelijk (terug) kunt vinden. En de aardige mensen die respect voor elkaar hebben!
Kan mij voorstellen dat commercieel een webpagina handig is, maar als het niet teveel werk oplevert (of misschien vrijwilligers kunnen helpen om dit forum te onderhouden) zou ik heel blij zijn als dit blijft.

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Moniek74 » za 20 dec 2014 17:08

Als je er een besloten FB groep van maakt, denk ik wel dat je meer actieve leden zult hebben. FB is meer als dagelijks platform ingesleten denk ik. Ik ben zelf (en weet ook menigeen van dit forum) lid vd Amerikaanse FB groep "Bead embroidery forever". Die was eerst open en later besloten. Het grote voordeel is dat je -op het moment dat je op Fb gaat- altijd direct nieuwe posts in je eigen tijdlijn krijgt en niet nog apart naar een forum hoeft ofzo. Ik zou het zeker een mooie aanvulling vinden!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door estherwijma » za 20 dec 2014 18:16

Ik ben idd ook lid van die groep, maar ik ga toch sneller hier kijken dan daar. Daarbij ben ik lid van veel groepen en pagina's dat de berichten uit die groep niet op mijn tijdlijn verschijnen of iig heel weinig
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Ingeborg76 » za 20 dec 2014 18:26

Omdat er ook mensen zijn die Facebook loos door het leven gaan vind ik het forum juist zo leuk. Ik kijk zowel op FB als op het forum en ben zelfs meer geneigd op het forum reacties te posten dan op FB. Dus wat mij betreft: Laat het forum blijven ook beter voor als je vragen hebt.
Groetjes Ingeborg

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door JMHols » zo 21 dec 2014 09:53

Volgens mij zou een besloten groep niet zo slim zijn, als je het ook voor uitbreiding van je verkoopomgeving doet. Dan is openbaar veel handiger omdat je dan meer mensen bereikt.

En dat van die kleine kraaltjes, dat wisselt. Ik weet nog dat het hier voornamelijk ging over grotere kralen, dat ik toen nog twijfelde of ik hier zou blijven omdat ik daar nou juist bijna niets mee heb. Maar langzamerhand gingen steeds meer mensen over naar de kleine kralen en kwamen er mensen bij. Ik denk dat het juist leuk is als beide aan bod komen, dus laat aub ook werk met grote kralen zien, wie weet breng je iemand op een idee om dat ook eens te gaan maken.

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Moniek74 » zo 21 dec 2014 15:46

Een besloten FB groep is niet meer besloten of open dan dit forum: iedereen kan erop, maar je moet je wel eenmalig aanmelden! Wat betreft het verkoopargument, zowel dit forum als een eventuele facebookpagina kun je koppelen aan je website, sterker nog, doorlinken vanaf FB is eenvoudiger (minder klikken) en op de timeline zijn bv aanbiedingen makkelijker ertussendoor te plaatsen. Het marketingprincipe van "met minder klikken houdt je meer bezoekers online" gaat ook op. Bij dit forum moet je meer klikken dan in je timeline. Ook de eerder genoemde 'like'-button zou een absolute meerwaarde zijn. Voor de duidelijkheid ben ik niet voor het opheffen van dit forum hoor, maar FB ernaast/erbij zou ik zeer toejuichen! Feitelijk zijn de fora de voorlopers van de social media kanalen zoals facebook. Succes met de keuzes!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door Frutsel » do 08 jan 2015 19:13

Een forum past beter bij mij dan een fb groep.

-Ik kom niet vaak meer koekeloeren Sandra omdat ik op dit moment helemaal niks met kralen doe. Nieuwe bril is besteld. :applaus:
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door estherwijma » vr 18 sep 2015 08:54

Het valt me op dat het steeds rustiger wordt op het forum... Met een klein groepjes is heel gezellig, maar ik vind het ook wel jammer... En ik merk dat ik toch ga vragen of we niet eens kunnen nadenken over een speciale facebookgroep??? Eerlijk is eerlijk, momenteel post ik zelf ook niets, omdat ik mijn kralen even een beetje opzij heb gelegd. Ik heb last van chronische vermoeidheid en hoofdpijn, dus het is te inspannend nu voor me om met de kleine kraaltjes bezig te zijn. Soms doe ik het wel. Ik heb een paar oorbellen gemaakt, maar heb geen haakjes...hihi... Maar goed... voor de wekelijkse wedstrijd wordt het ook steeds minder. Ik vind dat jammer, maar misschien denken anderen er anders over en is er geen tijd om een fb-pagina te maken en te beheren.
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
InJo
Bead Starter
Berichten:54
Lid geworden op:za 21 jun 2014 08:11
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door InJo » vr 18 sep 2015 10:10

Ikzelf maak weinig gebruik van dit forum maar ben actiever in facebook-groepen. Zou een overgang van dit forum naar facebook dan ook zeker toejuichen. Het opzetten is niet veel werk. Beheer zal niet meer zijn dan bij dit forum. Denk dat het een goede optie zou zijn.
If beads were money, I'd be a billionaire by now.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: jullie mening gevraagd over dit forum en facebook groepjes

Bericht door bobby/sieuw » za 19 sep 2015 15:59

Voorbeeld: Zit ook bij een besloten Fairy Fantasy Forum groep (okt beurs Den Bosch), dit zijn echt alleen voor leden die ook daadwerkelijk met klei iets maken naast de algemene Fairy Fantasy Forum Facebook.
Ze hebben hier ook een yahoo, maar stappen langzaam over naar Facebook.

Heb de kralen.com wel geliked, maar krijg geen berichtjes op mijn nieuwsoverzicht, jammer.
Zou liever bij Facebook club aangesloten zijn ivm sneller iets reageer en post.

Gesloten