Weekwedstrijd, andere foto's bij uitlag?

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Tinkywinky
Bead Interested
Weekwedstrijd, andere foto's bij uitlag?

Bericht door Tinkywinky » za 13 jun 2009 00:42

Ik heb zojuist gestemd op de sieraden van afgelopen week.
Ik scroll dan altijd een keer helemaal naar onder.
Dan begin ik opnieuw en vink ik de sieraden aan die ik het leukst vind.
Na het stemmen kom ik dan op de uitslag pagina terecht en ook die bekijk ik van boven tot onder.

Nu dacht ik een aantal sieraden in de uitslagen lijst te zien, die ik niet had gezien in de keuze lijst.
Kan dat nu? :mrgreen:

wilmadonna
Bead Fan
Contacteer:

Re: Weekwedstrijd, andere foto's bij uitlag?

Bericht door wilmadonna » zo 14 jun 2009 18:44

Hoi!

Ja, ik heb dat soms ook dat ik ineens sieraden zie die ik daarvoor niet gezien heb???
En ik vind het een beetje jammer dat er vaak dezelfde mensen winnen met hun sieraad.. natuurlijk zijn ze hardstikke mooi en gun ik het een ieder van harte, maar de laatste tijd zijn het vaak dezelfde winnaars... zo krijgen anderen nooit een kans...... dat vind ik jammer.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 14 jun 2009 18:51

Nee als je gaat stemmen zie je gewoon alle creaties, het is niet mogelijk dat je tijdens het stemmen eentje niet ziet en dan bij de uitslagen ineens wel. Het zijn vaak meer dan 50 creaties, dus het is wel logisch dat je soms 1tje over het hoofd zie. ;) Maar het kan niet aan het systeem liggen.

Ik snap wat je bedoelt Wilmadonna, ik ben het ook wel met je eens. Maar ik zou niet weten hoe je dat kan voorkomen....ik wil het eenvoudig houden, iedereen mag meedoen en degene die stemmen die bepalen wie er wint. Op zo 'n manier is het leuk en kost het mij heel weinig tijd. Stel ik ben eindjury, zo van 'die heeft het meeste stemmen maar die heeft al gewonnen dus wint nr2', ja ik weet niet, voor mij voelt dat oneerlijk, want de meerderheid heeft toch op nr1 gestemd.

kralenroosje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door kralenroosje » zo 14 jun 2009 20:17

ik voel me hier wel een beetje aangesproken
heb al een paar x gewonnen wat ik echt heel leuk vind :banaan: zeker omdat
er altijd best veel mensen stemmen.
maar soms schaam ik me er ook wel voor als ik weer win :oops: , omdat het bijvoorbeeld
een paar weken ervoor ook zo was......
ik heb ook wel eens gedacht misschien moet ik maar geen creaties meer insturen :?:
maar aan de andere kant vind ik het ook altijd leuk om te lezen wat iedereen er van
denkt want ook daar kan ik weer wat van leren.

x-babs-x
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door x-babs-x » zo 14 jun 2009 20:41

Mijn idee is ook, dat de winnaars altijd erg terecht zijn hoor.
Meestal zijn het ook echt de werken die enorm veel tijd, geduld en vaardigheid vergen.

Eventueel zou je de wedstrijd kunnen opsplitsen in zelfgemaakte glas-/ fimocreaties en zelfgemaakte sieraden ?

Maar ach, we leren er allemaal veel van !!!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 14 jun 2009 20:53

kralenroosje schreef:ik voel me hier wel een beetje aangesproken
heb al een paar x gewonnen wat ik echt heel leuk vind :banaan: zeker omdat
er altijd best veel mensen stemmen.
maar soms schaam ik me er ook wel voor als ik weer win :oops: , omdat het bijvoorbeeld
een paar weken ervoor ook zo was......
ik heb ook wel eens gedacht misschien moet ik maar geen creaties meer insturen :?:
maar aan de andere kant vind ik het ook altijd leuk om te lezen wat iedereen er van
denkt want ook daar kan ik weer wat van leren.
Ik hoop dat mijn bericht niet negatief over kwam....misschien beter moeten opletten hoe ik het had gepost...ik bedoel meer ik kan me voorstellen dat het jammer is voor anderen als iemand anders vaak wint. Maar je moet zeker je creaties blijven inzenden....het leuke van deze wedstrijden is dat je niet op jezelf kan stemmen en ook niet anderen kan vragen om op je te stemmen dus je wint dan wel 100% terecht. :D Leukere compliment kan je niet krijgen vind ik. ;) Het is alleen misschien beetje jammer dat anderen dan soms net buiten 'het compliment' vallen....maar ja, dat kan niet voorkomen worden denk ik.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 14 jun 2009 20:54

x-babs-x schreef:...
Eventueel zou je de wedstrijd kunnen opsplitsen in zelfgemaakte glas-/ fimocreaties en zelfgemaakte sieraden ?

Maar ach, we leren er allemaal veel van !!!
Toevallig hebben we er wel al aan gedacht om een nieuw subforum te maken voor zelfgemaakte kralen (glas of fimo) met daarvoor ook een andere uploadformulier, en dan bv maandelijks wedstrijd (aangezien er minder vaak inzendingen daarvoor zijn), maar ja, wegens tijdgebrek is dat er nog niet van gekomen....druk met veel moooooooie nieuwe artikelen en e-i-n-d-e-l-i-j-k een nieuwe lay-out voor kralen.com (schaam me nu zelfs voor hoe het nu eruit ziet :oops: ) en zo nog meer dingen....maar de splitsing gaat dus nog wel komen!

wilmadonna
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door wilmadonna » zo 14 jun 2009 21:02

hallo!

Het is niet mijn bedoeling om mensen te krenken hoor.
Ik vind de winnende sieraden altijd erg mooi! Dus mensen die gewonnen hebben hoeven zich niet aangevallen te voelen!
Maar het wil niet zeggen dat sieraden die niet winnen, dat daar geen tijd in is gestoken!!!
Iedereen legt zijn energie in zijn/haar sieraden ook al ziet er er misschien niet zo uit dat er veel tijd in is gestoken.
Sommige zijn nu eenmaal verder gevorderd dan anderen.

De wedstrijd hoeft niet opgedeelt te worden, maar misschien is het een idee dat de winnaars de volgende wedstrijd niet mee mogen doen, maar dan weer de wedstrijd erna???

Het stemmen is toch wel te beinvloeden... als je veel vrienden online hebt, kunnen die op jouw sieraad stemmen... als je van te voren laat weten aan die personen hoe jouw sieraad eruit ziet... ook al staat je naam er niet bij....
Ik heb zelf geen close vrienden die hier online zijn hoor, begrijp me niet verkeerd ;)

En nogmaals: degene die gewonnen hebben: lekker genieten van je compliment en prijs!!!! :applaus:

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » zo 14 jun 2009 21:21

[quote="wilmadonna"
Het stemmen is toch wel te beinvloeden... als je veel vrienden online hebt, kunnen die op jouw sieraad stemmen... als je van te voren laat weten aan die personen hoe jouw sieraad eruit ziet... ook al staat je naam er niet bij....
Ik heb zelf geen close vrienden die hier online zijn hoor, begrijp me niet verkeerd ;)
En nogmaals: degene die gewonnen hebben: lekker genieten van je compliment en prijs!!!! :applaus:[/quote]

Ik denk niet dat het stemmen te beinvloeden is, eerlijk gezegd. Ook omdat Sandra dat in haar vorige bericht zegt. Maar als je regelmatig op het forum komt, weet je meestal wel wie welk sieraad gemaakt heeft. En ja, dat vaak dezelfde winnen, is toch denk ik, omdat ze en vaak creaties posten en gewoon hele mooie creaties maken. En dat doet niets af aan de andere sieraden die dan niet winnen. Iedereen doet wat hij /zij het beste kan, en iedereen verdient daarvoor iig een enthousiasmeprijs. Maar wat mooi is, is gewoon mooi.
En als ze de meeste stemmen krijgen, so what... ik zie het meer als een gezellig platform om te laten zien, wat ik wil laten zien. En ik stem altijd enthousiast mee, en bij het stemmen denk ik best wel eens, ooooh zoiets heb ik vorige week ook al gestemd. Maar als ik het dan alsnog het mooiste vind, stem ik er toch weer op. En soms ook niet. Is maar net hoe mijn hoedje( :D ) staat.
Groetjes Ellen.

kralenroosje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door kralenroosje » zo 14 jun 2009 21:28

tsja blijft lastig denk ik....
ik heb ook wel eens gedacht om mijn foto's dan maar alleen uit mijn album te
uploden dan doen ze nl niet mee aan de wedstrijd.
want ik begrijp het wel dat het voor iedereen leuk is om eens te winnen [al word je er niet rijker van :lol: ]
p.s ik ken niemand persoonlijk hoor van het forum :-DD

wilmadonna
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door wilmadonna » zo 14 jun 2009 21:48

Ellen schreef: Maar als ik het dan alsnog het mooiste vind, stem ik er toch weer op. En soms ook niet. Is maar net hoe mijn hoedje( :D ) staat.
hihi, grappige uitdrukking!
Ja, ik doe zelf ook niet mee om te winnen, maar gewoon om mijn sieraad te laten zien.
Vind het gewoon leuk om te kralen en leuk om te lezen wat mensen erover denken.
Want ik vind het ook erg leuk om de sieraden van andere mensen te zien en daardoor weer inspiratie te krijgen!!!

:-DD

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » zo 14 jun 2009 22:06

[quote="wilmadonna"
Ja, ik doe zelf ook niet mee om te winnen, maar gewoon om mijn sieraad te laten zien.
Vind het gewoon leuk om te kralen en leuk om te lezen wat mensen erover denken.
Want ik vind het ook erg leuk om de sieraden van andere mensen te zien en daardoor weer inspiratie te krijgen!!!

:-DD[/quote]
Vind ik nou ook :D :!:
Groetjes Ellen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 14 jun 2009 23:12

wilmadonna schreef:...
...
Je moet lid zijn van het forum om te kunnen stemmen, en ik neem aan dat als het alleen om de eer gaat mensen niet aan anderen vragen om op je te stemmen. ;) Er zijn ook niet honderden stemmen iedere week, als er wel 'vriendjespolitiek' zou zijn zou het aantal stemmen ook hoger zijn volgens mij.

Tinkywinky
Bead Interested

Bericht door Tinkywinky » ma 15 jun 2009 14:36

Sandra schreef:Nee als je gaat stemmen zie je gewoon alle creaties, het is niet mogelijk dat je tijdens het stemmen eentje niet ziet en dan bij de uitslagen ineens wel. Het zijn vaak meer dan 50 creaties, dus het is wel logisch dat je soms 1tje over het hoofd zie. ;) Maar het kan niet aan het systeem liggen.
Nu wil ik zeker niet vervelend zijn, maar ik had bij eerdere stemmingen al eens het idee dat ik een foto niet in de lijst had zien staan, die wel in de uitslag stond.
Toen dacht ik inderdaad nog, ach ik zal wel niet goed gekeken hebben.

Nu deze keer, had ik moeite met stemmen omdat ik er eigenlijk geen uitschieters tussen zag zitten.
Na het stemmen bekeek ik de uitslag lijst en daar zag ik ineens een paar hele mooie creaties.
Die had ik echt niet in de stemlijst gezien, anders had ik er echt wel op gestemd.

Waar ik eerst nog dacht, ach ik zal me vast vergissen, heb ik nu toch echt het idee dat ik me niet vergis en dat er echt foto's in de uitslag lijst staan die niet in de stemlijst staan.
Misschien niet leuk dat ik het zeg, maar goed, mijn mond dicht houden heb je ook weer niets aan [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Algante
Moderator

Bericht door Algante » ma 15 jun 2009 15:16

Er zijn 144 creaties, waartussen ik hele mooie zie. Ik heb nog niet gestemd. Misschen wil Tinkywinky mij ter controle even de nummers doorgeven van de creaties die ze eerder niet zag?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten