Upload je voorbeelden naar Kralen.com

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Upload je voorbeelden naar Kralen.com

Bericht door Sandra » do 22 feb 2007 14:18

dag allemaal,
Ik heb een formulier gemaakt waarmee je je foto's kan uploaden naar Kralen.com. Hierdoor:
- heb je zelf geen webspace nodig
- kan het eenvoudig via een formulier, waardoor het iedereen wel moet lukken
- krijg je automatisch een html code die de plaatjes verkleind vertoond, waardoor je zelf niets meer over html hoeft te leren.
- blijven de foto's altijd online en hoeven wij dus niet meer topics waarvan foto's niet meer werken te verwijderen, en heb je dus ook wat aan oude topics
- kunnen we evt iedere maand een wedstrijd (gewoon voor de eer) van leukste inzending van de maand houden, of een overzicht maken van alle creaties per poster.

Je kan het formulier vinden op http://forum.creadream.nl/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Graag wil ik jullie vragen het te gebruiken om uit te proberen als je toevallig voorbeelden wil laten zien bij 'Show je eigen creaties'. Alle opmerkingen, vragen en tips zijn welkom, ook bv over de tekst. Zodra ik zeker weet dat het duidelijk genoeg is, wordt het voor iedereen verplicht het formulier te gebruiken. Als je de foto's naar je eigen website upload en na 'n tijdje verwijder, blijven de topics nl niet compleet, vandaar dat het de bedoeling is dat uiteindelijk alle creaties verstuurd worden via het formulier. Op zo 'n manier blijven de topics compleet. :) Uiteraard is het formulier alleen bedoeld voor voorbeelden, en is het niet de bedoeling dat je het vervolgens ook bij andere forums toont, want ik moet wel betalen voor al het dataverkeer.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Gebruikersavatar
Joska
Bead Believer
Berichten:265
Lid geworden op:vr 02 jan 2004 08:25
Locatie:Hoevelaken
Contacteer:

Bericht door Joska » do 22 feb 2007 14:42

heej dat is helemaal super, kan ik ook eindelijk mijn creaties en dergelijke eens laten zien :lol: :lol: :lol: :lol:

alleen heeft vriendlief de camera mee naar z'n werk zie ik nu grrr moest verboden worden!
Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen!

Sas1975
Bead Starter
Berichten:91
Lid geworden op:di 07 feb 2006 10:13
Locatie:Groningen
Contacteer:

Bericht door Sas1975 » do 22 feb 2007 14:55

Hoi,

Even een vraagje,om te zien of ik het snap :lol:

Als je nou een foto upload met het formulier,en je hebt hem zelf ook op je computer staan of op je website,mag je die zelfde foto dan wel op een ander forum laten zien?of als nog op je website zetten?

Dan gaat het toch niet via jouw,en hoef jij er niet voor te betalen?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :oops:

Ik vind het wel heel handig,nu lukt me dat echt niet met die codes. :?


Groetjes Saskia

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 22 feb 2007 15:17

Je bent duidelijk en je hebt helemaal gelijk. ;) Als je je foto ergens anders ook wil tonen, moet je het daar vanaf je eigen website of bv vanaf imageshack tonen. Het is je eigen keus en recht waar je je foto's toont, zolang er niet altijd mijn forum als opslag voor wordt gebruikt. ;)

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » do 22 feb 2007 19:38

Goed idee Sandra. Ik heb nu even niets te showen maar zodra ik weer wat heb ga ik het meteen doen. :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
Nathalie
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 16:02
Locatie:Hengstdijk
Contacteer:

Bericht door Nathalie » do 22 feb 2007 20:15

Heb het net geprobeerd!
Volgens mij is het wel gelukt?
Zou gaaf zijn, én handig :-)

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 22 feb 2007 22:55

heel handig zo, ga nu zeker vaker foto's showen alleen ik heb werkelijk geeen idee wat de url code van mijn berichtje was... ik heb dat niet ik gevuld en toch werkt het... maar goed waar kan ik dat vinden Sandra?
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 22 feb 2007 23:24

:) Er zijn nu al stuk of 30 foto's geupload. Ze zijn wel heel groot he. Misschien dat ik toch instel dat de grote foto (ze worden in 2 formaten opgeslagen, 1tje om meteen te tonen en 1tje die je ziet als je erop heb geklikt voor grotere foto) iets kleiner is, scheelt toch weer opslagruimte en dataverkeer. Ik ga misschien de kwaliteit ook iets lager instellen, vaak zie je dan nauwelijks verschil maar scheelt het toch flink qua opslagruimte.

Pienjo, als je het scherm met aanmeldformulier nog open heb, kan je naar je eigen topic gaan, daar url kopieren en die dan dus plakken in de tekstvak. Je kan het niet zelf achteraf wijzigen. Het is ook niet superbelangrijk hoor. Het leek me alleen leuk te zorgen dat je bv een overzicht kan hebben van alle creaties van afgelopen maand, en dat als je erop klikt je naar de topic gaat, zodat je alle feedback kan lezen.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 22 feb 2007 23:46

Sandra, ik vind het een goed idee en erg gebruiksvriendelijk.

Alleen staat er wel een foutje in de instructies: je zegt steeds "deze venster" en het moet zijn "dit venster".
(sorry voor het gepietlut :oops: )
~Audrey~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Upload je voorbeelden naar Kralen.com

Bericht door Sandra » do 22 feb 2007 23:49

Sandra schreef:... Alle opmerkingen, vragen en tips zijn welkom, ook bv over de tekst.
Bedankt dus!! ;)

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 23 feb 2007 08:50

Sandra schreef::) Er zijn nu al stuk of 30 foto's geupload. Ze zijn wel heel groot he. Misschien dat ik toch instel dat de grote foto (ze worden in 2 formaten opgeslagen, 1tje om meteen te tonen en 1tje die je ziet als je erop heb geklikt voor grotere foto) iets kleiner is, scheelt toch weer opslagruimte en dataverkeer. Ik ga misschien de kwaliteit ook iets lager instellen, vaak zie je dan nauwelijks verschil maar scheelt het toch flink qua opslagruimte.

Pienjo, als je het scherm met aanmeldformulier nog open heb, kan je naar je eigen topic gaan, daar url kopieren en die dan dus plakken in de tekstvak. Je kan het niet zelf achteraf wijzigen. Het is ook niet superbelangrijk hoor. Het leek me alleen leuk te zorgen dat je bv een overzicht kan hebben van alle creaties van afgelopen maand, en dat als je erop klikt je naar de topic gaat, zodat je alle feedback kan lezen.
euhmzz Sandra, waar staat die url dan? ik heb hier echt geen verstand van sorry... :S
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 23 feb 2007 08:56

Het url is het internetadres boven bij het adresbalk.
Het was de bedoeling dat je een nieuwe topic maakte (heb je gedaan ;) ) , daar dan het url van je topic kopieerde en die dan plakte bij de voorbeeldenformulier. Url is zeg maar ook internetadres. URL van deze topic is bv http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; . Snappie?

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » vr 23 feb 2007 10:15

het is misschien een stom idee maar als we nu eens hier een apart topic maken waar iedereen even kan proberen eender welke foto erop te zetten, zo moet je het niet elke keer als iemand iets nieuws gemaakt heeft het opnieuw uitleggen als het moeilijk is...
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 23 feb 2007 16:23

Sandra schreef:Het url is het internetadres boven bij het adresbalk.
Het was de bedoeling dat je een nieuwe topic maakte (heb je gedaan ;) ) , daar dan het url van je topic kopieerde en die dan plakte bij de voorbeeldenformulier. Url is zeg maar ook internetadres. URL van deze topic is bv http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; . Snappie?
OMG wat ben ik soms stom.... schaam me heeeeeeeeeel diep :oops: :oops: :oops: :oops:
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 23 feb 2007 16:28

:lol: :lol: geeft niet joh, een vraag is nooit dom. ;) ik moet gewoon niet zulke vage termen als url gebruiken. ;)

Gesloten