Verbetertips functionaliteit forum

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Sandra » do 21 aug 2008 10:54

Ik ga hier bijhouden welke tips / opmerkingen ik krijg. Zelf een verbetertip? Post het hier:

Dit is klaar:
- nieuwe subforum samen inkopen toegevoegd
- zorgen dat link naar nieuwe berichten altijd te zien is -> done, het is nu rechtsboven, vlakbij de zoekfunctie.
- hele grote plaatjes worden nu niet goed getoond -> ik heb bbcode img_thumb toegevoegd. Het werkt zo:

Code: Selecteer alles

[Img_Thumb]URL van het plaatje[/Img_Thumb]
Het wordt dan 500 pixels breed getoond met link om erop te klikken voor grotere foto

Wat ik wel nog wil doen, is zorgen dat hele grote plaatjes die met img getoond worden toch automatisch kleiner getoond worden. Staat op mijn todo-lijstje. ;)

Dit ga ik nog proberen te verbeteren / toe te voegen:
- Grote foto's die via

Code: Selecteer alles

[img][/img]
getoond worden verkleind tonen als ze zo groot zijn dat ze niet passen binnen de pagina.
- Als je 1 topic leest, een pijltje naar links en naar rechts om vorige / volgende topic te lezen. Dat is er zo te zien nu niet....zal kijken of ik dat kan toevoegen.
- meer smilies
- uploadscript, net zoals voor eigen creaties, voor restjes verkopen. Je kan je foto's van je restjes dus eenvoudig uploaden naar kralen.com, wel wordt het na 1 maand vanzelf verwijderd.
- overzicht nieuwe berichten duidelijker maken, lay-out net zoals bij de vorige versie. dus tabel met:
subforum - topic - door wie gestart - wie het laatst heeft gepost
in plaats van topic gepost door .. onder subforum - wie het laatst heeft gepost

Nogmaals, als er nog verbetertips zijn dan hoor ik dat graag! :D

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Sandra » do 21 aug 2008 11:02

Ik heb trouwens ook accounts verwijderd van personen die langer dan 1 jaar niet hebben ingelogd en nooit hebben gepost. Hierdoor komen er weer wat gebruikersnamen vrij voor nieuwe gebruikers. Er zijn echt veel mogelijkheden bij het nieuwe forum. :D

Gebruikersavatar
L.C.
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:do 03 jul 2008 14:58
Locatie:Hoboken - Antwerpen (België)

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door L.C. » do 21 aug 2008 11:07

Misschien zou het ook handig zijn, mocht je rechtstreeks foto's kunnen plaatsen in plaats via, via.
Nu dacht ik dat je foto's kon plaatsen via een website.
Niet iedereen heeft een website, en ja je kan dit ook doen via fotosites.
Toch is niet iedereen zo bekend met al deze snufjes en mogelijkheden.
Daarom zou het misschien beter zijn mochten we de foto's rechtreeks kunnen plaatsen, dat maakt het voor iedereen minder omslachting en veel gemakkelijker.

Zoals je vroeg, het is maar een suggestie. :oops:
Groetjes,
Linda

Gebruikersavatar
L.C.
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:do 03 jul 2008 14:58
Locatie:Hoboken - Antwerpen (België)

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door L.C. » do 21 aug 2008 11:08

Sorry niet "omslachting", maar omslachtig.
Groetjes,
Linda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Sandra » do 21 aug 2008 11:16

Foto's voor eigen creaties kan je reeds versturen via http://forum.creadream.nl/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; , dat is vrij makkelijk volgens mij.
Ik dacht er wel al aan om te zorgen dat je ook foto's voor restjes verkopen kan uploaden naar kralen.com. Het blijft er dan 1 maand op staan, daarna wordt het verwijderd. Moet het nog maken, zal het even toevoegen aan mijn todolijstje. ;)

Voor foto's bij bv waar kan ik kopen kan je 1 bijlage toevoegen. Terwijl je bericht typed, vind je onderaan opties en daarnaast bijlage toevoegen. Door daar op te klikken kan je een bijlage toevoegen, waaronder dus bv 1 foto.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Sandra » do 21 aug 2008 11:23

Wat ik trouwens ook wil proberen, is dat als je naar toon nieuwe berichten kijkt, het ongeveer hetzelfde is als voorheen, dus tabel met
subforum - topic - door wie gestart - wie het laatst heeft gepost

nu staat subforum beetje klein onder de topictitel, zou het zelf fijner vinden als dat duidelijker is. Als iemand bv bij 20 show je eigen creaties topics reageer hoef ik ze nl niet allemaal te lezen. ;)

Gebruikersavatar
Erica
Bead Dreamer
Berichten:568
Lid geworden op:wo 28 feb 2007 20:30
Locatie:Duiven
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Erica » do 21 aug 2008 13:01

Sandra schreef:Wat ik trouwens ook wil proberen, is dat als je naar toon nieuwe berichten kijkt, het ongeveer hetzelfde is als voorheen, dus tabel met
subforum - topic - door wie gestart - wie het laatst heeft gepost

nu staat subforum beetje klein onder de topictitel, zou het zelf fijner vinden als dat duidelijker is. Als iemand bv bij 20 show je eigen creaties topics reageer hoef ik ze nl niet allemaal te lezen. ;)
Oh, dat zou ik ook wel heel fijn vinden ja. :lol:

Verder vind ik het nieuwe forum er goed uitzien! :applaus:
Groetjes Erica

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Emberlynn » vr 05 sep 2008 21:16

Hoi Sandra,
Ik ben al helemaal gewend aan het nieuwe forum denk ik, maar heb wel een vraagje:
Als je op de website van iemand klikt (het bolletje naast iemands bericht) dan opent deze niet meer in een nieuw scherm of tabblad, je moet nu terug naar het forum via de "terug button".
Is het mogelijk dat weer (volgens mij was dat in het vorige forum wel zo) zo in te stellen dat er een nieuw scherm of tabblad opent?
Ik vind het fijn om de link te sluiten en dan de website waar ik vandaan kwam weer te zien.
Ligt misschien aan mij hoor, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Sandra » vr 05 sep 2008 22:28

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar weet niet of ik dat kan wijzigen. Ik moest al wat wijzigen aan de code om te zorgen dat linkjes bij de posts in nieuwe venster geopend worden, ik had nergens gelezen over hoe je kan zorgen dat websites in nieuwe venster geopend worden. Kijk als er ergens uitgelegd staat wat je in welk bestand moet wijzigen kan ik het doen, maar zelf uitvogelen lukt me niet, daar is de code van het forum te complex voor.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Mar-JoYa » za 06 sep 2008 12:07

Zolang het nog niet aangepast is zou je cttrl ingedrukt kunnen houden of via rechtermuisknop "open in nieuw venster" kunnen gebruiken ;) maar misschien wist je dat wel :oops:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Verbetertips functionaliteit forum

Bericht door Emberlynn » za 06 sep 2008 12:53

Mar-joya: Ja, dat wist ik wel, maar vergeet het als ik snel iets wil bekijken :oops:

Sandra: ik begrijp het. Bedankt.
Groetjes Emberlynn

Gesloten