Er zijn 2 dingen die ik toch graag eens wilde melden:
- Voorstellen is niet verplicht, het is dus niet erg als iemand gelijk met vragen begint en niet eerst heeft voorgesteld. Ze hoeven wat mij betreft ook niet actief mee te doen om vragen te mogen stellen. Hoofddoel is informatie uitwisselen, bijzaak is gezellig kletspraat en voorstellen. Ik kan me voorstellen dat sommigen het jammer vinden als een forummer alleen komt om vragen te stellen en verder niet actief meedoet, maar dit komt maar heel weinig voor, meestal doet iedereen uiteindelijk alsnog gezellig mee. Plus ik denk dat de meesten, waaronder ik, het ook niet erg vinden. Het is altijd wel leuk om iemand ergens mee te kunnen helpen.

- Het gebeurd weleens dat iemand een vraag heeft en dat sommige forummers dan alleen reageren van 'heb je de zoekfunctie al gebruikt'. Dat soort berichten komen vaak nutteloos en aanvallend over. Het is beter als je echt antwoord geef op de vraag, en als je toch zeker weet dat het al ergens staat, dan zou het aardig zijn als je aangeeft via welke trefwoorden je de topic kan vinden of zelfs even de url van de topc post. Op zo 'n manier heeft de vrager alsnog een redelijk duidelijk antwoord en komt het niet aanvallend over.
Alvast bedankt.