opmerking over voorstellen en verwijzen naar zoekfunctie

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
opmerking over voorstellen en verwijzen naar zoekfunctie

Bericht door Sandra » do 18 jan 2007 20:21

dag allemaal,
Er zijn 2 dingen die ik toch graag eens wilde melden:
- Voorstellen is niet verplicht, het is dus niet erg als iemand gelijk met vragen begint en niet eerst heeft voorgesteld. Ze hoeven wat mij betreft ook niet actief mee te doen om vragen te mogen stellen. Hoofddoel is informatie uitwisselen, bijzaak is gezellig kletspraat en voorstellen. Ik kan me voorstellen dat sommigen het jammer vinden als een forummer alleen komt om vragen te stellen en verder niet actief meedoet, maar dit komt maar heel weinig voor, meestal doet iedereen uiteindelijk alsnog gezellig mee. Plus ik denk dat de meesten, waaronder ik, het ook niet erg vinden. Het is altijd wel leuk om iemand ergens mee te kunnen helpen. :) Maar vooral: voorstellen / actief meedoen moet de forummer doen omdat ze dat zelf wil, niet omdat het verplicht is. ;-)

- Het gebeurd weleens dat iemand een vraag heeft en dat sommige forummers dan alleen reageren van 'heb je de zoekfunctie al gebruikt'. Dat soort berichten komen vaak nutteloos en aanvallend over. Het is beter als je echt antwoord geef op de vraag, en als je toch zeker weet dat het al ergens staat, dan zou het aardig zijn als je aangeeft via welke trefwoorden je de topic kan vinden of zelfs even de url van de topc post. Op zo 'n manier heeft de vrager alsnog een redelijk duidelijk antwoord en komt het niet aanvallend over.

Alvast bedankt. :)

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » do 18 jan 2007 20:39

Daar ben ik het helemaal mee eens Sandra ! :D
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Curieux
Bead Believer

Bericht door Curieux » do 18 jan 2007 21:01

char schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens Sandra ! :D
Ik ook!! :thumb:
Can you feel the bead...!?

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » do 18 jan 2007 21:41

ik ben het helemaal met je eens en ik hoop ook dat iedereen dit als een soort regel ziet hier op het forum. ik heb het laatst één keer gezegd tegen iemand, zo van. ow ik had nog geen voorsteltopic van jou gezien, we zouden het leuk vinden om meer van je te weten (dit is een stille hint)

ik vond het zo niet aanvallend overkomen, maar er zijn mensen die alleen een reactie plaatsen met; zou leuk zijn als je je even voorstelt voordat je vragen begint te stellen. ik zou dit persoonlijk aanvallend opvatten, en hetzelfde met alleen zeggen heb je de zoekfunctie al gebruikt? we hadden het er toch al eens eerder over gehad? dat als je niet wil zoeken, gewoon niet reageren. en mensen die hier nieuw zijn zijn nog niet altijd wegwijs hier, dus help die mensen op weg dan kunnen ze zichzelf na een tijdje redden

heel goed idee sandra om dit toch nog even te zeggen en ik hoop dat de rest dit ook vind :wink:
Groetjes Marit

Mystica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mystica » do 18 jan 2007 21:44

Helemaal mee eens, Sandra :)

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » do 18 jan 2007 22:01

Klinkt heel tof!
Groetjes Emberlynn

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » vr 19 jan 2007 00:22

dekker schreef: ik heb het laatst één keer gezegd tegen iemand, zo van. ow ik had nog geen voorsteltopic van jou gezien, we zouden het leuk vinden om meer van je te weten (dit is een stille hint)

ik vond het zo niet aanvallend overkomen, maar er zijn mensen die alleen een reactie plaatsen met; zou leuk zijn als je je even voorstelt voordat je vragen begint te stellen. ik zou dit persoonlijk aanvallend opvatten, en hetzelfde met alleen zeggen heb je de zoekfunctie al gebruikt?
Sorry, dekker, maar dit komt op hetzelfde neer. Het is gewoon beter om het helemaal niet te zeggen, want de hint/het doel is hetzelfde: namelijk iemand bewegen tot voorstellen.

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » vr 19 jan 2007 08:00

ik ben het met je eens madebyme, en daarom zal ik het ook niet meer vaker doen. :wink:
Groetjes Marit

marjolein75
Bead Believer

Bericht door marjolein75 » vr 19 jan 2007 08:05

inderaad, als je niet wilt zoeken, dan reageer je gewoon niet,

maak zelf vaak mee, dat links bv niet meer bestaan, dan kun je wel zoeken en vind je wel wat, maar niet wat je moet hebben

De mensen die zich willen voorstellen prima !, en anders blijft wat Sandra zegt dit is een forum om info uit te wisselen.
Laatst gewijzigd door marjolein75 op vr 19 jan 2007 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
liefs van Marjolein !

saadhoff
Bead Starter

Bericht door saadhoff » vr 19 jan 2007 09:27

daar ben ik helemaal mee eens

groetjes nicolette

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » vr 19 jan 2007 10:24

dekker schreef:ik ben het met je eens madebyme, en daarom zal ik het ook niet meer vaker doen. :wink:
Oeps, ik had je bericht zeker niet helemaal begrepen, sorry!

Er valt me eigenlijk nog iets op. Wanneer een foto niet werkt, sturen vaak meerdere mensen een bericht met: 'de foto doet het niet', met als gevolg dat er 5 berichten met de zelfde inhoud staan.
Dat lijkt mij onnodig... hoewel soms blijkt dat de één hem wel kan zien en de ander niet, dan kan ik me wel voorstellen als meer mensen er iets over zeggen.
Wat mij betreft zegt 1 iemand dat de foto het niet doet, en daarbij kun je misschien een pb sturen... en dan maar hopen dat diegene het ziet... :wink:

Wat vinden jullie?

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » vr 19 jan 2007 11:37

Gewoon elkaar een beetje helpen toch? En geen verplichtingen wat betreft het voorstellen vind ik een goed idee. Ik snap heel goed dat als je net komt kijken dat alle begin moeilijk is zeker als je nog nooit op een forum hebt gezeten.
Het zelfde als iemand een beetje raar schrijft, gebrekkig Nederlands dus of veel spelfouten. We zijn niet allemaal perfect, gelukkig niet trouwens, en iemand kan ook dislectisch zijn of misschien woont er hier iemand pas in Nederland en komt dan uit het buitenland.

Als we elkaar allemaal een beetje helpen dan komen we er wel toch?
:D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » vr 19 jan 2007 12:14

ik ben zoon dislectisch gevalletje
ik probeer het altijd te controleren op te zoeken enzo
maar ik heb ook ME dus als ik moe bent,slechte dag hebt enzo
dan lukt dat niet en dan kan het nogal vaag overkomen.
meestal typ ik dan niks omdat het gewoon niet lukt en vergeet ik meestal het dus laat ik soms ook e lang niks van mij horen
sorry daarvoor maare dan weten jullie waarom dat komt
groetjes Annemarie :-)

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » vr 19 jan 2007 12:27

goed idee sandra!

soms komt een antwoord inderdaad "kort" over . Waarschijnlijk niet altijd zo bedoeld maar soms vergeten internetgebruikers dat je geen oogcontact hebt en geen gelaadsuitdrukkingen kan zien via het forumscherm .

En dat maakt zo'n enorm verschil in het overbrengen van je gedachten !!!
Soms helpen emoticons, maar ik ga ervan uit dat niet iedereen die gebruikt of voor beginnende internet gebruikers emoticons nog wat onwenning zijn.
Groetjes,
Linda

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » vr 19 jan 2007 12:39

Annemarie! schreef:ik ben zoon dislectisch gevalletje
ik probeer het altijd te controleren op te zoeken enzo
maar ik heb ook ME dus als ik moe bent,slechte dag hebt enzo
dan lukt dat niet en dan kan het nogal vaag overkomen.
meestal typ ik dan niks omdat het gewoon niet lukt en vergeet ik meestal het dus laat ik soms ook e lang niks van mij horen
sorry daarvoor maare dan weten jullie waarom dat komt
Ik had er al zo'n idee van hoor Annemarie. Maar geeft niets, zoals ik al zei, niemand is perfect en dat wil ik ook geeneens. Van de ME wist ik al en dat kan je heel erg slopen. Je moet eens weten wat ik allemaal mankeer, haha. Maar dat wist je al he? Ik probeer maar meestal positief door het leven te gaan.
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Romantica op vr 19 jan 2007 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gesloten