Uploaden

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gesloten
Marionbuit
Bead Believer
Berichten:212
Lid geworden op:ma 16 feb 2009 13:47
Locatie:Hasselt
Contacteer:
Uploaden

Bericht door Marionbuit » za 20 jun 2009 18:10

Hoi Sandra,

Ik heb elke keer als ik foto's wil oploaden, dat ik ze keurig selecteer, hij dan nadenkt, en dan vervolgens moet ik het weer opnieuw doen. Hij geeft niet echt een foutmelding, maar gewoon weer begin pagina. Ik had dit ook al voordat je alles over hebt gezet naar de server. Elke keer dacht ik; nou ja, het zal wel. Maar heb nu al denk ik wel 15x geprobeerd om foto's te uploaden en het lukt niet!

Ik hoor het wel, hoeft niet op stel en sprong hoor!

Groetjes,
Marion.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Uploaden

Bericht door Sandra » zo 21 jun 2009 11:16

Waarschijnlijk probeer je meerdere foto's die vrij groot zijn. Als ze best groot zijn (ik weet de grens niet precies, bv totaal groter dan 10 mb) dan stopt ie ermee, alsof ie al weet dat er anders een time-out zal zijn....Je kan dus het beste even 1 voor 1 proberen, groot kans dat het dan wel goed gaat. Dus je upload 1 foto, kopieer de code in een nieuwe venster bij een topic, ga terug naar het venster waar je upload en upload weer 1, kopieer weer de code bij het andere venster, etc. Zo zou het wel goed moeten gaan volgens mij.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Uploaden

Bericht door Sandra » vr 26 jun 2009 14:23

:D Ik weet nu waarom het uploaden bij sommige mensen niet goed lukt. De foto's zijn soms groter dan 5 MB. Momenteel is er een maximale grootte ingesteld bij de server, als het groter is dan bv 3 MB (ik weet niet precies waar de grens ligt) dan stopt hij het uploaden zeg maar. Ik heb al iemand gevraagd de instellingen van de server te wijzigen zodat de grens hoger ligt.

De reden waarom er altijd een grens is bij een server wat grootte van de bestanden betreft, is omdat als je bv 'n bestand van 100 MB wil uploaden het uiteindelijk niet zal lukken, het zal zeg maar eerst lang proberen en uiteindelijk door de lange tijd automatisch stoppen. Vandaar dat er automatisch een limiet is. Ook zou het de server kunnen overbelasten, waardoor sites niet meer goed werken.

De oplossing is dus deze limiet verhogen, dan komt dit probleem niet meer voor. Ik weet nog niet wanneer dit is uitgevoerd. In de tussentijd kan je de foto's verkleinen voordat je het upload. Je kan het verkleinen via een fotobewerkingsprogramma, je kan het ook bv naar jezelf mailen, dan kan het ook automatisch verkleinen.

Met dank aan Marieketting voor het uitleggen wat er fout ging en het mailen van haar originele bestand zodat ik het zelf kon testen. :)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Uploaden

Bericht door Sandra » di 07 jul 2009 16:28

Even een update over het uploaden. Het ging bij sommigen helaas toch niet goed, de grote foto kwam er wel goed op maar de kleine niet, die was dan gewoon wit. Heel vreemd want bij sommigen ging het wel goed en bij sommigen niet, kortom een vage bug in de script. Als het goed is, is dat nu opgelost. Het uploaden kan nu dus weer hopelijk zonder problemen! :) Mocht er toch iets fout gaan dan hoor ik het graag....

Gesloten