Etiquette / omgangsregels

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:
Etiquette / omgangsregels

Bericht door Frutsel » za 17 nov 2012 15:22

Ik moet even mijn hart luchten.
Zonder namen en gelegenheden te noemen wil ik toch eens aankaarten hoe nonchalant sommigen hier zijn.
Vaak vraagt men iets, waar te koop, hoe gemaakt, wie heeft dit of weet dat, dan geef je antwoord, dat gaat zelfs tot en met spullen opzoeken, foto's maken en (resizen en herbelichten) en mailen, soms alleen maar hier of daar kan je dat kopen of zó iets maken.
Dan geeft de topicstarter geen sjoege, geen blijk van waardering, geen reactie whatsoever.
Ik doe alles altijd geheel vrijblijvend, foto's sturen of zo, maar dan zeg je toch even dat je het niet hoeft??

Ik vind dat onbeschoft. Als je iets vraagt en men heeft het antwoord of het gezochte en zelfs ben je er een half weekend over aan het heen en weer mailen - en dan niks.

Ik zit op een paar fora maar altijd valt het me hier weer op. Als je een vraag stelt kijk je toch of er antwoord komt?
Nou begrijp ik heel goed dat je in een groep moet passen en blijkbaar pas ik hier niet in.
Ik struikel hier steeds weer over.

Vaak heb/weet ik het gezochte of gevraagde wel maar wil niet eens de moeite te doen om te mailen/het op te zoeken.

Is het nou echt zo moeilijk om even dankjewel te zeggen of zijn mijn tenen te lang?

Ik moest dit echt even kwijt.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Renee1988
Bead Starter
Berichten:56
Lid geworden op:wo 02 mar 2011 11:47

Re: Etiquette / omgangsregels

Bericht door Renee1988 » za 17 nov 2012 15:56

Nee hoor, ik vind je tenen niet te lang.
Af en aan heb ik hier en op andere kralenfora ook profielen gehad en je doet inderdaad soms de moeite voor niks.. Een simpel bedankje doet toch geen pijn? Iemand doet toch moeite voor je..

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Etiquette / omgangsregels

Bericht door Kikkertje » za 17 nov 2012 16:58

Op een ander forum over heel andere zaken is het precies hetzelfde. Vragen ze om opbouwende kritiek, die wordt dan door verschillende mensen gegeven en vervolgens hoor je niets meer. Niet erg netjes.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Etiquette / omgangsregels

Bericht door JMHols » za 17 nov 2012 23:42

Hm vreemd. Ik heb dat hier nog niet ervaren. Als ik reageerde, dan reageerde men wel terug, en/of bedankten ze me. Ik heb maar twee keer gehad dat ik geen reactie terug kreeg. En dan denk ik jammer dan, kan me er niet zo druk om maken.

Gesloten